Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bibliotek

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-07, 14:19   #1
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Bibliotek

Nå blir det mer litteratur på meg også (så snart jeg får gjort ferdig leiligheten for salg og kommet ajour med studiene), og jeg har tilgang til et helt privat bibliotek!

Min nye kjæreste har nemlig rundt 25.000 bøker!!!

Jeg har alltid blitt sjarmert av menn som leser bøker, men hadde aldri drømt om en sånn bok-fantast, he-he.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 14:29   #2
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bibliotek



25 000! Han burde jo være tilgjengelig for offentligheten!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 19:13   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibliotek

25 000 bøker? Det var imponerende! Hvor stort hus har han, egentlig? Vi har riktignok bare en alminnelig leilighet, men det er mye veggplass i forhold til størrelsen, og jeg tror ikke vi har mer enn 2000 bøker; vi kunne kanskje hatt plass til 4000 hvis vi pakket tettere, satte opp hyller overalt der det er litt plass, og kastet alt av film, musikk, tegneserier og datautstyr. Et raskt overslag tilsier at vi måtte hatt godt over 50 alminnelige BBB-bokhyller fra gulv til tak for å få plass til 25 000 bøker, og det var snakk om bare små, tynne pocketbøker. Nærmere 50 meter vegg med hyller fra gulv til tak, altså. Man kan jo pakke alt i kasser og dermed få plass til mer, men da blir det vanskelig å finne frem i dem.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 19:24   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bibliotek

Oi, det må jeg si.
Stort hus også da vil jeg tro. Skal litt til å få plass til så mange bøker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 19:51   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibliotek

Man kan selvsagt dele opp alle rommene så man får flere vegger å sette bokhyller på. (Vi har en slags plan om akkurat dette selv, nemlig. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 20:00   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bibliotek

Åh så heldig du er. Håper dere får plass til å ha alle bøkene fremme. Vår store sorg er at mesteparten av både min og mannens boksamling måtte vike da ztjernas rom gikk over fra å være bibiliotek til å bli barnerom. Nå har vi 40 store kasser bøker på loftet, tre stappfulle bokhyller i stua, og bøker liggende og flyte på soverommet og på kjøkkenet.


Når vi får større plass skal vi definitivt ha bibliotek igjen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 16:30   #7
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Bibliotek

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

.... Man kan jo pakke alt i kasser og dermed få plass til mer, men da blir det vanskelig å finne frem i dem.

Ja, det er slik systemet hans er. Pakket bort på et lager

Vi satt og drømte oss bort i husbygging, og det skal bli litt av et prosjekt.... Men å sette opp reoler i et rom er altså et alternativ. Noe jeg ikke synes er så fint, men hva annet kan man gjøre?

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 20:56   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bibliotek

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Men å sette opp reoler i et rom er altså et alternativ. Noe jeg ikke synes er så fint, men hva annet kan man gjøre?

Ikke fint?
Nei kanskje ikke estetisk vakkert, eller stilrent. Men for en stemning det blir på et slikt rom! Helst spesialtilpassede hyller fra gulv til tak, med bøker på rekke og rad. En eller to skikkelig dype gode lese-lenestoler, dunkelt lys i resten av rommet, og godt leselys ved stolene. Også selvfølgelig et lite bord til å sette tekoppen på.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 00:25   #9
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Bibliotek

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ikke fint?
Nei kanskje ikke estetisk vakkert, eller stilrent. Men for en stemning det blir på et slikt rom! Helst spesialtilpassede hyller fra gulv til tak, med bøker på rekke og rad. En eller to skikkelig dype gode lese-lenestoler, dunkelt lys i resten av rommet, og godt leselys ved stolene. Også selvfølgelig et lite bord til å sette tekoppen på.

Jeg får helt andre assosiasjoner. Ser for meg en gal øksemorder som er ute etter meg, og jeg løper mellom reolene og gjemmer meg. Ikke vet jeg hvor gærningen er eller bak hvilken reol jeg kan løpe rett på han....

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 01:13   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibliotek

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Jeg får helt andre assosiasjoner. Ser for meg en gal øksemorder som er ute etter meg, og jeg løper mellom reolene og gjemmer meg. Ikke vet jeg hvor gærningen er eller bak hvilken reol jeg kan løpe rett på han....

Aha, du snakker om reoler som står ut i rommet (i motsetning til langs veggen)? Jeg trodde først du var skeptisk til å ha bokreoler i det hele tatt, og lurte litt på hvor du i så fall hadde tenkt å ha bøkene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 07:17   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bibliotek

Nei nei, reoler skal stå inntil veggen Ikke ut i rommet. Veldig viktig poeng!

Mulig dere eventuelt trenger en ballsal for å få plass til din kjære sine bøker, men det får heller våge seg. Han vil vel ikke at du skal bli tatt av en øksemorder?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no