Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-14, 19:21   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Jeg skal lage en minecraft - kake til en klassefest, og har tenkt å lage noe a la


(Kilde: youtube.com)


Det er vel smart å da dele opp kaka i firkantede biter før jeg setter den frem/altså lage den i serveringsklare firkanter? Så den er enklere å spise Siden det er en klassefest med mange unger og sånt ser jeg ikke for meg at noen gidder å stå og "passe på" kaka og skjære den opp i biter etterhvert nemlig.

Hvordan sørger jeg for at den ikke ramler fra hverandre før den skal spises? Litt glasurgreier mellom lagene og en spaghettibit gjennom der det er biter stablet oppå hverandre? Vil det ikke bli spriker i sidene mellom bitene når jeg bærer brettet og hvordan fikser jeg det?
Satse på at det sitter uansett? Hva med det nederste laget når det øverste er spist, blir det mye klin hvis jeg bruker noe mellom lagene? Vil det nederste lage være noe interessant hvis det ikke er glasur på det?

Eller skal jeg gjøre det enklere for meg selv og lage greia i én bit per lag, og satse på at noen gidder å stå der og skjære den opp på vettugt vis?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 19:37   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Å så kult.
Vet du hvor man får tak i minecraft dyr e.l?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 19:41   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Jeg har tenkt å klippe ut et par figurer og lime sammen, i papir for enkelhets skyld… Kanskje lage bombe og "liten kake" i marsipan hvis jeg gidder. Kjapt googlesøk gir f.eks denne:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 21:20   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Å så kult.
Vet du hvor man får tak i minecraft dyr e.l?

Vi har noen sånne i plastikk. Fått i julegave, men jeg tror de er kjøpt på Outland i Oslo.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 20:30   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Nå satser jeg på at ikke mesterverket raser sammen under transport imorgen Det synes ikke så godt men det er ca. 24 sjokoladekakebiter inni der og bortetter.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 20:34   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Oj så fantastisk!!
Min sønn er helt vill etter Minecraft, og fyller 6 år i mars. Tror jeg må prøve meg på noe sånt. Har dog bare én uke igjen til termin da, sånn ca, så det spørs om jeg orker. Men idéen er i hvert fall plantet!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 21:31   #7
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Fantastisk!

Jeg viste den til 11-åringen og tilsvarende kake er bestilt til bursdagsselskapet på fredag .

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 21:32   #8
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Hvor fant du de utklippsgreiene? Hva er den lyse kakefelen laget av?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:03   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Fy søren, noe så vanvittig stilig!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:06   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Kul kake!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:16   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Så klart! Min som blir åtte i April MÅ få sånn!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:28   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Den ble superfin!! Jeg lagde Minecraftkake til bursdag i fjor, men mye enklere - jeg lagde den sånn som Minecraftkakene er, med hvitt fondanttrekk og røde firkanter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:30   #13
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Jeg har 10-åring om en måned. Tror nok det må bli minecraft kake da ja. Hva brukte du til de sand blokkene?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:38   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hvor fant du de utklippsgreiene? Hva er den lyse kakefelen laget av?

Jeg googlet minecraft cutouts ganske enkelt De var utrolig fidlete siden alle armer og bein måtte klippes og limes separat, så det ble bare 2 figurer - jeg gadd ikke mer

Det lyse greiene er Rice Krispies treats. Mine ble ganske tynne, jeg kunne godt tenkt meg å hatt dem like tykke som kakestykkene, men men. Jeg hadde ikke nok marshmallows - kjørte enkelt oppskrift med én pose.

Det hvite forsøket på "kake" er marsipan men ble ikke helt vellykket fordi jeg ikke hadde mer rød matfarge igjen så jeg brukte rødbetjuice og det ble litt halveis, egentlig. Og gresset kunne vært grønnere. Jaja.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:38   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Vi skal også lage denne om litt. De lyse feltene er rice crispies-blanding. :know thy cake boss:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 18:56   #16
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Denne kaka var da krevende. :svett:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 21:10   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Lager du nå?

Det ble forresten kjempefint med gelefirkanter med halv vannmengde. De var helt passende konsistens og fine å spise med fingrene. Blåbærsmak ble dog for lillarød () og jeg tenkte ikke på å ha oppi litt ekstra blåfarge mens jeg drev på. Men det ble fint allikevel da.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 21:34   #18
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Jepp og ferdig.

Jeg lagde med rød gele etter ønske fra jubilanten. Hun ville nemlig ha lava.
Resultatet ble slik:



Tusen takk for tipset m^2!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 18:56   #19
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Åkei.. poden som blir 9 har bestilt Minecraft-kake (etter MITT forslag At eg aldri lærer). Eg skal på jobbreise i dagane før, men greier vel å slå dette saman seint på kvelden før fødselsdagen?

Sidan søstera er cøliaker trur eg at eg satsar på pose-kake frå Toro, men er det nokon som har råd og tips, meir inspirasjon og heiarop å gi?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 19:03   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft sjokoladekake, trenger litt idemyldringshjelp

Min er jo more of the same, men jeg brukte sånn ferdig fotballgress - det var veldig populært. Bruk sjokoladeglasur mellom lagene i høyden.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no