Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva hadde du gjort med maten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-18, 10:39   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Den maten hadde blitt kasta hos meg.

(Og jeg takker ennå skjebnen for at jeg ikke hadde rukket å ta av plastfilmen over to fulle brødskivefat jeg hadde satt fram på et bord, til lunsj i barnehagen, da jeg måtte snu ryggen til et øyeblikk, for så rett etter finne to småjenter på tre som sto og gapa over matfatene - hun ene hostende med åpen munn og sikkelet rennende! )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 03-02-18 kl 18:31.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 10:49   #22
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Kastet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 14:58   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Kan i grunn ikke huske å ha opplevd dette. Hosting har det nok vært litt av, men ikke sånn at det har spredd matrester og spytt.

Hadde jeg fått gørr og matrester på min mat hadde jeg nok ikke spist.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 15:13   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Kan i grunn ikke huske å ha opplevd dette. Hosting har det nok vært litt av, men ikke sånn at det har spredd matrester og spytt.

Hadde jeg fått gørr og matrester på min mat hadde jeg nok ikke spist.

Dette.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 15:43   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.384
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Jeg har heller aldri opplevd dette, så litt vanskelig å relatere seg til.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 16:44   #26
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.382
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Kommer an på om det er kjernefamilien eller ikke og mengden gørr som kom ut i nyset.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 18:03   #27
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.837
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Jeg hadde mistet all lyst på maten og kastet den. Tror samtlige i familien hadde reagert som meg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 18:27   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Jeg er mest spent på hva som ble gjort med maten?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 18:58   #29
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Ikke alle "tar" like kjapt det der med å holde seg for munnen når de må hoste. Mine barn har blitt innprentet det grundig og har stort sett husket det fra tre års alder, men vi har stadig unger på besøk, både 5 og 10 år gamle som hoster med åpen munn. Jeg klarer ikke å spise mat jeg vet noen har hostet på, enda mindre nyst på! Men jeg er sannelig ikke sikker på om jeg har klart å lære mine å alltid nyse i albuen, de nyser så sjelden!

Maten hadde blitt kastet her. Skulle ikke ha hindret noen i å spise om de protesterte da jeg tok den bort, da. Men selv ville jeg ikke ha spist videre. Hadde dette skjedd i selskap og verten selv ikke hadde gjort noe utav det hadde jeg nok bare stille latt være å spise mer.

Hva gjorde dere?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 20:01   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Jeg hadde ikke spist opp (garatert) og jeg hadde kastet maten. Mest sannsynligvis.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 20:18   #31
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Vel, det var 11-åringen som nyste. Med munnen full av mat..
Vi kastet maten. Jeg hadde hele ansiktet og håret full i snørr og matrester. Klarte bare ikke tanken på å spise noe mer av maten. Men det føltes også helt feil å kaste då mye mat. Og minstemann var helt fra seg, for han hadde vært med å kuttet opp alt, og hadde SÅ lyst på taco. Men han klarte heller ikke å spise det. Så han sto å tørket tårer samtid som han hjalp til med å kaste.
Det hele føltes utrolig vondt og frustrerende,
Det var jo ikke noe som ble gjort bevisst med vilje, men eldstemann fikk kjenne på kroppen at noen ganger får også ubetenksomhet konsekvenser.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 22:41   #32
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.384
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Hadde det foregått slik du beskriver, med et så stort barn så hadde nok jeg også kastet maten. Jeg så for meg en toåring. Hadde nesten sett det som nødvendig bare for å lære 11-åringen at sånn gjør man bare ikke. I tillegg til at jeg hadde slitt med å spise.

Kjedelig, men noen tårer har aldri tatt livet av noen. Hadde trolig gitt minsten litt ekstra godteri som trøst, og lovet taco neste dag.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 23:40   #33
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Kan man ikke bare skylle av grønnsakene? Fikk alt snørr på seg?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 09:13   #34
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Man kan ikke akkurat skylle kjøttdeigen, eller osten..
Så dette får gå på opplæringskontoen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 11:26   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.384
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Man kan ikke akkurat skylle kjøttdeigen, eller osten..
Så dette får gå på opplæringskontoen.

Jepp, og med preventiv virkning på minstemann, som sikkert også vil huske å snu seg vekk eller holde seg for munnen for all framtid.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 11:43   #36
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.707
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Jeg hadde blitt akutt mett, hvertfall.

Ikke opplevd, men jeg tror jeg ville kastet maten.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 14:01   #37
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Kjekt at det ikke skjedde mens barnet var på besøk hos noen andre om ikke annet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 16:52   #38
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kjekt at det ikke skjedde mens barnet var på besøk hos noen andre om ikke annet.

Always a silver lining

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 19:13   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Kjipe ting skjer, men forstår godt at dere endte med å kaste det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 20:02   #40
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde du gjort med maten?

Om kjøttdeigen og osten var full av spytt og snørr hadde jeg nok kastet.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no