Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-13, 09:37   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

I så fall, så lurer jeg på:

1. Hvilket garn valgte du, og hvorfor?
2. Brukte du enkel eller dobbel tråd?
3. Hvilken pinnestørrelse brukte du, og hvorfor? (Jeg strikker såpass løst, at jeg lurer på å gå ned en størrelse eller to på pinnene for at det ikke skal bli for hullete.)
4. Kan jeg få se bilde?

5. Strikket du skrått eller rett?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.

Sist redigert av DM : 01-10-13 kl 09:45. Årsak: La til spørsmål nr 5, da jeg kom på at jeg glemte det når Snuppa skrev det.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:42   #2
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket 3 stykker.

1. 2-tråds garnet til Nøstebarn.
2. Enkel tråd
3. Pinne nr 6.
4. Det må jeg legge til senere, ha ikke tilgjengelig her.

Strikket ett firkantet og to på skrå.



Dette teppet vasket jeg og strakk før jeg ga det bort. Ble veldig luftig og fint.


Vedlagte bilder
Filtype: jpg 400.jpg (88,1 KB, 370 visninger)
Filtype: jpg IMG_4248w.jpg (45,2 KB, 190 visninger)
Filtype: jpg IMG_4245w.jpg (42,3 KB, 190 visninger)

Sist redigert av Carrie : 04-10-13 kl 10:32. Årsak: lagt til bilder
Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:43   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Ja! Jeg har strikket flere.

Jeg har strikket med nøstebarn Askeladden 2 tråds, enkel tråd, Drops alpaca enkel tråd, Holder på med et i Kauni nå. Har strikket alle på skrå med hullkant.

Jeg strikker med pinne 6. Teppet skal være luftig og hullete. Luften isolerer godt når teppet ligger i flere lag.

Bilder ja.

Nøstebarngarn:


Det aller første strikkeprosjektet mitt! Nøstebarngarn


Alpaca

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:44   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket det både i nøstebarn sitt anbefalte og i tilsvarend tykkelse fra new zealand lamme ull fra 123knit

Alltid enkel tråd, og alltid pinnetykkelsen som står, er det 6? Luftig, men lunt resultat.

Jeg har vel postet bilde av flere av dem på bloggen min, skal se hva jeg finner.

Jeg har strikket et i babuyll på pinne 5 også, det er ganske tett, ikke det minste luftig, inge hull å sette fingre fast i, og behageig mykt. Det er bare 50*50 cm og tilhører dukka til guttungen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:45   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Enkel tråd og pinne 6,
naturhvitt. Det må være luftig, ellers er det jo ikke Nøstebarnteppet ;-)

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:46   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Får ikke lagt til bilder nå, kan seo m jeg kan fikse noe hjemmefra i kveld, men du skal finne flere av dem, både ferdig og under veis, her:
http://tara-malama.blogspot.no/searc...trikket%C3%B8y

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:48   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket 6 stykker.

Fem av dem i nøstebarngarn og ett i et billigere. Nøstebarngarn er nok best.

Jeg ville strikket på tykke pinner, også om du strikker løst. De er best om de er ganske luftige.

Jeg strikket de tre første rett opp, men så lærte jeg meg å strikke dem fra hjørne til hjørne og det blir penere, i tillegg til at det er ett litt mer interessant strikketøy da.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:54   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket to halve, begge i Nøstebarn. Mamma fullførte begge to.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 10:04   #9
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket tre ,2 rett opp og ett på skrått m/hullkant.
Har brukt garn fra nøstebarn alle gangene og pinnestr 6.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 10:29   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket ett. I Nøstebarn, på skrått, husker ikke pinnenr., enkel tråd.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 11:19   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Enkel tråd, på skrå, pinne 6, og det synes jeg er i tetteste laget. Kunne brukt 7 også. Har strikka 6 sånne tepper, mest i silkeulla fra Nøstebarn, men også i rein merinoull og i Drops babyull. Foretrekker silkeull. Gutta mine bruker sine enda.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 11:25   #12
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket 2, ett til hver av de to minste barna. Olivengrønt til Minstemor siden jeg begynte å strikke på det omtrent samtidig som jeg testet positivt, mens Mellomste fikk turkis siden jeg ikke strikket hans før etter at han var født.

