Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva bruker du ferien til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du i ferien?
Fart og spenning 4 5,63%
Rekreasjon 45 63,38%
Hobby 3 4,23%
Ferierer på barnas premisser 43 60,56%
Arbeid 17 23,94%
Annet (spesifiser gjerne i tråden) 16 22,54%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 71. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 22:42   #21
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Skal jo være rekreasjon, men jeg vet ikke jeg. I år har det blitt litt hos svigers, litt hjemme (skulle gjordt litt forefallende arbeid på hus og i hage men det har til nå regnet bort) og så Sørlandet og dyreparken for ungene.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:43   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Annet. Permisjon.

Og jeg er pokker dundre meg glad jeg har 40 uker igjen før jeg skal på jobb. Møkkasommer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:05   #23
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Annet. Permisjon.

Og jeg er pokker dundre meg glad jeg har 40 uker igjen før jeg skal på jobb. Møkkasommer.

Kan i grunnen signere denne, ja. Jeg klarer ikke å gi opp håpet ennå, sommeren kan jo komme i august.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:10   #24
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Ferien min begynner mandag, (hadde en uke i juni som vi tilbragte med svigerfamilien i pøsregn i Danmark)
Skal ha to uker ferie fra min vanlige jobb, og dermed jobbe masse på min andre jobb.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:17   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Rekreasjon, ferie på barnas premisser (sydenferie kombinerte dette i år) og litt arbeid hjemme (maling).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:20   #26
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Årets ferie: Renovere huset.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:39   #27
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Kombinasjon av rekreasjon og ferie på barnas premisser: ei uke på Kypros i august

Ellers så har vi besøk mine foreldre, vært på hytta til svigers og vært på Oslo/Hunderfossen-tur med ungene

Sommerferie er deilig!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 01:34   #28
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Rekreasjon, ferie med ungene og litt arbeid.
I sommer har vi malt hus, vært en tur i Danmark og kost oss hjemme i det dårlige sommerværet.

Båtturer har det blitt dårlig med ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 06:52   #29
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

En blanding av alternativene i pollen.

Sikkert en del rekreasjon, men like mye for å oppleve nye steder, gjøre nye ting, reise rundt, se noe. Og det er ikke noe problem å gjøre det på barnas premisser.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 13:07   #30
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Oppussing av hus! Utvendig og innvendig. Gubbe driver ute og jeg inne. Ellers prøver vi å ta avstikkere for å finne på litt med unger innimellom.

Og avslapning selvsagt.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 13:53   #31
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Generelt så liker jeg å gjøre noe "annet" i ferien, noe som skiller seg fra den vanlige hverdagen. I år har vi vært på fjellet en uke og snart skal vi på telt/kro-tur til Danm.
De dagene vi er hjemme i ferien, så går vi turer, lager god sommer mat, hører på reiseradioen, leser gode bøker.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 15:56   #32
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Kose med ungene.
Reise.
Male huset.
Gjort ferdig barnerommet til dem.
Besøke slekt og venner.
Skogsturer med matkurv med.

Ferie skal være sol og badrestrand også, men solen har vi sett lite til i juli.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 19:26   #33
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Rekreasjon og på barnas premisser.
Vi har vært hjemme, 2 dager i dyreparken, og diverse småting. nå skal ungene en uke til pappaen sin, mens jeg skal ha rekreasjon.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:52   #34
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Vi skal ha ei uke hjemme, ta det litt rolig, dra til Stiklestad noen dager, kanskje til Namskogan.
Deretter blir det ei uke i London. Da blir det legoland, se Thomas-toget, shopping og kose oss på restauranter og hotell. Vi gleder oss hele gjengen.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 14:33   #35
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

I år har vi brukt hele forbanna ferien på å begynne å bygge ut hytta. Det var nesten 3 uker i øs pøs regnevær. Skal si det begynte å lukte gammel gymsal i hytta etterhver som tøyet ble vått, sølete og svett. *grøss* Og alle helgene utover høsten vil også bli brukt til det samme. Så i år har ferien ikke blitt brukt til å slappe av, reise og kose med ungene nei. Stakkars små.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 14:40   #36
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Surfe på nettet etter billige regnklær.

Var noen dager med bror min og ungene hans på hytte i Mandal. En tur i Dyreparken, også et par dager hos tanten og onkelen min på hytte i Lyngdal.
Noen dager hos mine foreldre, også skal vi på hytta til noen venner i noen dager når bare været letter. En hotellweekend med min kjære har det også blitt.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 14:49   #37
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Denne ferien står i familiens tegn - for ikke å si slektas. Vi har lagt bak oss tre ukers hytteferie sammen med fire foreldre, fire søsken/svigerinner, én niese og to nevøer. Totalt har vår lille kjernefamilie tilbrakt noe sånt som fem dager alene på tur, og det er bare å erkjenne at det har vært litt i underkant. Det er hyggelig med familie og viktig å ta vare på den i tunge tider, men jeg er mer sliten nå enn da ferien startet. Den siste ferieuka har vi bestemt oss for å bare være hjemme i Oslo.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 15:21   #38
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Her i gården er det hvile, ro og late dager. Jeg syns også at det er viktig å ta barna med bort en tur, slik at de får nye impulser og opplevelser før et nytt skoleår.

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 20:46   #39
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Ikke nevn det en gang .

:frustrert over sommeren som aldri kom:

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 21:43   #40
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker du ferien til?

Sommer har det vært her, men jeg har ikke hatt ferie. Får ta det igjen til høsten når vi har kommet igang med husbyggingen.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no