Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakespørsmål

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-12, 14:43   #1
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Kakespørsmål

Jeg har bakt en kakebunn. Det skal bli kafé mocca iskake (detsøteliv sin oppskrift). Nå har jeg stekt bunnen og den er krympet i formen.. Hva gjør jeg nå for å unngå at iskremen som skal helles oppå ikke renner ned langs kanten av bunnen? Går det Ann å unngå det? Og hvorfor har kaken krympet? Det vil jeg jo gjerne prøve å unngå neste gang...

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 15:00   #2
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakespørsmål

Har du en kakeform som er litt mindre du kan bruke? Dette skjer ofte med en bunn jeg bruker til sjokolademoussekake, jeg steker da i 24 cm-form, og bytter til en 22-form når jeg skal helle sjokolademoussen over.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 17:52   #3
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Kakespørsmål

Hmm. Har ikke det. Tror jeg får kjøpe til neste gang jeg skal lage den kaken, rekker ikke butikken før leggetid nå... Heldigvis var dette bare en prøve.. ;-) Hvis den er god skal den bakes igjen om ikke lenge, til minstemor sin dåp. <3

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 17:52   #4
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Kakespørsmål

Takk for tips. :-)

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 18:10   #5
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakespørsmål

Hvis du lager en stram kant av aluminiumsfolie (flere lag) rundt kaken da? Og kanskje la ismassen halvstivne før du heller den over.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 15:45   #6
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Kakespørsmål

Den siste maldingen kom for sent.. Jeg heiv det oppi og det gikk faktisk fint! Iskremen var så tykk at den ikke seg ned langs kanten. Den ble litt bredere enn kakebunnen, men man kunne fint se bunnen under. :-)

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no