1. Hvilket garn valgte du, og hvorfor? Brukte Nøstebarn sitt 2-trådsullgarn.
2. Brukte du enkel eller dobbel tråd? Enkel tråd.
3. Hvilken pinnestørrelse brukte du, og hvorfor? (Jeg strikker såpass løst, at jeg lurer på å gå ned en størrelse eller to på pinnene for at det ikke skal bli for hullete.) Brukte pinnestørrelsen etter oppskrifta, mener det var pinne nr.6.
4. Kan jeg få se bilde? Da må du vente til i morgen, slik at jeg får funnet fram pleddene. Vet hvor det olivengrønne er, men ikke det turkise.

5. Strikket du skrått eller rett? Det olivengrønne er strikket skrått med hullkant, mens det turkise er strikket rett uten hullkant.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 11:34   #13
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket alt for mange. Foretrekker nøstebarn sitt silke/ull-garn, pinne seks og enkel tråd. Og heklet kant rundt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 12:01   #14
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Nei. Det skulle tatt seg ut. Men jeg har fått i nøstebarn sitt ull/silkegarn fra Adrienne, og det er den fineste gaven små vinterbabyer noen gang kunne fått. De har vært i daglig bruk siden nyttårsaften.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 12:09   #15
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Her er det første jeg strikket,
til Dropset



Hadde ikke valgt den kanten eller hovedfargen i dag.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 15:17   #16
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har ikke bilde her og nå, men jeg brukte pinne 6, ull/silkegarnet til Nøstebarn og strikket på skrått.

Jeg hadde valgt samme igjen, etter ett års bruk har det holdt helt fantastisk godt! Det kommer til å holde form og fasong i mange år. Ingen hull eller lignende. Storesøsters som var strikket i rent ullgarn fra Nøstebarn var mye mer slitt på samme tidspunkt.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 16:48   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

1. Hvilket garn valgte du, og hvorfor?
Stort sett bruker jeg Nøstebarns to-trådsgarn ren ull, men jeg har også brukt to-tråds angora, tynn alpakka og babyull. En gang har jeg strikket i tre-tråds Nøstebarn.
2. Brukte du enkel eller dobbel tråd?
Enkel tråd. Det skal være tynt og luftig.
3. Hvilken pinnestørrelse brukte du, og hvorfor? (Jeg strikker såpass løst, at jeg lurer på å gå ned en størrelse eller to på pinnene for at det ikke skal bli for hullete.)
Jeg synes det skal være hullete. Jeg strikker løst og bruker pinne 5-7, litt ettersom.
4. Kan jeg få se bilde?
Skal se om jeg finner noe etterhvert.

5. Strikket du skrått eller rett?
Alltid skrått. Lager hullmønster langs kanten. Øker to innenfor de to første med et kast mens jeg øker på hver pinne, feller med å strikke to, et kast og to masker sammen og to masker sammen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 18:08   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Det første strikket jeg frem og tilbake. De neste... 6? har jeg strikket på skrå. Etterhvert stort sett et nøste før jeg begynner og felle og et annet på andre halvpart.

Begge mine har sine tepper enda, de er strikket før de ble født, og ungene er altså 2,5 og 5 år gamle og teppene er godt brukt men ikke på noen måte utslitt. Nå for tiden har de dem i bilen, så da brukes de ikke så "hardt", men mer eller mindre daglig på denne tiden av året, det er kaldt i bilen på morgenen. Jentungen sitt er HARDT vasket, mange ganger i maskin. Hun gulpet nemlig tran på det som baby... Det ble vasket og luftet og vasket og luftet...

Jeg synes det er greit å gi dem en vask som tover dem biiiiiiitte litt så er det ikke så lett for babyfingre å dra ut tråder, men det skal være lett, luftig og hullete altså.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 18:21   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har strikket alt for mange. Foretrekker nøstebarn sitt silke/ull-garn, pinne seks og enkel tråd. Og heklet kant rundt.

Som Adrienne.
Bruker to-tråds fra Nøstebarn. Hekler kanten rundt etterpå.
Strikket 4. Og straks i gang med to til.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 22:40   #20
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har strikket alt for mange. Foretrekker nøstebarn sitt silke/ull-garn, pinne seks og enkel tråd. Og heklet kant rundt.

Jeg kan vel ikke skryte på meg å ha strikket altfor mange, men 4 stykker har det blitt, etter samme oppskrift som Adrienne. Silke/ullgarnet er nydelig, og godt å strikke med.

Mamma har strikket noen for meg, og de to siste ble strikket på skrå, pent det også.

Jentene mine på 6 og 8 år bruker sine i senga som kosetepper enda. (Vel, det er jo ikke de samme som de hadde når de var babyer da, det er strikket nye versjoner, det er grenser for hvor mye spy du klarer å vaske ut av ulltepper. )

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no