Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Anbefal meg en "stue"-pc som ikke koster skjorta

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-09, 17:45   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Anbefal meg en "stue"-pc som ikke koster skjorta

Ønsker meg en snerten liten pc som skal kobles til TV i stua.

Kom med tips

  Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 19:32   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en "stue"-pc som ikke koster skjorta

Smertegrense prismessig? Kan du si litt om hva den skal brukes til? Skal den kunne klare 1080P x264/h264-videoavspilling? Skal den være mulig å spille av Blu-ray? Hvor viktig er støynivået?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 11:27   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg en "stue"-pc som ikke koster skjorta

Trenger ikke Blue-ray nei, og støymessig trenger den jo ikke å være veldig merkbar, men litt sus tåler jeg.
Skal fortrinnsvis brukes til å lagre film på, og surfe på internett ved høvelige anledninger

  Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 12:35   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en "stue"-pc som ikke koster skjorta

http://www.elprice.no/data/stasjonae...600-92g1eyznfp
http://www.elprice.no/data/stasjonae...100-92gbl9zn7p

En av disse kanskje? Jeg har den siste og er godt fornøyd med den.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 12:37   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en "stue"-pc som ikke koster skjorta

mac

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 18:13   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en "stue"-pc som ikke koster skjorta

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

http://www.elprice.no/data/stasjonae...600-92g1eyznfp
http://www.elprice.no/data/stasjonae...100-92gbl9zn7p

En av disse kanskje? Jeg har den siste og er godt fornøyd med den.

For HD-film basert på x264 og h.264 skal det normalt sett fungere helt greit på R3600 så lenge man bruker programvare som støtter dekoding i maskinvare, for eksempel Media Player Classic Home Cinema. Problemet er hvis man har film i HD som ikke kan spilles av via maskinvareenkoding - da blir prosessoren for svak.

Den andre maskinen støtter på den andre side ikke dekoding i maskinvare, slik at prosessoren må gjøre hele jobben. Med 1080P x264/h264-video kan det i noen tilfeller bli for tungt for prosessoren. Man kan prøve å bruke CoreAVC i kombinasjon med Media Player Classic for å få det til å fungere.

Beste hadde vært en pc med "tradisjonell" prosessor i stedet for Atom, samt samtidig støtte for maskinvareakselerasjon av filmavspilling -- det vil si at den har grafikkort av typen Radeon HD 2000/3000/4000/nyere-serie eller Geforce 8000/9000/nyere.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 18:14   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en "stue"-pc som ikke koster skjorta

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

mac

Får ikke maskinvareakselerasjon på denne med mindre man ikke kjører windows. Det kan gi problemer med 1080P x264/h264-avspilling.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 18:42   #8
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en "stue"-pc som ikke koster skjorta

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Får ikke maskinvareakselerasjon på denne med mindre man ikke kjører windows. Det kan gi problemer med 1080P x264/h264-avspilling.

Jeg har ikke opplevd problemer med HD-film leid fra (amerikansk) iTunes på min, men det skyldes muligens at det 720P? Men jeg tenker at når utgangspunktet er «stuepc som ikke koster skjorta» så er det ikke så veldig viktig med 1080P? :laster ned lite film:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 16:13   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en "stue"-pc som ikke koster skjorta

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg har ikke opplevd problemer med HD-film leid fra (amerikansk) iTunes på min, men det skyldes muligens at det 720P? Men jeg tenker at når utgangspunktet er «stuepc som ikke koster skjorta» så er det ikke så veldig viktig med 1080P? :laster ned lite film:

iTunes er 720P ja. Men samtidig er vel også QuickTime et unntak. Er filmene i QuickTime-format kan det gis maskinvarestøtte - dette er da et format Apple selv står bak.

Om 1080P er viktig får bli en egen avgjørelse. Det skal sies at maskiner med Atom-prosessor også kan få problemer med 720P hvis det er enkodet med veldig høy kvalitet (bitrate) og man ikke har maskinvarestøtte.

Man kan vel ellers få bærbare pc-er som bør klare dette til under 5000 kr hvis det er aktuelt å bruke i stua tilkoblet tv-en.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 17:21   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg en "stue"-pc som ikke koster skjorta

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

iTunes er 720P ja. Men samtidig er vel også QuickTime et unntak. Er filmene i QuickTime-format kan det gis maskinvarestøtte - dette er da et format Apple selv står bak.

Om 1080P er viktig får bli en egen avgjørelse. Det skal sies at maskiner med Atom-prosessor også kan få problemer med 720P hvis det er enkodet med veldig høy kvalitet (bitrate) og man ikke har maskinvarestøtte.

Man kan vel ellers få bærbare pc-er som bør klare dette til under 5000 kr hvis det er aktuelt å bruke i stua tilkoblet tv-en.

Har du tips til bærbare i den kategorien? Det trenger ikke være mini-pc, men noe særlig over 5000,- er uaktuelt.

  Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 08:44   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en "stue"-pc som ikke koster skjorta

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Får ikke maskinvareakselerasjon på denne med mindre man ikke kjører windows. Det kan gi problemer med 1080P x264/h264-avspilling.

Når jeg tenker meg om ser vi lite nedlastet film\serier fra æpla og over på tven. Eller filmene ligger på æpla eller tråløs disken. men vi ser de gjennom ps3

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no