Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Offentlig pisking?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-10, 08:44   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Offentlig pisking?

http://www.dagbladet.no/2010/01/12/n...oning/9884320/
Hva tenker du ?

Jeg må si jeg ble sjokkert og kvalm av hele forslaget. Å tillate offentlig vold som straff trodde jeg virkelig ingen ville foreslå i 2010.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 08:46   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Jeg leste det i morges og hadde satt kaffen i vrangstrupen, om jeg bare hadde drukket kaffe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 08:49   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Sånn bortsett fra at jeg er mot vold som straff, så ser jeg ikke at dette skal være bra for voldsforbrytelser, da noe av poenget med fengselsstraff er jo også at disse forbryterne skal holdes vekk fra samfunnet.

Offentlig buksevann for folk som han som knuste pepperkakebyen er jeg derimot litt mer åpen for.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 08:51   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.630
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Forslaget er vel ikke sååå sjokkerende håprrreisende, men at han får støtte for det i tillegg... det er litt mer sjokkerende, på et vis.

Jeg er i alle fall ikke tilhenger av offentlig pisking som et alternativ til fengsel for seriøse forbrytere (men ja, offentlig buksevann for pepperkakeknusere er muligens litt mer plausibelt )

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:08   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Offentlig buksevann for folk som han som knuste pepperkakebyen er jeg derimot litt mer åpen for.

Hjertens enig ! Det hadde vært helt på sin plass, særlig nå i sprengkulda.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:10   #6
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Jeg tror, uten å kunne si det sikkert, at det faktisk vil være noen som hadde valgt denne type straff. Blitt ferdig med det. Ganske mange tror jeg ville tatt sjansen på å bli pisket, for å slippe unna måneder i fengsel.

Noen hadde sikkert blitt skremt, og ikke gjøre straffbart igjen, mens andre sikkert hadde sett på dette som en mild straff.

Jeg ser for meg at dem som er "vant" med å få juling, eller bank, hadde sett på dette som en mild straff.

Jeg tenker bare høyt.

Personlig synes jeg ikke noenting om slike straffer. Da er man jo nesten på lik nivå som lovbryteren. Jeg synes ikke det er ok i noen tilfeller.

Jeg ser poenget med å få unnagjort straffen så fort som mulig og at den straffedømte kan få hjelp / rehabilitering. Men det er nok dessverre ikke alle som hadde blitt skremt av noen piskeslag.

Nei, for søren. Vi lever i 2010. Det ville vært meget meget merksnodig om Norge hadde innført dette. Men tanker kan jo alle mennesker på lov å ha. Jeg synes heller ikke at innlegget i avisen var sjokkerende, heller bare litt provoserende. Tok det ikke veldig seriøst, for jeg tror neppe at regjeringen ville innført noe sånn.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:21   #7
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Offentlig pisking er en straffemetode som jeg anser som særdeles primitiv, og som jeg virkelig håper at det aldri vil være aktuelt å tenke på å bruke i Norge. Jeg tenker (evt. håper) at forslaget er lagt fram for å provosere fram en debatt om fengselsstraff som kirminalitetsforebygggende straff. Jeg er hvertfall enig i at rehabiliteringsbiten av en fengselstraff i mange tilfeller ikke fungerer, i flere tilfeller er det jo også slik at en fengselstraff fungerer som opplæring i kriminalitet og ikke det motsatte som skulle vært hensikten.
Offentlig buskevann for pepperkakebyknuser kan jeg vel være med på å vurdere.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:28   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Jeg hadde glatt valgt 20 piskeslag fremfor 6 år i fengsel. Det er jo en pinglestraff.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:28   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.422
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Jeg trodde ærlig talt det var en tidlig form for aprilspøk. Å komme med forslaget er en ting, men at direktøren i Oslo Fengsel er åpen for forslaget syns jeg er verre. Slik jeg mener fengsel bør fungere er som en korreksjon i tillegg til en straff, vi kan heller diskutere hvordan man skal få til det, enn å åinnføre middelalderske skikker.

