Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-16, 13:26   #41
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Vi har Bichon Havanais, og han bjeffer aldri. :bidrar: Det er nok flere faktorer som spiller inn, men til å være en liten hunderase synes jeg disse virker veldig lite voktete, og aller mest lystige og glade.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-16, 18:54   #42
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Chihuahua fra en SERIØS oppdretter er en super hund. Vi har to hanner på 2,8 og 3,4 kg. Solide og med bra psyke. Mye hund i liten innpakning. Men i din situasjon ville jeg ikke engang tenkt tanken på hund, det er mer styr enn man tror.

Chihuahua har jeg ikke vurdert en gang, men det burde jeg kanskje.

Jeg skal som sagt ikke ha hund nå. Det blir garantert ikke før jeg er ferdig med å studere, og barna har begynt på skole, om det blir noe av i det hele tatt. Det kan jo hende jeg finner ut at det er ilder jeg egentlig vil ha igjen.
Men jeg syns det er kjekt å gjøre litt research uansett.

Jeg har forøvrig hatt hund før, men da var jeg selvstendig næringsdrivende og hadde ikke barn så det var jo noe helt annet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-16, 19:39   #43
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Du kan få hilse på mine, bor jo bare "rett over fjorden".

Det hadde vært artig!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 13:05   #44
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Vi hadde en da jeg bodde hjemme med foreldrene mine, den ble 13år.
Nå har vi en tispe på 5år som heter Luna. Liten krabat som er full i energi.

Pomeranian er fra gammelt av en mellomstor hund på rundt 15kg som ble brukt til vokting, noe som ennå sitter godt igjen i rasen.
Man kan være heldig å få en hund som nesten ikke bjeffer (her spiller både oppdragelse og personlighet inn), eller du kan være uheldig å få en hund som eksploderer bare det lander et løv på utsiden av huset.

Det er en hund som har blitt utrolig populær siste 10-15årene, noe jeg tror skyldes dens utseende. For hadde folk satt seg inn i rasen, å sett hva den faktisk krever, da ville mange slått den fra seg. Dette tror jeg er grunnen til vi ser så mange problemhunder blandt småhunder.
Pomeranian er en veldig smart hund som liker bruke hodet, og finner man den rette motivasjonen for hunden kan den lære hva som helst. Det er også en hund som tåler lange turer Her blir Luna fint med på 1-2timers joggetur i fjellet.
Klarer man gi en Pomeranian det den trenger og fortjener så er det en fantastisk hund.

Selv når man har klart dette er det mye å passe på.

-Benbrudd kan skje bare ved fall fra sofaen. Dette er jo tross alt dobbelt så høyt som hunden.
-Det er en veldig sosial hund, så den er stort sett rundt deg, ergo man må se hvor man går.
-Andre folk viser ikke små hunder den samme respekten som store. Har opplevd at ukjente voksne folk trykker fjeset opp i hunden (nese mot nese), noe som har endt i neseblod for vedkommende. Hjørnetann opp i nesa var vist ikke så behagelig.
-En annen tenkte den var like smidig som en katt da den ble holdt, og før jeg viste ordet av det ble Luna kastet ut fra brystet på vedkommende og landet på ryggen....

Positive ting:
-Den tar liten plass.
-Skal man på ferie står folk som regel i kø for å passe den.
-Spiser svært lite mat. Tenker vi ligger på max 100kr mnden. Eurasieren vår på 22kg ligger på rundt 900,-
-Røyter bare 2 ganger i året, og trenger da bare en god runde med børsten.
-Fantastisk hund om den får det den trenger.

Ville jeg valgt Pomeranian igjen? Nei. Luna blir nok vår siste

Luna 4år og Ronja på rundt 12uker.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!

Sist redigert av Bamsemums : 06-09-16 kl 13:13.
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 13:13   #45
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Eg er ikkje begeistra for små hundar, men om eg skulle hatt ein liten hund måtte det blitt ein dachs. Ei veninne hadde dachs før, og makan til kul hund! Men har høyrt at dei kan vere rimelig krevjande, og ikkje er anbefalt som første hund.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 13:16   #46
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Jeg holdt på å bestille meg en italiensk vannhund i sommer, lagotto. Så rolig og fin. Er vokter, men skal bjeffe lite. Har ikke pels, men hår som klippes, røyter derfor ikke. Lett å finne hundepasser, da den er sosial. Trenger sånn passe med mosjon, og mer trening. Den liker å grave, og å spore så klart. Det er lite trøfler her, men den skal like å grave etter annet også.

http://vannhunden.no/lagotto-romagno...ensk-vannhund/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 13:17   #47
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Vi har Bichon Havanais, og han bjeffer aldri. :bidrar: Det er nok flere faktorer som spiller inn, men til å være en liten hunderase synes jeg disse virker veldig lite voktete, og aller mest lystige og glade.

