Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Øyuvsbu turisthytte

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-12, 13:23   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Øyuvsbu turisthytte

Noen her som har vært på Øyuvsbu i Setesdalsheiene?

Jeg og ungene har meldt oss på tur arrangert av DNT nå til helgen, såkalt santhanstur tilrettelagt for barnefamilier. Vi har dog aldri vært med på tur i akkurat denne regien før, ei heller på nevnte hytte. Noen som vil dele av sine erfaringer?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 13:39   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyuvsbu turisthytte

Jeg har vært der, men det er jaggu snart 30 år siden. Altså var jeg der som barn i småskolen, og gikk turer i nærområdet.

Det jeg husker er at hytta var altfor full. Det var en haug med tyske speidere der i tenårene som ikke helt oppførte seg som faren min ønsket seg. Men de var heldigvis ganske så fleksible på hvor de sov, så vi fikk ligge i seng.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 13:45   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øyuvsbu turisthytte



Hytta er oppgradert noen ganger ila de siste 30 årene kan du si, senest nå i våres - og etter planen blir vi bare 15-20 stk, til oss er det i alle fall reservert senger. Dukker jo alltids opp flere folk, men vi får satse på at tyske speidere holder seg unna.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 14:37   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyuvsbu turisthytte

De turene jeg har vært på med DNT har hvertfall vært topp, med gode ledere og godt og gjennomtenkt opplegg, og hvor barna ble oppfordret til å bli med å leke - og noen ganger foreldrene også Jeg ser det er med to aktivitetsledere på den turen, og da tror jeg du kan regne med at barnas behov er godt ivaretatt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 15:08   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Øyuvsbu turisthytte

Vi var med på tur med DNT St. Hans i fjor. Opplegget var elendig, for å si det mildt. Vi skulle gå en tur som vanligvis tar 5-6 timer. Vi skulle gå om natten, ha en kort pause rundt bål med hyggelig stemning og se soloppgangen over verdens vakreste by på morgenkvisten. Vi ble oppfordret til å ta med sovepose hvis vi hadde barn som kanskje trengte å sove litt på natten. Været var kaldt og rått, og jeg var usikker på om den ble avlyst eller ikke. Lederne valgte å gjennomføre turen. Vi hadde bare gått i 1,5 time da de bestemte at vi skulle ha hvilepausen. Vi fikk spørsmål om hvem som hadde med soveposer, og de som hadde dette fikk ligge ute, de andre fikk ligge i hytte! Lederne fyrte opp engangsgriller som alle fikk grille medbrakt mat på. Våre kjøttkaker og marshmallows egnet seg litt dårlig til dette, noe flott leirbål som vi hadde sett bilde av i invitasjonen var det ikke snakk om. Folk spiste i en fart, og de som ikke hadde bært på utstyr som fjellduk og sovepose, fikk ligge i en flott trehytte med vedfyring! Jeg fikk ikke sove i det hele tatt, det var mye vind for denne hytten var plassert på det flateste partiet og det var ingen ly å finne. Vi måtte altså sove rett utenfor denne hytten med 1 sovepose på deling og en fjellduk over oss, og ullunderlag under oss. Da klokken var blitt 04 begynte det å regne og jeg vekket ungene som hadde sovnet, banket på hyttedøren og sa at "Vi skal også sove her!" Vi skviste oss sammen på gulvet og fikk 1 time på øyet. Hele turen ble en kjip opplevelse. Ungene møtte selvsagt veggen etter noen timers gåing, vi hadde over 5 timer igjen å gå etter denne såkalte hvilen. Latterlig dårlig å velge å ta pause etter så kort tid, på et helt flatt område, å la noen ligge ute, og å ikke ta hensyn til værforhold. Det er ingen skam å snu, og vi kunne snudd. Vi hadde godt med mat, klær og utstyr med oss men det ble likevel iskaldt og når ikke vi fikk sove så ble det ekstra tungt. Vi brukte veldig lang tid til "mål" fordi alle måtte vente på alle, og vi fikk ikke varmen i oss fordi tempoet gikk så sakte. Kom liksom aldri i siget. Tror aldri jeg har brukt så mye krefter på å motivere og oppmuntre ungene, som var supertapre oppi det hele. De gikk og gikk, stakkars. Jeg vil bare si at ikke alt stemmer med slik de reklamerer. Turistforeningen er god på reklame, for å si det sånn!

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 13:16   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øyuvsbu turisthytte

Uff. Det hørtes ut som en skikkelig kjip opplevelse ja. Jeg vet ikke hvilken del av landet du er tilknyttet, men det virker jo ikke bra.

Nå er det ei venninne av meg som er turleder på akkurat denne turen og hun er veldig aktiv/engasjert i DNT Sør + Aust-Agder, og her har jeg nær sagt utelukkende hørt gode ting også (fra andre/flere hold), så det er nok om mulig (store) forskjeller på de ulike landsdelene/fylkene!?? Ikke at det gjør elendig opplegg her og der noe bedre, overhode ikke, men jeg velger å tro at Turistforeningen her i sør lever opp til forventningene i langt større grad enn hva du beskriver.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 21:14   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øyuvsbu turisthytte

Jeg mener at jeg har vært der for ca. 10 år siden. Husker ikke stort, men håper dere får en flott tur.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 22:29   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Øyuvsbu turisthytte

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Uff. Det hørtes ut som en skikkelig kjip opplevelse ja. Jeg vet ikke hvilken del av landet du er tilknyttet, men det virker jo ikke bra.

Nå er det ei venninne av meg som er turleder på akkurat denne turen og hun er veldig aktiv/engasjert i DNT Sør + Aust-Agder, og her har jeg nær sagt utelukkende hørt gode ting også (fra andre/flere hold), så det er nok om mulig (store) forskjeller på de ulike landsdelene/fylkene!?? Ikke at det gjør elendig opplegg her og der noe bedre, overhode ikke, men jeg velger å tro at Turistforeningen her i sør lever opp til forventningene i langt større grad enn hva du beskriver.

Ja Turistforeningen pleier å ha godt opplegg, og turene deres er veldig populære. Det var ikke meningen å gjøre deg usikker, jeg ser jo at innlegget mitt er så ærlig og direkte som jeg klarte å få det

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 08:55   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øyuvsbu turisthytte

Da passer det jo å skrive at vi har hatt en kjempeflott tur!! Trass i regn, regn og atter regn så har vi vært mye ute, til og med sankthansbål fikk vi, og jeg er stolt av ungene som har gått uvant mye i ulendt terreng, både t/r hytta og topptur på lørdagen. Møtte en gjeng kjekke og hyggelige folk som også deltok på arrangementet, og ytterligere andre som dukket opp uavhengig av turen - plukka altså opp noen venner på veien både jeg og de to småtrolla.

Frister så absolutt til gjentakelse!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no