Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 00:24   #21
Ophelia
Rosebud
 
Ophelia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Innlegg: 410
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Dette kjøper vi:

Lactacyd
Kyllingfilét (den firkanta pappesken fra guldfågelen eller hva det nå heter..)
Hel fryst kylling
Karbonadedeig (som er en mellomting mellom kjøttdeig og karbonadedeig)
Ferdigbrødposepakker
Knekkebrød
Smøreost på tube (mange flere typer enn her..)
Produkter på apoteket (nesespray f.eks)
Eccosko
Tyggis i 10-pakning, Läkerol ol.
Indrefilét av svin
Store poser med fryst purre, løk ol.
Lett og lagom smør
Leverpostei
Sitronyoghurt (og andre typer yoghurt)
Oppskåret roastbeef, skinke ol.

Det var det jeg kom på nå. Biffkjøtt og sånt har vi dårlig erfaring med.

Eccosko?

__________________
Mammaprinsessen (-70) og to miniprinsesser (-02 og -05)
Ophelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 05:45   #22
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Jeg kom på en ting til som skal være en del billigere over grensa, og det er frosne bær.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 06:55   #23
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg kom på en ting til som skal være en del billigere over grensa, og det er frosne bær.

Ja, det er veldig billig!

Har sluttet å kjøpe den svenske kyllingfileten (Guldfågelen). Synes den "blåser" seg opp under steking, særlig hvis jeg har skåret den opp i biter først.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 07:04   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Takk alle sammen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 08:52   #25
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Vi kjøper alltid andebryst. Mye, mye billigere enn hjemme, og så er det avsindig godt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 08:54   #26
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Jeg kjøpte meg betakaroten tabletter på helsekosten sist vi var i Sverige.
Mye billigere og sterkere.

Tror egentlig det meste på helsekosten er billigere i Sverige.
Det samme gjelder på apoteket. Har hørt om at folk henter reseptmedisin på svenske apotek.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 09:02   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Jeg kjøper aldri mer kyllingfilet i Sverige. Men de har jo like billig (og mye bedre) kylingfilet på Kiwi og Coop-butikkene her i Norge. Jeg kjøper alltid disse 2-kgs sekkene med frossen filet til rundt. 140,- kroner.

Jeg skal til Sverige på søndag, og da hamstrer jeg karbonadedeig. Det koster jo skjorta her hjemme.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 09:59   #28
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kjøper aldri mer kyllingfilet i Sverige. Men de har jo like billig (og mye bedre) kylingfilet på Kiwi og Coop-butikkene her i Norge. Jeg kjøper alltid disse 2-kgs sekkene med frossen filet til rundt. 140,- kroner.

Norsk og svensk kyllingfilèt (Guldfågeln), samt svinefilèt kan ikke sammenlignes!
Det svenske er MYE bedre og saftigere. Norsk kylling/svinekjøtt kan ikke måle seg. :bastant:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:02   #29
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Økologisk appelsinjuice (svart kartong med grønt på) fra kjøla er veldig god, og mye billigere enn økologisk juice i Norge.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:03   #30
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Hvis du har stor fryser: polarbrød.

Hvor får du kjøpt frosne polarbrød? Har bare sett ferdig tint i butikkene.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:06   #31
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Hvor får du kjøpt frosne polarbrød? Har bare sett ferdig tint i butikkene.



ehhh er det ikke bare å fryse vanlig polarbrød?

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:09   #32
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Jeg har sluttet å kjøpe kylling i Sverige - de siste filetene vi fikk var direkte ekle. Vi kjøper en del ost, oppskåret pålegg, kaffe, glass med syltede gurkar (små sylteagurker) og svinefilet.

Og vi har kjøpt barnevogn og bilsete i Sverige - en god del billigere.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:30   #33
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Fjällbrynt - eller prim om du vil...
Rødvin kjøpes dersom det er pol der vi er.
Ellers god snop - og snus

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:32   #34
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

ehhh er det ikke bare å fryse vanlig polarbrød?

