Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sjokoladepavlova

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-14, 16:33   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Sjokoladepavlova

Jeg fant en oppskrift på sjokoladepavlova med mascarponekrem og jordbær i det nyeste Bake bladet. Så det har jeg tenkt å lage til bursdagsfeiring i morgen. Men jeg ser at i denne oppskriften er det kun kakao, mens i andre oppskrifter på sjokoladepavlova har de raspet sjokolade i røren i tillegg. Hva er best?

I tillegg ser jeg at i engelske/amerikanske oppskrifter er det vanlig å ha en liten klype cream of tartar i. Og det har jeg jo faktisk i kjøkkenskapet. Er det vits i å ha oppi? Og hvilken forskjell utgjør det?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 16:35   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokoladepavlova

Og kan jeg bruke eplecidereddik? Fant ut at jeg visst ikke hadde noe annet.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 16:42   #3
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Sjokoladepavlova

Jeg ville hatt litt revet sjokolade i hvis du har, sikkert ikke nødvendig. De andre tingene du spør om vet jeg ikke. Men kan vi få oppskrift, eller må vi kjøpe bladet? Jeg mener, siden du allerede har kjøpt og betalt det liksom...

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 16:51   #4
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepavlova

Eddik og andre syrer som cream of tartar brukes for å stabilisere marengsen. Gjør at det blir lettere å piske inn mer luft uten at marengsen blir "ødelagt".

Nå har jeg laget marengs både med og uten syre og begge deler har blitt godt, men det er kanskje lettere at den blir vellykket om du tar i litt eplecidereddik.

Kan ikke svare på de andre spørsmålene dine da, jeg har aldri laget marengs med smak før.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 19:03   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokoladepavlova

Jeg får se hva jeg våger å prøve meg på når det gjelder eksperimentering. Men tusen takk for hjelpen!

Vet ikke hvordan det er med å legge ut oppskrifter sånn jeg. Jeg må vel skrive om på teksten iallefall og det blir ikke i kveld. Må få klar 3 kaker og litt annen mat til i morgen og huset må også shines litt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 21:50   #6
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokoladepavlova

Å herregud, finnes dette også?

(Henger her for mer tips, men kan dessverre ikke svare deg på annet enn at jeg har brukt eplecidereddik i vanlig pavlova, men at den fint kan droppes om det kan være til noe hjelp.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 22:14   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladepavlova

Om du kun bruker kakao blir kaken straks mer allergivennlig.

Jeg bruker litt balsamico-eddik i sjokoladepavlova. Har aldri prøvd noe annet.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no