Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 12:33   #101
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

tiddelibom: Her håper jeg det er snakk om et pseudonym. Ææææææsj!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 12:35   #102
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

tiddelibom: Her håper jeg det er snakk om et pseudonym. Ææææææsj!




Her er LCs omtale av boka:
"Retaining the threatening and sadistic intent of Charlotte Bronte’s Jane Eyre, Discipling [sic] Jane retells the story with an erotic twist. After enduring constant scrutiny from her cruel adoptive family, yound Jane is sent to Lowood, a boarding school known for its strict disciplinary practices, where she is taught the ways of the rod that render her ’the first girl of her class.’"

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 12:41   #103
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Er det noen som ikke liker disse da?

Det samme tenkte jeg. Har aldri hørt om noen i allefall. Hvis det finnes noen som ikke liker Tordivelen flyr i skumringen eller Pappa Pellerins datter så fatter jeg det overhodet ikke. Men jeg har aldri møtt en Gripe-motstander i hele mitt liv.

Av Erlend Loe liker jeg L godt, mest fordi han er så rørende opptatt av mitt fagområde (geografi/naturgeografi, som ligger veldig nært opptil O-fag ), han ringte til og med til min veileder på universitetet før han skrev boken, for å lufte migrasjonsteorien sin. Og broren hans, som var med på ekspedisjonen, endte like godt opp med å studere faget. Jeg sliter litt med å forstå at andre ikke liker denne like godt som meg, men klarer det kanskje med litt godvilje. Liker ikke de andre bøkene like godt, bortsett fra Bill.Mrk. 2469, som jeg synes er helt nydelig.

Det er meg en gåte at ikke alle elsker Christianus Sextus-trilogien av Falkberget. Den må jeg snart lese på nytt kjenner jeg.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 12:53   #104
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.


Av Erlend Loe liker jeg L godt, mest fordi han er så rørende opptatt av mitt fagområde (geografi/naturgeografi, som ligger veldig nært opptil O-fag ), han ringte til og med til min veileder på universitetet før han skrev boken, for å lufte migrasjonsteorien sin. Og broren hans, som var med på ekspedisjonen, endte like godt opp med å studere faget. Jeg sliter litt med å forstå at andre ikke liker denne like godt som meg, men klarer det kanskje med litt godvilje. Liker ikke de andre bøkene like godt, bortsett fra Bill.Mrk. 2469, som jeg synes er helt nydelig.

Jeg syns også L var fantastisk morsom. Jeg ler enda ved tanken på han som var så redd for lånekassa at han trodde det var dem som kom roende i en liten båt - på en øde øy på den andre siden av verden.

Jeg syns "Fakta om Finland" var skikkelig kjip, men ellers syns jeg de andre er greie. L er absolutt den aller beste. Bill-mrk. 2469 er en fantastisk bok - må ta den frem igjen snart.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 12:53   #105
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Doktorgrad i O-fag blir nok fint.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:06   #106
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Mannen hatet Halvbroren, mens jeg rett og slett elsket den.. Ikke mange bøker jeg kan si det om..

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:23   #107
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.


Av Erlend Loe liker jeg L godt, mest fordi han er så rørende opptatt av mitt fagområde (geografi/naturgeografi, som ligger veldig nært opptil O-fag ), han ringte til og med til min veileder på universitetet før han skrev boken, for å lufte migrasjonsteorien sin. Og broren hans, som var med på ekspedisjonen, endte like godt opp med å studere faget. Jeg sliter litt med å forstå at andre ikke liker denne like godt som meg, men klarer det kanskje med litt godvilje.

Likte også L godt. (Likte bl.a. at den var så lang.) Men episoden der han blir bestevenn med et rundstykke på flyet kunne han godt redigert bort uten at boka ville blitt noe dårligere av den grunn...

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:25   #108
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hm? Mener du at du ikke har noen bøker av Charlotte Brontë?

Nei, for å være ærlig: Jeg blandet sammen Jane Austen og Jane Eyre. Jeg har ikke noe av Jane Austen, men jeg har heller ikke Jane Eyre (eller lest den. Eller noe annet av Brontë). Så sånn var det med den saken.

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Gårsdagens lunsj var visst tidspunktet for denslags opplevelser. Jeg satt sammen med ca. åtte mennesker med stort sett doktorgrad eller professorkompentanse i engelsk, hvorav en syntes at alt av Dorothy Sayers var tamt og kjedelig, og resten aldri hatt lest noe av henne eller ikke hadde hørt om henne.

Sprøtt. Det må jeg si. Hadde det ikke vært for at den type folk ikke vil late som de ikke vet noe de vet hadde jeg trodd de spilte deg et puss.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:33   #109
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Nei, for å være ærlig: Jeg blandet sammen Jane Austen og Jane Eyre. Jeg har ikke noe av Jane Austen, men jeg har heller ikke Jane Eyre (eller lest den. Eller noe annet av Brontë). Så sånn var det med den saken.

Det var overhodet ikke meningen å lage noen stor sak ut av det, men jeg ble litegrann forvirret, og så ble det jo litt morsomt med alle Amazons insisteringer på at hun hadde skrevet bøker også!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:35   #110
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det var overhodet ikke meningen å lage noen stor sak ut av det, men jeg ble litegrann forvirret, og så ble det jo litt morsomt med alle Amazons insisteringer på at hun hadde skrevet bøker også!

Du gjorde meg slett ikke pinlig berørt. Jeg har ingen ambisjoner om å fremstå som en som har peiling på litteratur. Og hjernen assosierer vilt og uhemmet helt uten min inngripen

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 12:59   #111
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Jeg har ganske stor forståelse for at folk ikke liker det samme som meg, men jeg vet at ikke alle er like begeistret i disse som det jeg er:

- Erlend Loes bøker. Jeg liker nesten alt jeg har lest.
- Gabriel Scott
- Dag Solstads T. Singer

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 02:58   #112
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Jeg glemte John Irving!

Jeg kan ikke fatte at ikke alle gir seg over i henrykkelse over bøkene hans!
"En bønn for Owen Meany" er favoritten.
Eller kanskje "Sirkusbarn" ? Blir ikke helt enig med meg selv der ...
Jeg elsket "Sirkusbarn" - men alle andre later til å legge den fra seg etter 50 sider. Helt uforståelig!

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 23:01   #113
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg skjønner ikke de som ikke har Hitchhikers guide to the galaxy på førsteplass.

Her er jeg faktisk på linje med Sitron.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 20:15   #114
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

De fire bøkene i Skyggetrilogien av Maria Gripe.


Dei har eg nett kjøpt. Hugsa dei frå oppveksten, og hadde veldig lyst til å lese dei igjen. Spurte på biblioteket, men dei var utgått. Så da fekk eg kjøpe dei til 10.- stykke Gledar meg til å lese dei!

Stiller meg bortimot uforståande til at nokon ikkje likar Erlend Loes L og Naiv Super. Eg har lest begge fleire gonger, og humrar like godt kvar gong. Humrar faktisk berre eg tenker på dei

Synes også det er merkelig at det finnes folk som ikkje likar John Irvings bøker. En bønn for Owen Meany er nydelig! Enke for et år er også fantastisk. Den fjerde hånden likeså.

Gledar meg til neste bok Irving kjem med *håpe*

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 20:18   #115
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker du ikke kan fatte at andre ikke liker

[

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns også L var fantastisk morsom. Jeg ler enda ved tanken på han som var så redd for lånekassa at han trodde det var dem som kom roende i en liten båt - på en øde øy på den andre siden av verden.

.


Ja, ikkje sant

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no