Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Styrkeøvelser for rygg og skuldre

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-14, 00:37   #1
Hatt
Fullverdig medlem
 
Hatt sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 51
Hatt er litt kul
Standard

Styrkeøvelser for rygg og skuldre

Etter en altfor lang periode (vi snakker om år) uten noe særlig aktivitet er jeg nå igang igjen. Føles veldig,veldig godt.
Men i løpet av disse årene har jeg utviklet er dårlig holdning i rygg og skulder. Synker liksom frem og sammen, når jeg sitter...og litt når jeg står rett opp og ned også tror jeg.
Hvilke styrkeøvelser og treningsformer er gode for å stramme opp rygg og skuldre? Gi meg gjerne øvelsene inn med teskje

Hatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 06:55   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Styrkeøvelser for rygg og skuldre

Med kroppsvekt eller annen vekt?

Et par øvelser jeg liker er roing med vekter eller nedtrekk til brystet. Det er viktig å gjøre det riktig, og få kontakt med musklene mellom skulderbladene. Det kan være litt vanskelig om de har vært inaktive lenge. Når man trekker ned eller bakover ved roing så må msn trekke skulderbladene sammen, ikke bare armene nedover eller bakover.

Rygghev er jo en klassiker, der du ligger på magen og hever brystet fra underlaget. Da kan du også ha en vekt foran deg som du bytter fra hånd til hånd, vekselvis foran deg og bak ryggen. Forbløffende tungt!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 08:10   #3
Hatt
Fullverdig medlem
 
Hatt sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 51
Hatt er litt kul
Standard

Sv: Styrkeøvelser for rygg og skuldre

Det burde jeg ha spesifisert. Har ikke tilgang på noe spesielt utstyr. Har ett par vekter jeg kan benytte.

Jeg skal sjekke ut rygghev, Talluluah takk, for tips.

Hatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 08:15   #4
Hatt
Fullverdig medlem
 
Hatt sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 51
Hatt er litt kul
Standard

Sv: Styrkeøvelser for rygg og skuldre

Og en annen ting; jeg bør helst gjøre en eller annen form for oppvarming før jeg trener styrke, sant?

Hatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 08:43   #5
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Styrkeøvelser for rygg og skuldre

Oppvarming er aldri feil.

Du bør også kanskje kjøpe en sånn treningsstrikk, de koster ikke mye. De er gode for å gjøre hjemmetrening for nakke og rygg, og du finner forslag til øvelser på nett, f. eks. her.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 08:51   #6
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.038
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Styrkeøvelser for rygg og skuldre

Pilates!
Skaper god holdning og sterk kjernemuskulatur.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 09:12   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Styrkeøvelser for rygg og skuldre

Du kan få til roing og endel andre øvelser med et strikkesett som du fester i døra (du bare lukker døra over en hempe med en liten ball i ene enden). Veldig greit å trene med hjemme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 10:02   #8
Hatt
Fullverdig medlem
 
Hatt sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 51
Hatt er litt kul
Standard

Sv: Styrkeøvelser for rygg og skuldre

Takk, for gode tips. Skal sjekke ut både strikk og pilates

Holder det å trene styrke ett par ganger i uka for å oppnå god effekt?

Hatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 10:07   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Styrkeøvelser for rygg og skuldre

Opprinnelig lagt inn av Hatt, her.

Holder det å trene styrke ett par ganger i uka for å oppnå god effekt?

Tja, det kommer nok litt an på utgangspunktet, og hva du ønsker å oppnå, men alt er bedre enn ingenting!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no