Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det bare meg? (Knivholder)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 20:34   #81
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Jeg synes den var stygg, og hadde neppe beholdt den om jeg hadde fått den.

Takke seg til magnetlist der ungen fritt kan forsyne seg!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 20:35   #82
Gina
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 50
Gina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Uff den likte jeg virkelig ikke.....

Gina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:26   #83
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Den havner garantert ikke på min kjøkkenbenk

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 07:10   #84
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Så reklame for den i en butikk forleden og reagerte ikke positivt. Verken pen eller morsom.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 08:04   #85
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Kanskje det er magnetlist vi mangler? Jeg likte bedre Ben sin ikke_røde-mann.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 08:42   #86
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Jeg synes den er stygg

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 21:05   #87
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Absolutt ikke min stil - finner ikke noe morsomt ved den heller...

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 21:43   #88
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Ikke min greie.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 21:50   #89
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Dødskul! Denne har jeg lyst til å gi til svogeren min
Her passer den ikke helt inn, og jeg har heller ikke plass til den. Men kul var den, helt klart!

Den badekarmannen var jo bare enda kulere!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 13:31   #90
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Den er skikkelig makaber.

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 11:58   #91
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Stygg!!!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 10:57   #92
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Syntes det er forkastelig...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 11:19   #93
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Jeg syns ikke den er makaber, men utrolig stygg, så jeg ville ikke hatt den i mitt hjem.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 18:32   #94
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Opprinnelig lagt inn av Lille Blink, her.

Syntes det er forkastelig...

Forkastelig? Sånt noe skjønner jeg virkelig ikke. Synes du virkelig at den er forkastelig?

Det er et uttrykk jeg bruker når jeg blir moralsk indignert, det skal riktignok litt til. Det vil som oftest innebære substansielle brudd på den alminnelige moral, som f.eks. overgrep, voldsforherling eller obskøn omgang med penger foran sultende barn eller lignende.

Men et redskap til å stå på kjøkkenbenken og oppbevare kniver i? Med en helt åpenbar appell til det humoristiske (som riktignok ikke treffer alle, det er sant)?

Eller var du ironisk og jeg bare dum, kanskje? Det ville ikke være første gangen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 18:36   #95
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det bare meg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi har han her i badekaret:

Denne karen likte jeg. Tannpirkeholderen var også kul, mens knivholderen ikke var helt min smak, hverken humoristisk eller interiørmessig.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 18:48   #96
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er et uttrykk jeg bruker når jeg blir moralsk indignert, det skal riktignok litt til. Det vil som oftest innebære substansielle brudd på den alminnelige moral, som f.eks. overgrep, voldsforherling eller obskøn omgang med penger foran sultende barn eller lignende.

Men er det ikke nettopp en slags voldsforherligelse denne knivholderen representerer da?
Jeg ser forsåvidt den makabre humoren; men jeg ser også mange barn som kaster seg over avisenes og fjernsynets reportasjer om vold og drap etc., og ønsker forklaringer på hvordan slike ting kan skje. Derfor ville jeg personlig ikke hatt denne gjenstanden i hus fordi den lager humor ut av knivstikking, som tross alt er en grusom (og dessverre hyppig) voldshandling.

For min 9-åring ville det vært absurd dersom jeg skulle sagt at dette var en festlig gjenstand, han ville rett og slett ikke forstått humoren. Det er ikke for å moralisere jeg sier det, men simpelthen fordi jeg ville fått et stort forklaringsproblem overfor barna ved å ta noe sånt i hus.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 19:10   #97
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Forkastelig.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 12:59   #98
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Men er det ikke nettopp en slags voldsforherligelse denne knivholderen representerer da?
Jeg ser forsåvidt den makabre humoren; men jeg ser også mange barn som kaster seg over avisenes og fjernsynets reportasjer om vold og drap etc., og ønsker forklaringer på hvordan slike ting kan skje. Derfor ville jeg personlig ikke hatt denne gjenstanden i hus fordi den lager humor ut av knivstikking, som tross alt er en grusom (og dessverre hyppig) voldshandling.

For min 9-åring ville det vært absurd dersom jeg skulle sagt at dette var en festlig gjenstand, han ville rett og slett ikke forstått humoren. Det er ikke for å moralisere jeg sier det, men simpelthen fordi jeg ville fått et stort forklaringsproblem overfor barna ved å ta noe sånt i hus.

Man kan sikkert se det sånn, men det er i hvert fall i mye mindre grad voldsforherligelse enn f.eks. Tom & Jerry. Jeg hadde reagert annerledes dersom det hadde vært en livaktig menneskeskulptur med blod og gørr, på samme måte som jeg reagerer forskjellig på tegnefilm og dokumentarer. Også i forhold til hva jeg tillater barn å se.

Jeg har ingen problemer med å se at noen synes den er stygg, smakløs og umorsom, men forkastelig? Virkelig?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 13:20   #99
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Den heter Mr. Suicide og er veldig søt.

Jeg også har denne, Glitter! I mørkeblå.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 21:17   #100
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Men er det ikke nettopp en slags voldsforherligelse denne knivholderen representerer da?

Voldsforherligelse kan jeg overhodet ikke være enig i at det er. Å spøke med makabre ting er på ingen måte det samme som å forherlige vold eller å si eller antyde at vold er morsomt eller bra. (Og jeg deler fullt og helt Scarletts overraskelse over at flere erklærer at knivholderen er "forkastelig". Jeg synes det er et altfor sterkt ord å bruke om en så harmløs gjenstand, og synes det er å forflate et uttrykk som burde spares til virkelig umoralske og skadelige handlinger.)

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg ser forsåvidt den makabre humoren; men jeg ser også mange barn som kaster seg over avisenes og fjernsynets reportasjer om vold og drap etc., og ønsker forklaringer på hvordan slike ting kan skje. Derfor ville jeg personlig ikke hatt denne gjenstanden i hus fordi den lager humor ut av knivstikking, som tross alt er en grusom (og dessverre hyppig) voldshandling.

For min 9-åring ville det vært absurd dersom jeg skulle sagt at dette var en festlig gjenstand, han ville rett og slett ikke forstått humoren. Det er ikke for å moralisere jeg sier det, men simpelthen fordi jeg ville fått et stort forklaringsproblem overfor barna ved å ta noe sånt i hus.

Det er noe helt annet, og ikke noe jeg har problemer med å forstå. Å si at en selv eller ens barn ikke liker eller forstår makaber humor, er noe annet enn å indirekte beskylde dem som liker den for å forherlige vold.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no