Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Manokjøkken fra kvik - erfaringer?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-16, 19:27   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Manokjøkken fra kvik - erfaringer?

Vi skal til med nytt kjøkken etter sommeren og tenker på mano fra kvik. Noen som har dette og kan si noe om det?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 19:31   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Vi har et annet fra kvik
God kvalitet men håpløst å montere så jeg skal aldri kjøpe kvik kjøkken vist jeg skal montere selv.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 20:49   #3
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Vi har valgt Mano fra Kvik to ganger til to forskjellige boliger, så vi er veldig fornøyd med det. Liker xxl-modulene, tandemskapet og designet generelt. Gikk greit å montere selv, men mye jobb ettersom hvert skap kom i tre-fire forskjellige esker.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 21:02   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Vi skal få Kvik-kjøkken nå, men har valgt Senti. Det ser ganske likt ut, ser jeg. Gleder meg! Vi får det montert, så slipper den hodepinen. Vet mer om hvordan det er om fem uker.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 21:29   #5
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Har nettopp satt inn Mano, veldig fornøyd både med utseendet og kvaliteten, og syns vi fikk god service hos Kvik i Trondheim. Vi har flere xxl-skap i 80-bredde og de er veldig praktiske! Mannen som monterte, han brukte en del tid, men vi har ikke satt opp andre kjøkken så har lite sammenlikningsgrunnlag. Vær obs på at om man velger xxl-skap så er disse dypere (70 cm) så da kan man ikke bestille benkeplate hos andre leverandører om man ønsker det. Jeg har ikke sjekket andre steder, men syns kanskje benkeplata ble litt dyr, den utgjorde vel oppimot 1/3 av prisen på hele kjøkkenet (hvitoljet eik med underlimt vask) såvidt jeg husker.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 21:45   #6
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Vi handlet da det var rabatt på benkeplater og valgte hvit laminat på xxl-benkeplata, så det ble overkommelig pris. På kjøkkenøya har vi derimot hvitoljet eik.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 22:23   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Det ligner mistenkelig på det vi har, som ble satt inn rett før vi kjøpte huset.

Vi er veldig fornøyd. Jeg digger de brede skuffene til tørrvarer! Men jeg har jo ikke vært med på noe planlegging, så vet ikke om kjøkkenet fungerer sånn som tenkt.

Vi har en hvit benkeplate, i, er det composit det heter, mon tro?

Et lite obs er jo at flatene lett blir synlig skitne, av søl og møkkete fingre og sånn. Men ikke verre enn at det er til å leve med!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 09:03   #8
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Et tips til deg hvis du skal ha xxl-skap og ikke vil ha dyr benkeplate: legg en rad med fliser innerst mot veggen og deretter benkeplata. Det har jeg og er veldig fornøyd! Det ser pent ut, det er veldig praktisk fordi jeg kan sette ting der som kanskje hadde satt merker på treplata. Flisene er like de som er på veggen over benken.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 09:27   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Jeg har nettopp installert Kvik-kjøkken, og elsker det! (Jeg har ikke Mano-dører, da. Så skapfrontene skal jeg ikke mene noe om). Jeg fikk anbefalt å sette inn så brede skuffer som mulig, og er veldig glad for at jeg gjorde det. Jeg har 100 cm, men de kommer i bredde opp til 120 cm. Dessuten har jeg en "krydder- og oljeskuff", som jeg bruker til vaskeartikler, som er helt genial.

Jeg tegnet flere forskjellige kjøkken, før vi bestemte oss for Kvik. Det eneste du skal være klar over er at du bør bruke en Kvik-montør, for dette er ikke er kjøkken som man lett kan montere selv.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 12:39   #10
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Gleder meg! Det blir svart/brunsvarte underskap/skuffer og hvite overskap. Skal ikke ha så mange overskap, men ovenfor vasken blir det fire hvite skap. Vi har mørke lister rundt vinduene, men har mye vinduer og høyt under taket så tror ikke det blir for mørkt.

