Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kan man gravere på stålbestikk?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-09, 09:43   #1
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan man gravere på stålbestikk?

Ja, kan man det?

Kan man ta med et stålbestikk til en gullsmed for å gravere det?
Eller må alt som graveres vært kjøpt i den gullsmedbutikken?

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:10   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man gravere på stålbestikk?

De tar jo betalt for graveringen så man skulle jo tro de graverte selv om det ikke er kjøpt der, men jeg VET ikke, bare tipper.

Jeg jobber i et GlasMagasin og vi tar imot glass til gravering selv om det ikke er kjøpt hos oss.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:01   #3
Lilo
Aktiv
 
Lilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Lilo er litt kul
Standard

Sv: Kan man gravere på stålbestikk?

Jeg kjøpte en kniv til mannen et år, som var av stål. Gikk inn på Gullfunn og fikk den gravert der. Den hadde jeg kjøpt på Mekk. Så der var det ikke noe problem hvertfall

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:02   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man gravere på stålbestikk?

Gullsmeden graverer sikkert på alt som kan graveres på, for det er en tjeneste de tar betalt for. Jeg tror da man kan gravere på stål.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 00:32   #5
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man gravere på stålbestikk?

Skulle da tro det.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 07:16   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man gravere på stålbestikk?

Klart man kan gravere på stål, man graverer jo på lommelerker, penner osv. i stål.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:08   #7
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man gravere på stålbestikk?

Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen!

Vår nevø skal ha navnefest og jeg lurte på å kjøpe et sett stålbestikk til ham og gravere hans navn og fødselsdato på en kuvert.
Foreldrene ønsket en gave han kan bruke hele livet og ikke bare som liten.
Fortsatt litt usikker på om det er en grei gave så vi får tenke litt.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:16   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man gravere på stålbestikk?

Det skal godt gjøres å finne en gave man kan bruke hele livet, tror jeg. Enten finner man en gave han kan bruke som voksen eller så finner man noe han kan bruke som barn, så da er det vel mer et spørsmål om hvilken periode man ønsker å satse på.

Forøvrig er sølvbestikket som Teomannen og jeg fikk til dåpen vår, nå i bruk av Blobben og Frøkna, så det kan jo godt sies å ha hatt langt liv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:17   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man gravere på stålbestikk?

Vi har forresten akkurat gitt bort en utgave av Asbjørnsen og Moe til et dåpsbarn. Det ligner kanskje litt på noe man kan bruke mesteparten av livet?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no