Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-06, 21:13   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Vi har vært på loppemarked og funnet oss et kjøkkenbord. Siden furu ikke er helt oss, skal vi male bordet - men hvilken farve, mon tro?
Veggene våre er hvite (vel, iallfall nesten) og vi har kjøkkeninnrednigen Ädel fra Ikea, i farven krem. Benkeplatene er i bøk, men vil trolig byttes til eik etterhvert. Kjøkkenstolene blir trolig også i eik (foreløpig har vi bare enkle klappstoler i sort og stål).
Bilder og stæsj går i rosa og limegrønt, men det er nok noe som vil variere litt med årstidene.

Så, kloke damer: hvilken farve skal vi velge på bordet?
(Denne farven vil forøvrig trolig også bli brukt på Tripp Trapp stolene til gutta)

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:33   #2
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Jeg tror faktisk jeg hadde malt det i sort
Litt kjedelig, men akk så anvendelig.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:35   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Rødt!
Kjøp noen små røde ting til kjøkkenet (kaffeboks, kjøkkenhåndklær, potteskjulere o.l) og VIPS, så har dere et uberkult kjøkken som alle vil skryte av.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:36   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Bilder og stæsj går i rosa og limegrønt, men det er nok noe som vil variere litt med årstidene.

Føyde du på dette etterpå?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:43   #5
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Jeg hadde sikkert malt det sort. *kjedelig*

Rødt, som Myrsnipa sier, hadde nok blitt kjempefint. Eller limegrønt, side det er en farge du har der fra før?

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:46   #6
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Ei jeg kjenner har malt et gammelt rundt kjøkkenbord i helblank lime. Det var kjempestilig til det ellers så moderne og ganske minimalistiske kjøkkenet!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:59   #7
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Ikke mal det sort. Det gjorde vi en gang. Lekkert en stund, men lett å få synlige merker i. Dessuten synes ALT støv.

Jeg ville malt det rødt! Kast ut de rosa effektene, og kjør på med røde slik Myrsnipa sier. Lekkert.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:14   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?


Tenk dere det røde, blanke bordet da.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:20   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Jeg tror faktisk jeg hadde malt det kremfarget eller tilsvarende. Men så liker jeg enkle, hvite møbler og piffer heller opp med "stæsj".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:27   #10
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Ikke mal det sort. Det gjorde vi en gang. Lekkert en stund, men lett å få synlige merker i. Dessuten synes ALT støv.

Jeg ville malt det rødt! Kast ut de rosa effektene, og kjør på med røde slik Myrsnipa sier. Lekkert.

Man trenger vel overhodet ikke kaste ut de rosa effektene hvis man maler bordet rødt. (Tilbehøret i lime derimot)

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 00:00   #11
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Føyde du på dette etterpå?

Nope.

Hm, rødt bord høres jo rimelig kult ut, ja! Men så er det å finne den rette rød-farven, da … Den må jo passe krem-farven, og ikke gå i for mye oransje. Men ikke minst: mannen vil nok trenge mye overtalelse.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 00:02   #12
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ei jeg kjenner har malt et gammelt rundt kjøkkenbord i helblank lime. Det var kjempestilig til det ellers så moderne og ganske minimalistiske kjøkkenet!

Aj, høres også fantastisk flott ut!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 01:21   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Jeg ville pusset ned bordplaten og oljet den i feks eik, eller mørk eik farge, og malt bena, gjerne i en knallfarge.

Broderens kjøkkenbord som er malt, ser ut som om det er forsøkt spist av en krokodille!!
Tantes lille engel på 1 1/2 år er litt utålmodig når det gjelder mat, og har hakket i bordplaten. Det er ikke pent ... og skal de gjøre noe med det må hele bordplaten pusses ned og males på nytt. Det er mye jobb!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 13:48   #14
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Er bordflaten glatt? I så tilfelle: Hva med å tapetsere? En eller annen fet tapet, og så maler du med sånn... Proxy(?) over. Da blir det holdbart som bare juling. Men da må du være vågal med tapetet altså, ellers blir det jo kjedelig. Titt litt på hjemmesiden til Designers Guild, Osborn & Little eller Cole&Son. Kan bli kult!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:24   #15
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Ja, nå ble det mange gode tips å velge i. Supert!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 19:17   #16
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Jeg synes rødt blir litt too much, siden du allerede har tre farger på kjøkkenet. Hva med å male bena på bordet i krem og lakke bordflaten i samme farge som kjøkkenbenken?

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 19:47   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Jeg tenkte også Ferrarirødt umiddelbart. Pluss på med en rød Kitchenaid, så blir det knall!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 20:11   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Jeg mente rødt bord og røde detaljer. Kvitte seg med rosa/lime.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 20:23   #19
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg mente rødt bord og røde detaljer. Kvitte seg med rosa/lime.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 20:37   #20
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farve skal jeg male kjøkkenbordet i?

Hvis furubordet er ubehandlet, ville jeg ha beiset det 2ganger (med svamp) uansett farge. Sort er jo helt in nå.. Og når man beiser blir det ikke stygge merker heller!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no