Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 18:40   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Stort smil

Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Hva er den aller beste Metallica cd`n...? eller
Hva er din / mannen sin favoritt cd med Metallica?

''''''''''
Viss jeg skal kjøpe 2 Metallica plater og gi bort som gave, hvilken 2 kjøper jeg da?

Ønsker å få med dem mest kjente: nydelige baladene og "slagerene"


Sist redigert av ItsOnlyMe : 21-11-09 kl 22:05.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:53   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Load.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:54   #3
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:55   #4
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Black album. Ingen over, ingen ved siden.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:56   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Tradisjonalister.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:04   #6
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.858
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Opprinnelig lagt inn av Maiden, her.

Denne var mitt første møte med Metallica.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:14   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Master of puppets.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:14   #8
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Black album var mitt første, heftige møte med Metallica, og har derfor en spesiell plass i hjertet mitt.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:15   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Master of puppets.



En meget god nr. 2.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:18   #10
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Load.



Master of Puppets, såklart!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:44   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

S&M.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 20:01   #12
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Må svare Black Album, jeg også. Selv om mange andre kjemper om 2. og 3. plassen, jeg er oppvokst med Metallica og liker egentlig alt.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 20:20   #13
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

S&M og Load.
S&M var mitt første møte med metallica som 12 åring.
Garage ink er en god favoritt også.

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:11   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Jeg har en forkjærlighet for Load, selv om jeg liker "gammel Metallica" også. Jeg grøsser litt hver gang jeg tenker på bakgrunnshistorien til albumcoveret da. :grøss:

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:24   #15
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Jeg regner Black Album for høydepunktet.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:49   #16
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg har en forkjærlighet for Load, selv om jeg liker "gammel Metallica" også. Jeg grøsser litt hver gang jeg tenker på bakgrunnshistorien til albumcoveret da. :grøss:

Ja, det er ikke akkurat et tradisjonelt cover

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 08:04   #17
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?



__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 09:40   #18
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Master of Puppets, med resten av de fire første på tredelt andreplass. S/T er bra men ikke helt på nivå, hører på Load en gang annenhvert år og synes egentlig ikke den er så verst, nyeste skiva var grei men ikke så skrekkelig spennende.

Mellom Load og Death Magnetic, så... ble bandet oppløst, ja, riktig, og så ble de gjenforent i 2007 og begynte arbeidet med en ny plate. De ga ikke ut noe offisielt mellom 1996 og 2008. (Reload er en lekket bootleg av låter som ikke var gode nok til å komme med på Load, Garage Inc. er en artig liten samlis av gamle innspillinger, og mer finnes ikke.)

Ellers vil jeg uttrykke min mening ved å sitere en låt-tittel fra bandet Sunn O))): "I dream of Lars Ulrich being thrown through the bus window instead of my Mystikal Master Kliff Burton"

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 09:46   #19
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Dette var mitt første album - ingen over, ingen ved siden ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 09:48   #20
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Får skille meg ut jeg da, med Ride the lightning. MEN jeg elsker alle cd'ene.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no