Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-18, 22:48   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Jeg tenkte i utgangspunktet ikke jeg skulle male noe i leiligheten jeg akkurat har flyttet inn i ,men kjenner nå etter kort tid at jeg trenger å gjøre noe med fargen på veggene.

Men, veggen ved trappen til 2.etg blir alt for høy før at jeg skal få det til på noe vis, hvordan får jeg malt der da? Veggen starter jo ned i 1.etg og jeg ser ikke at det er mulig å få plassert en stige trygt i trappen.

Tips?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 22:51   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Kost på stang eller trappestige eller stillas. Vi brukte stillas hos oss.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 23:01   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Kost på stang eller trappestige eller stillas. Vi brukte stillas hos oss.

Stilas? Inne? Hørtes komplisert ut, men jeg har jo ikke peiling på slikt.

Trappestige, det må jeg Google. Kost på stang er jo greit ok, men må jo komme meg opp for å maskere list og få det fint langs listen også.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 23:04   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Trappestige var noe annet enn jeg så for meg. Det vil ikke fungere, får ikke satt den stødig noen plass bortsett fra på gulvet i 2. Men der når jeg ikke bort til veggen og opp til taket.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 23:05   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Vi har valgt samme farge på vegg, list og tak så vi maskerte ikke. Vi kjøpte stillas spesielt for denne oppgaven.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 23:51   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Få en maler til å male det for deg? Be om et tilbud?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 00:31   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Min metode:

1) spekulere på saken i en 4-5 års tid, mens den hvite veggen som det stadig kræsjes i mens ting bæres opp eller ned, blir styggere og styggeer
2) nevn utfordring for svigerfar, og spør om han kan tegne en stillasløsning, en slags tilpasset skammel med lengst bein nede, og lange planker fra vegg til vegg til å stå på, og si at tanken er å male litt senere i sommer, etter den store hagefesten, sånn for ikke å få masse malingsarbeid rett før festen
3) kom hjem fra jobb og se at svigerfar har bygd stillas og malt vegg. Mal så full fart alle de andre tilstøtende veggene, før festen.



Skal se om jeg finner bilder av herligheten, det var ikke veldig innviklet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 00:38   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Bilde.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 86702291-D96F-4FA1-9AD6-12AA62611A58.jpg (11,2 KB, 288 visninger)
__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 01:40   #9
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Vi bygget et innendørs stillas.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 09:28   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Vi bygget et innendørs stillas.

Vi og.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 10:52   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Stillas tror jeg utgår altså, har ingen til å hjelpe meg med slikt.

Men er inne på tanken å leie inn noen bare for den veggen. Resten får jeg malt selv. Kanskje legge ut på mitt anbud?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 11:09   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Ja, så ser du hva du får av tilbud. Eller kanskje det henger lapp på butikk eller noe?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 20:59   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Det er faktisk ikke så tricky å bygge det på bildet, altså. Sier svigerfar.

Men det er ikke sikkert det koster all verden å få noen til å ta bare en vegg. Folk som gjør sånt som proffer bruker jo sekunder på sånt mikk som vi kan putle med i timesvis, som maskering og tildekking og bygging av en sånn plattform.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-18, 02:00   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Her er vårt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 78872629-0D8A-40ED-A2BC-1EC5374FE24D.jpg (5,7 KB, 45 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-18, 12:04   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Jeg har samme utfordring. Min vegg er ca. syv meter fra nederst til øverst. Jeg kommer til å leie inn en maler, har jeg funnet ut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 17:20   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Vi hadde mulighet til å låne stillas, som mannen tilpasset til trappa. Det kan jo være litt tricky å skulle dele jobben med å male en vegg opp i to økter også.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-18, 13:02   #17
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Kan jo komme med en oppdatering her. Jeg trodde jo ikke at jeg skulle finne en god løsning da stillas og slikt virket litt for komplisert for meg og jeg konkluderte med at å leie inn noen for å utføre jobben trolig ville bli en unødendig kostnad.

Det endte med at jeg la ut forespørsel om tips på FB hvor min x fra ungdomstiden tilbød seg å komme å hjelpe meg. Usikker om jeg tørr å fortelle hvordan han får det malt. Men i går kveld ble første strøket lagt og strøk nr 2 blir i kveld.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-18, 13:07   #18
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Jeg tok altså null ansvar

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Snapchat-259099661.jpg (100,5 KB, 79 visninger)
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-18, 13:12   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Du har sett de «Hvorfor menn lever 20 år kortere enn damer»-memene?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-18, 13:23   #20
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få malt høy vegg ved trapp opp til 2 etg

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du har sett de «Hvorfor menn lever 20 år kortere enn damer»-memene?

Nei, men skjønner i alle fall greia bak de nå

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no