Lurer nå på hvilken farge jeg skal ha på benkeplate og hva jeg skal ha mellom over/underskap og bak komfyren.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 15:22   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Jeg ville enten hatt sort eller hvit benkeplate til sort mano. Laminaten til Kvik holder høy kvalitet, og koster ikke skjorta.

Eikebenkeplata vår på kjøkkenøya er lekker, men må oljes relativt ofte, i alle fall nå mens den er såpass ny.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 15:46   #12
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Det blir laminat garantert fordi jeg aldri i livet kommer til å holde trebenkeplata fin. Hadde nok vært finest med hvitt, men er usikker på hvor praktisk det er med tanke på flekker som ikke går bort... Vil tomatpure la seg helt fjerne f.eks?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 16:09   #13
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Vi valgte laminatkompositt, tror jeg det heter. Ser litt ut som stein uten å være det, lett å holde uten å være like hardt som stein. Vår er granittfarget, men vi har bare hvite fronter bortsett fra noen overskap der vi har frostet glass. Jeg ville helst ikke ha hvitt siden det virker vanskelig å holde reint, vi har en hvit benkeplate i dag som lett blir flekkete.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-16, 19:47   #14
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Min hvite benkeplate har ikke en eneste flekk, og der har det ligget både tomat, ketchup og rødbeter.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 09:30   #15
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Vi har hvit Mano, og er veldig fornøyd. Funksjonelt og lett å rengjøre. Vi valgte også hvit laminat benkeplate. I utgangspunktet var planen bambus, men det ble kjapt skrinlagt pga. prisen. Jeg er ikke glad i materialer som utgir seg for å være noe annet enn de er, så skulle jeg ha laminat så skulle den være så plain som mulig. Jeg er overrasketvover hvor fornøyd jeg er med valget, det ble rett og slett skikkelig fint!

Som Gaia har vi også krydder- og oljeskuff til vaskemidler ved siden av oppvaskbenken. Genialt! De bredeste xxl-skuffene vi har er på 80 cm, vi fikk ikke til å ha større skuffer pga. planløsningen på rommet. Det var synd, men samtidig så gir den kombinasjonen vi har av 80 cm skuffer og noen mindre skuffer et vedlig fleksibelt system.

Det eneste jeg er misfornøyd med er søppelskuffa, som har blitt litt slingrete nå ett år etter at kjøkkenet ble installert. Antar at det bare er å stramme opp koen skruer, men læll. Men det kan altså hende at det noe med at noen stapper søppelposten litt for fulle innimellom.

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Min hvite benkeplate har ikke en eneste flekk, og der har det ligget både tomat, ketchup og rødbeter.

Samme her.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 09:33   #16
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Regner forresten med at du skal bruke kvik i Trondheim? Vi var ikke fornøyd med hjelpen vi fikk første gang vi var der, klagde på den og innehaveren stilte selv opp som kjøkkenkonsulent. Han var ekstremt dyktig og vi ble veldig fornøyd med løsningene han kom med.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 09:46   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Jeg ønsker meg også Mano. Vi har litt lite kjøkken - så jeg er litt usikker på hvor godt det passer, men Kvik-mannen mente det var mer enn stort nok til Mano. Vi skal ikke gjøre noe selv - dere som fikk det installert, gjorde dere det gjennom Kvik, eller fant dere egne folk?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 09:49   #18
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Vi fikk installert gjennom kvik. Var litt styr å koordinere med håndverkerne som tok resten av kjøkkenet, men det gikk fint. Jeg tror det er en fordel å bruke kvik til montering om man ikke skal gjøre det selv - vi opplevde dem som vedlog effektive.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 09:58   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Vi brukte installatør anbefalt av Kvik og har vært veldig fornøyde.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 09:58   #20
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manokjøkken fra kvik- erfaringer?

Vi har også egne Kvik-montører som kommer inn etter bygningsfolkene har gjort sin jobb, så vi krysser alt vi har for at alle holder planene sine.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no