Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-13, 22:42   #41
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Ferdig med to tepper.

Startet 4. okt, så det har gått radig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (367,6 KB, 19 visninger)
Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 09:23   #42
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Imponerende med 2 tepper på så kort tid, og 2 på rad da!

Pga denne tråden har jeg nå nøstet opp garn og starter på et til kommende tantebarn, satser på matchende lue og sokker om tiden strekker til. Litt kjekkere veskestrikk enn en herremarius som straks skal monteres

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 09:27   #43
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg er imponert! Jeg strikker og strikker men nøstet tar jo aldri slutt. Er med andre ord ikke halvveis enda, men det nærmer seg. Kjedelig strikketøy!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 09:30   #44
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har kjøpt inn garn til to tepper til, og utsetter å begynne. Vil jo gjerne lage teppe til både tantegutten og treeren, men det er så kjeeeedelig! Og jeg er alt for trøtt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 09:51   #45
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket to ganger. Første gangen firkantet, i ubleket nøstebarngarn. Det tok ca to evigheter og var nokså kjedelig. Andre gangen strikket jeg dette:


Det er strikket i rester av Nøstebarn-garn, i dominostrikk, etter en oppskrift fra en bok som heter noe med Mason Dixon knitting. Tok like lang tid å strikke som det firkantede i en farge, men ganske mye morsommere.

Det er uansett et deilig teppe, lett og luftig og varmt. Ah, nostalgisk nå.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 22:03   #46
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Da har jeg strikket ferdig to tepper. Det lyseblå brukte jeg en mnd på og den mørkeblå brukte jeg 2 uker på. Er ganske fornøyd med det, med tanke på at jeg ikke har strikket før.

Tenkte å strikke et til, er blitt helt hektet på å strikke.

Første teppe er jeg ikke så fornøyd med, er litt feil på det. Men det kommer seg for hvert teppe.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 22:15   #47
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Har strikket fire, alle i Nøstebarn sitt 2-tråders. To vanlige og to på skrå, de på skrå var helt klart det som var morsomst å strikke. Siste ble strikket i grått nå i høst til tantebarn men tror ikke jeg har bilde av det.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 01:29   #48
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du strikket Mor Signe / Nøstebarn-teppe?

Jeg har strikket 6 tepper. 3 i enkel 2-tråds garn. 1 i 3-tråds garn str voksen og 2 i enkel silkeull. Alt fra Nøstebarn. 5 av teppene er strikket på skrått og 1 rett. Jeg likte faktisk best å strikke rett.

Brukte pinnestr 6 på alle teppene utenom det siste i silkeull som jeg strikket med pinne 5, 5 og voksenteppet som ble strikket på pinne nr 8.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no