Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Som julekvelden på Kjerringa... Micas julekalender

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-06, 23:56   #1
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Som julekvelden på Kjerringa... Micas julekalender

1 Desember 2006 - Som julekvelden på kjærringa

Som julekvelden på kjerringa - hm.. jeg tror jammen den kjærringa er meg.
Eller frøken anitjul i skomakergata, hvis noen husker henne. Ja, hvert år utsetter jeg jule greiene helt til siste liten. Julepynt, julebutikker, julegaver, juleklær, julemat, julestæsj (alt bortsett fra julebord ) gjør meg mer eller mindre gal, antagelig fordi det minner meg på min egen utilstrekklighet og alle julegreier jeg før eller siden må orde.

I år som ifjor, og året før der osv ble det bare plutselig første desember . Selvfølgelig har jeg merket at vi går mot jul - ja årets første julepynt-slag-i-trynet fikk jeg på IKEA i Tottenham i midten av september. Der kommer jeg i sommer klær og blir møtt av JUL... !! Ja siden da har jeg ignorert julegreier, og alt som etterhvert må fikses og ordens.

Selvfølgelig hadde jeg også i år, som året før (deja vue) planer om å bruke god til å finne disse 48 kalendergavene. Hva skjedde? Har jeg ikke vært hjemmeværende jobbsøker de siste 2 mnd?? Men julekalenderen har jeg ignorert... kanskje håpet jeg at det skulle ordne seg selv? Jeg så en flott prinsessekalender i matbutikken og tenkte at nå var saken ordnet, problemet var at jeg ikke fant en tilsvarende fin kalender til Phil..

Må barna egentlig ha pakke-julekalender? Nei selvfølglig ikke har jeg sagt til meg selv. Jeg kjøper bare ett eller annet. I går kveld ble jeg konfrontert med min utilstrekklighet. Kl 20 i går kveld mens jeg er på kundeseminar middag får jeg en SMS fra min mann som spør hvordan det går med kalenderen, og om han ikke bare skal kjøpen en de har i butikken. Jeg er på nære nippet til å svare ja bare gjør det, men så stikker det i hjertet mitt... Selv har jeg jo alltid hatt pakkekalender (til og med til jeg var 22 år ) - skal ikke barna mine oppleve det samme???

Det blir pakkekalender . Barna fikk hver sin lille pakke i dag, og lovnad om at resten av kalenderen kommer i morgen . Selv har jeg nettopp kommet hjem etter maratonet - Finne 46 pakker på 50 minutter før Sandvika Storsenter slutter. Jeg kom nesten i mål, og med ett besøk på Ica Maxi (de stenger ikke før 22) er jeg vel mer eller mindre i mål.

Nå begynner pakkingen av 46 pakker.... Det klare tengnet på at julen er faretruende nær. For det er jo blitt tradisjon at jeg sitter å pakker inn pakker halva natta

Det blir godt å få dette unnagjort, da har jeg skaffet meg litt pusterom. Dessuten har jeg nesten en hel mnd på meg til å fikse julegaver.. (selvfølgelig har jeg enda ikke en eneste julegave i hus)

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 00:04   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Som julekvelden på Kjerringa... Micas julekalender

Jeg hadde kapitulert og kjøpt en billig sjokoladekalender med gammel sjokolade i.

Jeg fikk også pakkekalender fram rtil jeg var godt over 20, så jeg regner med at med tid og stunder skal poden få det også. Veldig hyggelig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 00:08   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Som julekvelden på Kjerringa... Micas julekalender

Jeg hadde begynt å planlegge tidligere. Ikke rart man blir antijul når alt må gjøres i siste liten. Det er da det blir stress.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 00:10   #4
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Som julekvelden på Kjerringa... Micas julekalender

Hehe... du skriver underholdende . Lykke til med forberedelsene mot julekvelden!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 00:12   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Som julekvelden på Kjerringa... Micas julekalender

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg hadde begynt å planlegge tidligere. Ikke rart man blir antijul når alt må gjøres i siste liten. Det er da det blir stress.

Signerer den! Selv koser jeg meg med juleforberedelsene. Adventskalenderen er klar og en stor andel av julagavene er innkjøpt og noen sendt av gårde.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no