Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Andre som liker mordgåter på tv?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-12, 10:59   #21
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Sjelevenner, ja!

Jeg synes Whitechapel var alt for skummel. Hvis man vil ha det litt scary, men ikke fullt så ille, så er Luther genial. Jeg har sett begge sesongene, og likte den godt.

Alle favorittene er ramset opp. Ellers - Aurelio Zen var søt, som Saint også forteller. Scott & Bailey, som gikk på Nrk i april og mai, var ganske slow krim. Underholdende nok. Brodies mysterier - så du den? Den likte jeg veldig godt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 11:02   #22
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Der var det masse jeg ikke har sett!

Takk, Pepper!

Brodies mysterier gikk litt for seint på kvelden til at jeg greide å henge med, men det hadde potensiale.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 11:23   #23
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Jeg liker også Lewis, og elsker Dalgliesh !! Litt rart når de skiftet skuespiller plutselig, gode, gamle Marsden ble vel for gammel til slutt.. Jeg synes også den nye, britiske politiserien med de to damene var bra, men den er visst slutt alt?

The Killing har jeg fortsatt opptak av alle episodene av, er det noe å gi seg i kast med altså?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:16   #24
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det vil jeg gjerne!
Følger det kaffe med den låninga, eller?

Just say when!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:52   #25
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Jeg har sett Foyle's War, og syns det var bra. De er veldig lange da, hver episode er som en langfilm.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:59   #26
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Ah! En tråd for meg! Elsker britisk krim, og aller helst av den "koselige" typen. Ikke altfor grusomme scener, og ikke altfor raske sceneskift. :knirk:
Jeg er blodfan av Midsomer Murders, den er jo så absurd at jeg stort sett må fnise litt når jeg ser den.

Jeg likte godt Mysterier med George Gently som gikk på NRK for en tid tilbake. Anbefaler gjerne den.

Miss Fisher Murder Mysteries? Er det noe man får tak i på DVD?

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:01   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Jeg er egentlig litt forundret over at det i det hele tatt er noen igjen i Midsomer. Det er ikke store byen, liksom.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 16:05   #28
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

*følger med*

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 16:21   #29
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

A touch of Frost, såklart! Skikkelig kosekrim.

Kanskje ikke veldig moderne og fancy, men de gamle Poirot-filmene med Ustikov er lettbeint og morsomt detektiv-snadder.

Mørk serie med mer intriger, skurkerier og spenning enn gåter: The Lakes.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 16:26   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Foyle, Dalgliesh og Morse kan anbefalast! Lynely synest eg blir litt for teatralsk, litt lite truverdig i filmatiseringa, liksom. Elles noterer eg mange nye tips.

Eg liker heller ikkje Sherlock så godt. Eg er veldig einig i at gåtene skal vere løyselege.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 17:39   #31
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Jeg sovner av Foyle. Omtrent allerede ved intromusikken.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 17:39   #32
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Er det ingen som har nevnt Cracker? Den er bra!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 18:21   #33
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg sovner av Foyle. Omtrent allerede ved intromusikken.

Jeg er vilt begeistret for Foyle.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 18:23   #34
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg er vilt begeistret for Foyle.

Siste episode var bra. Den de sendte på påskeaften i fjor eller noe sånt. Den var det litt fres i.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 19:05   #35
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Åhhh, her må jeg henge også! Vi har helt lik smak, men jeg er litt for sent inn i tråden for å komme med noe nytt dessverre!

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 19:13   #36
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Inspector Morse er jo nydelig

Inspector Morse... Jeg må innrømme jeg har en forkjærlighet for disse gretne gamle, passe forfyllede britiske inspektørene.

I denne tråden er det mange serier jeg liker ser jeg.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 19:16   #37
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Den driver jeg og ser på nå. Er halvannen episode på vei, so far, so good!
Veldig fine klær, i det minste.

Den blir bedre utover!

Mannen sier at begge sesongene er ute på dvd men han er usikker på om de er på norsk enda. Ja, Miss Fisher Murder Mysteries altså - som svar til tjolahopp

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 20:43   #38
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Jeg elsker Foyles war, og synes det er trist at jeg har sett alle og husker dem dersom jeg forsøker å se dem på nytt.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 20:45   #39
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Prime suspect med Helen Mirren er ikke dum heller.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 20:54   #40
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andre som liker mordgåter på tv?

Jeg synes Scott & Bailey som akkurat har gått på NRK er bra.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no