Det er vel ingenting som tilsier at land med bestialske straffer har mindre kriminalitet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:31   #10
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Jeg anser dette som et utslag av PR-kåthet/provokasjonslyst hos professoren. Ekstremt reaksjonært og ikke noe jeg tar på alvor i det hele tatt. Synes jeg ser det. Hva blir det neste? Steining? Rent hypotetisk (siden det aldri kommer til å bli innført), vil det jo føre til lavere terskel for å utøve vold generelt, hos både kriminelle, potensielt kriminelle og den gemene hop.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:37   #11
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde glatt valgt 20 piskeslag fremfor 6 år i fengsel. Det er jo en pinglestraff.

Jeg kan i grunnen bare signere Sitron her. Tror faktisk jeg hadde valgt det samme. Men håper og tror jeg aldri kommer i den situasjonen.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:39   #12
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Hallo, vi føder barn. Hvor ille kan 20 piskeslag være i forhold til en 20 timers fødsel? Ikke at jeg har forsøkt meg på fødsel så lenge ...

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:41   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.196
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Altså, dere skjønner at det ikke er DET han vil frem til??

Mannen prøver å vise at straff i form av å påføre andre lidelse i seg selv er problematisk, og at det å stenge folk inne i årevis ikke er så mye mer humant enn å slå dem offentlig.

Det siste er dog mye vondere for OSS, selvsagt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:43   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.196
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Altså, det har jeg i hvert fall antatt at han mener (det stod om det i Magasinet i helgen også).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:44   #15
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, dere skjønner at det ikke er DET han vil frem til??

Mannen prøver å vise at straff i form av å påføre andre lidelse i seg selv er problematisk, og at det å stenge folk inne i årevis ikke er så mye mer humant enn å slå dem offentlig.

Det siste er dog mye vondere for OSS, selvsagt.

Og der kom du meg i forkjøpet. Han vil bare poengtere hvor vondt og smertefullt det er å være innlåst i åresvis. Vi ser det ikke og trenger derfor ikke bry oss, men det gjør det ikke mindre inhumant i hans øyne.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:44   #16
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.513
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Jeg synes ikke de dømte skal få et valg.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:45   #17
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Det er jo selvvalgt. Altså velvalgt. Å selv velge lidelse er helt kurant. Jeg syns at fengselsstraff ville vært et mye større onde. Jeg tror dermed, at for min del, at fengselsstraff er "vondere" enn piskeslag.

Jeg ser definitivt dette med at en straff er todelt, man skal straffes med frihetsberøvelse og man skal fikses ved at man får terapi og diverse slik at man rehabiliteres. Ikke alle har behov for rehabilitering, for det er ikke fare for gjentagelse. Er det da nødvendig å sperres inne om man har et alternativ til straff? Er det ikke muligens en mye større straff at alle vet hvem man er gjennom en offentlig avstraffing? Joda, det er problemer med dette, jeg vet likevel hva jeg ville valgt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:46   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.422
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, dere skjønner at det ikke er DET han vil frem til??

Mannen prøver å vise at straff i form av å påføre andre lidelse i seg selv er problematisk, og at det å stenge folk inne i årevis ikke er så mye mer humant enn å slå dem offentlig.

Vel, jeg syns han gjør en dårlig jobb med å komme til poenget sitt, slik jeg skrev over. Man kan, og bør, diskutere om fengsel fungerer slik det skal og burde, ikke komme med tendesiøse dusteforslag.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:49   #19
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vel, jeg syns han gjør en dårlig jobb med å komme til poenget sitt, slik jeg skrev over. Man kan, og bør, diskutere om fengsel fungerer slik det skal og burde, ikke komme med tendesiøse dusteforslag.

Det er jeg helt enig i ! Dagens straffemetoder og rettssystem har svært liten effekt på mange kriminelle og bør absolutt diskuteres. Vold er i mine øyne langt fra noen løsning, men andre straffemåter kan være det. Jeg er mer positiv til f.eks hjemmesoning for enkelte grupper kriminelle slik at de kan fortsette i jobb og være med familien.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:50   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig pisking ?

Fra et PR-ståsted får han jo mer oppmerksomhet med et forslag fra middelalderen, debatt om fengsel ville kanskje ikke nådd førstesiden. Den har vært oppe endel før.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no