Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En stor overraskelse

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-09, 20:51   #61
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stor overraskelse

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Gjør du det på ordentlig altså? Altså sitter og gråter høyt av et youtubeklipp? Eller er det en måte å skrive på at man blir rørt? Jeg er helt oppriktig interessert.

Jeg er mer sånn: Går det an å se slikt som dette uten å få klump i halsen og tårer som renner?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 20:53   #62
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stor overraskelse

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg er mer sånn: Går det an å se slikt som dette uten å få klump i halsen og tårer som renner?

Klump i halsen ja. Høylydte hikst nei. Jeg tror mannen min hadde blitt svært bekymret for meg om jeg hadde begynt å hikste til youtubeklipp.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 23:01   #63
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.889
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En stor overraskelse

Er overrasket over at noen mener sangstemme har noe med utseende å gjøre

Hvorfor skulle hun ikke kunne synge bra?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 23:17   #64
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stor overraskelse

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Er overrasket over at noen mener sangstemme har noe med utseende å gjøre

Hvorfor skulle hun ikke kunne synge bra?

Det er vel ikke mer overraskende det enn at folk ilegger ulike typer utseende ulike egenskaper. Du visste for eksempel kanskje at feite mennesker generelt er late og lukter vondt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 23:35   #65
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stor overraskelse

Men hvorfor har de fjernet mye av innslaget nå? Skulle vise mannen det, men det står bare at det er fjernet på forespørsel, så får jeg bare opp innlaget som er kuttet ned til under 3 minutter. Den versjonen jeg så får i dag var på 7 minutter?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 23:46   #66
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stor overraskelse

Om du klikker på det en gang til, så kommer det opp nytt vindu med 7-minutters innslaget.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 00:14   #67
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.862
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: En stor overraskelse

Hun hadde en flott stemme, og en førsteinntrykkspersonlighet jeg likte. Overraskelsen for min del lå kanskje mest i at hun virket veldig lite proff, og veldig nervøs og plaprende før hun begynte å synge. Det matchet ikke med den fine sangprestasjonen hun leverte. Egentlig blir jeg litt irritert over at man gjør stort poeng av "stygg dame og flott stemme-overraskelsen". Det kan like godt være andre grunner til at folk var skeptiske og negativt innstilt før hun sang.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 10:46   #68
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: En stor overraskelse

Det som undret meg var når man har så fin stemme hvorfor i all verden er hun ikke blitt oppdaget før da? Hun synger i et kor der hun bor og hun skiller seg jo ut med den flotte stemmen. Hun burde jo blitt oppdaget for mange år siden, derfor trodde ikke jeg at hun hadde så flott stemme,for et sånnt talent burde da blitt oppdaget for lenge siden. Så for meg hadde det nok noe med alderen hennes å gjøre at jeg ikke trodde hun sang så flott. Hadde hun vert ung så var jo sjansen mindre på at hun hadde blitt oppdaget før.

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 12:37   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stor overraskelse

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Det som undret meg var når man har så fin stemme hvorfor i all verden er hun ikke blitt oppdaget før da? Hun synger i et kor der hun bor og hun skiller seg jo ut med den flotte stemmen. Hun burde jo blitt oppdaget for mange år siden, derfor trodde ikke jeg at hun hadde så flott stemme,for et sånnt talent burde da blitt oppdaget for lenge siden.

Grunnen til at hun ikke har blitt oppdaget har nok mange grunner. For det første så har hun ikke det lille ekstra som skiller en potensiell stjerne fra noen som bare kan synge.
For det andre er det ikke sikkert at hun har gjort noe aktivt for å bli oppdaget, det er ikke slik at enhver korøvelse har talentspeidere på plass, men er nødt til å gjøre en aktiv innsats selv også. Ta f.eks. Kurt. Han spilte i et band som hadde sendt demoer til omtrent alle plateselskapene i Norge før han deltok i Idol, og ingen ville gi han kontrakt. Grunnen til det er at stemmen hans alene holder ikke, man er nødt til å ha gode låter også, og der kommer Kurt til kort.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 14:15   #70
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.862
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: En stor overraskelse

Det er ikke bare å bli oppdaget sånn helt uten videre. Jeg tror man først må oppdage seg selv. Tørre å tro på at stemmen er god nok og at man virkelig KAN synge. Det er jammen mange flinke sangere som ikke tror at de kan. Å brette ut solostemmen foran et publikum kan oppleves veldig personlig, og det skal tonnevis av mot og selvsikkerhet til for å gjøre det. Mens om man synger i kor skal stemmen flyte mer sammen med de andre stemmene, så der kan man synge samtidig som man kan gjemme bort lit av sitt særpreg.