Polarbrødene som er i butikken har ganske ofte vært fryst før de kommer ut i butikken, og man kan trygt si at de taper seg ved to nedfrysinger...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:58   #35
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Polarbrødene som er i butikken har ganske ofte vært fryst før de kommer ut i butikken, og man kan trygt si at de taper seg ved to nedfrysinger...


Jobber i hjemmespl. og det er en del som fryser polarbrød, syns ikke dt er så ille da det taes opp igjen. Men nå spiser jeg ikke det selv da , så kanskje dumt å uttale seg....

Jeg bor i Sverige og reiser til Norge for å handle bla kylling, kan til nød spise Guldfågel, men de er ikke renset som de norske. Skjærer bort mye dritt på dem. Men jeg kjøper melk, kaffe,te, leverpostei, noe grønnsaker, vaskemiddel(neutral er f.eks en del billigere)alt av drikke (bortsett fra juice). Noe av kjøttet, så lenge det er svenskt. Har du småbarn er det mye billigere mat på glass her enn i Norge. Mye økologisk mat her, mye barilla fullkornspasta, også mener jeg at sånn tacomat er en del billigere.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 14:00   #36
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Norsk og svensk kyllingfilèt (Guldfågeln), samt svinefilèt kan ikke sammenlignes!
Det svenske er MYE bedre og saftigere. Norsk kylling/svinekjøtt kan ikke måle seg. :bastant:

Pleier du kjøpe frosne kyllingfileter i Norge? Det gjør ikke jeg, iallefall. Og jeg syns fersk vare er bedre enn frossen, såe …

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

ehhh er det ikke bare å fryse vanlig polarbrød?

Joda, om det ikke plager deg at den allerede har vært frosset og tint når du kjøper den i butikken.


Forøvrig: Vi har dårlig erfaring med biffkjøtt - seigt og hardt. Jeg kjøper biffen min i Norge. Barnemat er billig, og Torky. Løfbergs lila kaffe er knallgod, skånrost er den gode, mørke. Mmm!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 14:13   #37
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Vi har også hatt dårlig erfaring med biffkjøtt, men kjøpte sist svensk entrecote på Maximat. Den var nydelig, skikkelig mør og god på smak. Jeg marinerer alltid et par timer, men vet ikke om det har så mye å si.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 14:29   #38
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

akk ja den som hadde hatt billig sverige så..

Her oppe er det nesten samme priser i Sverige som i Norge.
Eneste babymaten er mye bedre utvalg på, og litt billigere.
Men bleier i sverige er dyrere en pampers eskene på rema..

Og skal vi ha alkohol må dte bestilles først, men klrt det er jo billigere en i norge. For systembolaget ha jo samme pris i hele sverige


Jeg kjøper ofte melk og fløte i sverige, HELT laktose fritt. Ikke sånn som Tine sin laktoseREDUSERTE melken...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 15:57   #39
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

ehhh er det ikke bare å fryse vanlig polarbrød?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Polarbrødene som er i butikken har ganske ofte vært fryst før de kommer ut i butikken, og man kan trygt si at de taper seg ved to nedfrysinger...

Ikke bare ofte, men alltid. Det er jo derfor (eller ihvertfall en av grunnene) til at det heter polarbrød. Det blir frøset ned umiddelbart og tint i butikken.

Jeg pleier å kjøpe frosne polarbrød fra lokalbutikken.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:06   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harrytur. Hva må man bare kjøpe?

Store litersdunker med grillolje og marinade, og tacopulver i melkekartonger.

Og Crisp'n'light knekkebrød - det irriterer meg voldsomt at det ikke er å oppdrive i Norge.

Vi pleier ikke å handle så mye kjøttvarer, ettersom det må fraktes så langt. Derimot er vi gode på å handle ymse vin.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no