Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Engangs toalettbørste!!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-07, 23:17   #21
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Det blir nok endel dyrere enn å ha en vanlig børste...

Ser absolutt det negative i forhold til miljøet, men er bevisst på dette forøvrig.(sorterer, kjøper med minst mulig embalasje, låner bøker/magasiner på biblioteket, gir bort mine magasiner til venninner som vil overta, kjøper gjerne brukte kvalitetsklær og har ikke kastet meg på bruk og kast bølgen forøvrig m. m.....)

Men når det gjelder vask av toalettet, så er jeg veldig glad for engangsremedier....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:20   #22
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Har dere altså klor stående i holderen hele tiden? Hvor står holderen da? Så ikke unger får tak i den mener jeg?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:29   #23
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Ække min jobb å vaske do!

...men liker engangsideen, dobørster er ekkelt.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:37   #24
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Har dere altså klor stående i holderen hele tiden? Hvor står holderen da? Så ikke unger får tak i den mener jeg?

Den ene står i et barnesikkert skap på vaskerommet, den andre i boden (begge i passe avstand til hver sin do)

Jeg har ikke hatt dobørsten stående fremme siden eldstesnupp oppdaget den da hun var 5 mnd gammel og syntes det var en morsom leke. (6 år siden nå)

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 01:02   #25
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Det koster fem kroner eller deromkring for en børste på Ikea, så jeg græbber med meg et par når jeg har veiene innom. Da kan jeg skifte ofte, men ikke etter hver vask.

Jeg bruker til og med dokluten flere ganger. Faktisk har jeg ikke en egen doklut engang, men en badeklut. Doen vaskes til slutt, og så hives kluten på nitti graders vask. Garantert vips borte med alle skumle domonstre.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:13   #26
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det koster fem kroner eller deromkring for en børste på Ikea, så jeg græbber med meg et par når jeg har veiene innom. Da kan jeg skifte ofte, men ikke etter hver vask.

Jeg bruker til og med dokluten flere ganger. Faktisk har jeg ikke en egen doklut engang, men en badeklut. Doen vaskes til slutt, og så hives kluten på nitti graders vask. Garantert vips borte med alle skumle domonstre.


Også jeg som føler at jeg er ekkel som gjør det som deg. Godt å se at vi er flere eklinger.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:35   #27
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Nei, vi produserer nok søppel som det er.

Enig.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 11:48   #28
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Bruker ingen sånne engangsgreier, jeg - tenker litt miljø

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:19   #29
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Det høres jo hygienisk og greit ut, men jeg forsøpler nok, så jeg holder meg til de vanlige børstene.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:38   #30
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Så lenge den må kastes i søpla og ikke bare skylles ned i do og brytes ned der, så høres den vanlige børsten utrolig mye enklere ut.

Men en refillsak som var miljøvennlig og nedbrytbar som kunne skylles i do, det kunne jeg nok brukt penger på...

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 18:10   #31
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det koster fem kroner eller deromkring for en børste på Ikea, så jeg græbber med meg et par når jeg har veiene innom. Da kan jeg skifte ofte, men ikke etter hver vask.

Jeg bruker til og med dokluten flere ganger. Faktisk har jeg ikke en egen doklut engang, men en badeklut. Doen vaskes til slutt, og så hives kluten på nitti graders vask. Garantert vips borte med alle skumle domonstre.

Akkurat sånn gjør vi også.

Og hvis man vil ha ren dobørste er det bare å vaske den med klorin mens den står oppi bøtta si, etterpå skylles klorinvannet i do og vips er dobakteriene borte. Jeg er ikke skeptisk til å gjøre det slik i alle fall.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:29   #32
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Nei, man tenker da på miljøet!

Jeg prøver å bruke så lite engangs som mulig. Bruker kun engangsbleier og våtservietter på snuppa om vi er på tur. Hjemme bruker vi tøybleier og vaskekluter som kan vaskes og brukes om igjen.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:36   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Jøss, børsten brukes jo en del i løpet av en uke, så hvis jeg skulle skiftet børste hver gang hadde det både blitt dyrt og mye søppel!

Jeg bruker dobørsten fra Eidsvoll miljøprodukter. Den er genial og inneholder et desinfiserende middel som ikke er miljøskadelig. Den er IKKE ekkel i det hele tatt, den er mange år gammel og ser ut som ny. Men den ligner jo ikke på en vanlig toalettbørste. Setter den i en bøtte klorvann innimellom.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:37   #34
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jøss, børsten brukes jo en del i løpet av en uke, så hvis jeg skulle skiftet børste hver gang hadde det både blitt dyrt og mye søppel!

Jeg bruker dobørsten fra Eidsvoll miljøprodukter. Den er genial og inneholder et desinfiserende middel som ikke er miljøskadelig. Den er IKKE ekkel i det hele tatt, den er mange år gammel og ser ut som ny. Men den ligner jo ikke på en vanlig toalettbørste. Setter den i en bøtte klorvann innimellom.

Bilde? Lenke? Hvor selges den?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:39   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Bilde? Lenke? Hvor selges den?

Du kan sikkert søke på Eidsvoll Miljøprodukter, så finner du den. Jeg har dessverre ikke noe bilde, men jeg skal prøve å lete litt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:47   #36
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Du kan sikkert søke på Eidsvoll Miljøprodukter, så finner du den. Jeg har dessverre ikke noe bilde, men jeg skal prøve å lete litt.

Denne?



Husker du sånn ca pris?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:48   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Her fant jeg noe:

http://eidsvoll-miljoprodukter.no/no...cat=3&subcat=2

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:49   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Der var den, ja. Den kostet rundt 200 da jeg kjøpte den. Iallefall ikke mer. Den har virkelig betalt seg. Den ER virkelig like "ren" nå som da jeg kjøpte den. Det medfølger et middel som er desinfiserende, og de kommer når man trykker på børsten. Jeg har bare kjøpt ny refill en gang på de årene jeg har hatt den, for de er store og varer lenge. Anbefaler den absolutt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:51   #39
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Der var den, ja. Den kostet rundt 200 da jeg kjøpte den. Iallefall ikke mer. Den har virkelig betalt seg. Den ER virkelig like "ren" nå som da jeg kjøpte den. Det medfølger et middel som er desinfiserende, og de kommer når man trykker på børsten. Jeg har bare kjøpt ny refill en gang på de årene jeg har hatt den, for de er store og varer lenge. Anbefaler den absolutt.

Du har ikke kontakt med noen som selger vel?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:57   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangs toalettbørste!!

Nei, var bare på et party for mange herrens år siden. Tror det var i 1998 eller 1999, hjelpe meg, er denne dassbørsten SÅ gammel? :shock: Da jeg bestilte refillen i fjor eller forfjor tror jeg at jeg mailet dem, og så sendte de en av de damene som bor i nærheten på døren min med den. Jeg kan ikke huske helt, men det var ikke noe styr.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no