Så flott om denne syngedamen har skjønt at hun må gutse på og tørre å vise seg fram.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 15:59   #71
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En stor overraskelse

Melder meg inn i Freakos-gjengen.

Altså; jeg satt ikke og hulket høyt. Men jeg fylte halsgropen med tårer mens jeg smilte. Omtrent sånn:

Og det som rørte meg sånn, var at denne damen (som er like gammel som meg) antakelig for første gang i sitt liv fikk den anerkjennelsen hun virkelig fortjente. Det må ha vært en fantastisk god opplevelse for henne!

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 16:36   #72
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.889
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En stor overraskelse

Hun har fått plate-kontrakt også, med Virgin tror jeg. (står om det i the sun.uk eller daily mail.uk) De tror hun blir en kvinnelig Paul Potts.

(hadde jeg vært ukyssa når jeg ble 47 hadde ikke jeg turt å si det)

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 17:06   #73
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: En stor overraskelse

Synes alltid det er like rørende å høre slike flotte stemmer jeg, uansett hvordan man ser ut. Det er faktisk trist at man blir forhåndsdømt ut i fra at man ikke ser ut "som man burde" i manges øyne, men desto mer morsomt at man greier å sjokkere både publikum og dommere på denne måten.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 11:40   #74
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: En stor overraskelse

Her er et gammelt opptak med dama.


(Kilde: youtube.com)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 23:55   #75
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: En stor overraskelse

Jeg ble ikke rørt av henne, men har blitt rørt av youtube klipp ja. Spesielt da team Hanne og korslaget sang Reis meg opp. Følte for å hulke høyt da, for den rørte meg så vannvittig inn i hjerterota.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:33   #76
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: En stor overraskelse

Nå har jeg sett klippet noen ganger, og det virker veldig som om det hele er iscenesatt. De "bruker" henne for å "ta" publikum og seerne på fordommene våre. Juryen er klar over at hun kan synge, men prøver å spille overrasket. Hun pene dommeren spiller for øvrig ikke bra. Enkelte av publikumsklippene virker nærmest regisserte.

Dette er en smart måte å få folk til å sette fordommene sine i halsen. Mindre pene, rare folk som kan ting bedre enn de fleste. Denne gangen så veldig mye bedre. Noen kan lage god TV. Og at det legges ut på Youtube og lever videre der - helt ypperlig.

Markedsverdien til Susan Boyle må være skyhøy grunnet alt dette. Hun kan trolig velge og vrake i tilbud og forespørsler. Programmet har født en ny superstjerne - som jo er hele poenget. Og alle lar seg forbause av at en så mindre pen, ukysset jomfru som bor alene med katta si kan synge så bra. (Hun virker for øvrig skolert.) Et TV-øyeblikk som fungerer oppskriftsmessig. Hatten av for BGT!

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 00:55   #77
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stor overraskelse

Susan, go home.

http://www.youtube.com/watch?hl=sv&v=yVU4IkzMNIo&gl=SE

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 08:20   #78
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: En stor overraskelse

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Susan, go home.

http://www.youtube.com/watch?hl=sv&v=yVU4IkzMNIo&gl=SE

Åh! Så herlig!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:02   #79
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stor overraskelse

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er jeg den eneste som syntes det var litt trist å se på? Fordi hun ikke så ut som Britney Spears så var det totalt fantastisk at hun kunne synge liksom?

(Jeg har ikke lest hele tråden)

Jeg synes det er trist at vi så lett dømmer folk etter utseendet. Hun sang fantastisk bra, og det er ikke fordi hun ikke så ut som BS liksom.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 12:16   #80
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: En stor overraskelse

Han var herlig!
Men dette er rigget også.

Funker som ei kule, da!

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no