Mamma sine bjeffer en del altså, men jeg tror det kommer av at de er en "flokk". Tre små hunder, og hvis den ene begynner (som regel Phalenen) så hiver de andre to seg med. Når vi møter hunder ute går de helt bananas, det er nesten litt flaut, babyer våkner i forbipasserende vogner, folk stirrer og blir enten irriterte (særlig førerne av de forbipasserende barnevognene, forståelig nok) eller de ler seg ihjel. Men er hundene hver for seg, eller tre personer har hver sin, og går med litt avstand i mellom, så bjeffer de ikke når de møter andre hunder.

Det er også forskjell på de to havanaisene hun har. Den ene er ganske "jumpy" og bjeffer lett for den minste lyd (ikke skikkelig gneldring nødvendigvis, men lav knurring og lave "boff", med spissede ører), der den andre er litt mer avslappet. Men som sagt, de girer veldig fort hverandre opp, og da eskalerer bjeffingen.

De er lystige og glade ja, barnevennlige og hyggelige, og har veldig mange gode egenskaper.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-09-16 kl 16:52.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 15:21   #48
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Min bjeffer litt, men ikke mye. Hun bjeffer når jeg roper folk til bords når vi skal spise - det er skikkelige irriterende og noe hun har begynt med i det siste. Jeg roper - hun bjeffer. jeg lurer på om hun rett og slett hjelper til med å få folk til bords. Hun sier fra med litt boffing når det ringer på, eller hvis hun sover og blir overrasket av gjester.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 16:42   #49
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Takk for masse nyttig info alle sammen.
Lagotto må jeg lese mer om tror jeg.

Hunder må jo få lov til å lage litt lyd syns jeg. Det er jo tross alt en del av språket deres. Det er vel sikkert raser som bjeffer mer enn andre, men jeg har ikke helt bestemt meg for om bjeffing er noe jeg er opptatt av.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 16:56   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Chihuahua har jeg ikke vurdert en gang, men det burde jeg kanskje.

Jeg skal som sagt ikke ha hund nå. Det blir garantert ikke før jeg er ferdig med å studere, og barna har begynt på skole, om det blir noe av i det hele tatt. Det kan jo hende jeg finner ut at det er ilder jeg egentlig vil ha igjen.
Men jeg syns det er kjekt å gjøre litt research uansett.

Jeg har forøvrig hatt hund før, men da var jeg selvstendig næringsdrivende og hadde ikke barn så det var jo noe helt annet.

Hva skjedde med den hunden da? Vi har hund med vaktinstinkt, men hun bjeffer bare når det kommer folk eller hører lyder på kvelden. Hun ligger ikke å bjeffer når hun er alene, hvis det ikke kommer folk mens vi ikke er hjemme da.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 17:33   #51
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hva skjedde med den hunden da? Vi har hund med vaktinstinkt, men hun bjeffer bare når det kommer folk eller hører lyder på kvelden. Hun ligger ikke å bjeffer når hun er alene, hvis det ikke kommer folk mens vi ikke er hjemme da.

Jeg og han jeg hadde hunden sammen med skilte lag, og han beholdt hunden.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 20:31   #52
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Jeg hadde malteser fra 1999 - 2010. Da var han en gammel mann med dårlige tenner og dårlig syn som knapt spiste.

Maltesere er herlige, men jeg tror ikke jeg hadde gått på det en gang til, med tanke på pelsstellet. De skal jo egentlig se ut som små "barbiehunder". Jeg klippet min da etterhvert, da jeg ble gal av all kammingen.
Men de røyter ikke, og han var en rolig og bedagelig kar, helt frem til han ble forsøkt spist av en siberian husky to ganger. (jada, to ganger. Samme huskyen). Etter det ble han litt mer redd av seg, men trodde selv at han var på størrelse med en isbjørn.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-16, 19:30   #53
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg hadde malteser fra 1999 - 2010. Da var han en gammel mann med dårlige tenner og dårlig syn som knapt spiste.

Maltesere er herlige, men jeg tror ikke jeg hadde gått på det en gang til, med tanke på pelsstellet. De skal jo egentlig se ut som små "barbiehunder". Jeg klippet min da etterhvert, da jeg ble gal av all kammingen.
Men de røyter ikke, og han var en rolig og bedagelig kar, helt frem til han ble forsøkt spist av en siberian husky to ganger. (jada, to ganger. Samme huskyen). Etter det ble han litt mer redd av seg, men trodde selv at han var på størrelse med en isbjørn.

Høres herlig ut bortsett fra pelsstellet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-16, 19:31   #54
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Lagotto er kjekke hunder, men ikke akkurat små.

Jeg har ikke noen formening om jeg vil ha stor eller liten hund altså.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no