Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Bra vanntett turtelt - 4 pers

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-12, 15:05   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Bra vanntett turtelt - 4 pers

I fjor var vi på camping med telt som lakk i taket da det regnet. Vil ha et turtelt, ikke slikt stort campingtelt med ståhøyde.

Det tunnellteltet vi har nå har et lite rom i en ende, innertelt med soveplass og et større rom uten bunn i andre enden. Kunne tenke meg noe liknende.

men hva er bra?

Superduper-storm-på-fjellet-kvalitet er ikke nødvendig, skal brukes i normale temparaturer når det ikke er snø. men vil altså at det (sjokkerende nok) skal være vanntett!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 22:21   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Ingen?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 22:30   #3
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Vi har Helsport Fjellheimen 4 camp og har ikke vært plaget av fukt i det. Tett, relativt lett og enkelt å sette opp. Det er grei plass til fire personer, ikke mer.
Bra telt til grei pris - vi er veldig fornøyd med det. XXL har det til i underkant av 4000 kroner.

http://www.helsport.no/en/product/TE...ellheimen_Camp


Sist redigert av Fadese : 22-06-12 kl 22:35.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 22:31   #4
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Her er en test i allefall
http://ut.no/artikkel/1.8211074

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 22:33   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Vi har Helsport Fjellheimen 4 camp og har ikke vært plaget av fukt i det. Tett, relativt lett og enkelt å sette opp. Men det er lavt og sån.n sett ikke det mest ypperlige teltet dersom man likevel kjører bil. Men til sykkelturer, fjellturer og sånt - bra telt til grei pris (3-4 000, tror jeg)

Det vi har nå har ikke ståhøyde, men vi kan sitte helt ok i det på bakken.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 22:38   #6
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Jeg er absolutt ikke noen teltekspert, men kan jo fortelle at jeg har god erfaring med telt fra Helsport. Vårt er riktignok av superduper-storm-på-fjellet-kvalitet , men på nettsidene er det jo delt inn ganske oversiktlig i kategorier. Siden jeg ikke har endeløst med erfaring selv, kan jeg jo legge til at mange av friluftsfolka jeg kjenner også bruker Helsport og er godt fornøyd med det.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 23:20   #7
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det vi har nå har ikke ståhøyde, men vi kan sitte helt ok i det på bakken.

Jeg leste litt raskt og trodde du ville ha både ståhøyde og separate soverom i teltet.
Men så oppdaget jeg at det slett ikke var kravet. Teltet er ikke så lavt til tunelltelt å være. Jeg mener man kan sitte oppreist i det. Nesten i alle fall.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 23:28   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Jeg er bitteliten, så da duger det nok.

Har surfet litt nå, og ser det bla er vannsøylen som påvirker prisen. Hvor stpr vannsøyle bør et telt ha? Sier meg ikke spesielt mye, annet enn at jeg vil tro det teltet vi har har en vannsøyle nærmere 0.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 07:57   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Vi har kjøpt telt med 4000 i vannsøyle, men kjøper imprignering som brukes til fortelt på campingvogner på Biltema og hel imprignerer det i tillegg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 10:22   #10
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Vi har Gimle 4 fra Helsport, det har en vannsøyle på 4000 på teltduken og 5000 på bunnen. Vi har testet det i skikkelig regnvær og vind, så jeg vet at det er vanntett. Jeg er fornøyd med teltet, jeg liker spesielt godt at det har to innganger, god lufting, og at det er et iglootelt, så det er stablit og står av seg selv. Det er noe tyngre enn fjellteltene i samme størrelse (det veier ca 5 kg mot 3,5-4 for fjellteltene).

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 10:29   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

5-7 kg er helt kurrant, det er mer telt som veier 40 kg jeg vil unngå. Vil kunne bruke det til tur i skog og mark også.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 23:17   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Da har jeg kjøpt telt. Det ble et Soldalen 3 Camp fra Helsport + en bunn til ytterteltet. 3000 kr, så ikke blant de aller dyreste.

http://www.xxl.no/villmarksliv/telt/...p-telt-1061402

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 10:26   #13
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Det ligner veldig på fjellteltet vårt fra helsport (som er en utgått modell), det er ikke plass til fire personer i det dersom det er tilsvarende modell som vi har, bare så du er klar over det. Vi prøvde det, men det ble for trangt, så mannen måtte sove hos "naboene" som hadde lavvo.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 10:34   #14
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Vi ønsker oss Lavvo.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 10:46   #15
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bra vanntett turtelt - 4 pers

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Det ligner veldig på fjellteltet vårt fra helsport (som er en utgått modell), det er ikke plass til fire personer i det dersom det er tilsvarende modell som vi har, bare så du er klar over det. Vi prøvde det, men det ble for trangt, så mannen måtte sove hos "naboene" som hadde lavvo.

Ja, det er jeg klar over. Vi blir nok mest 3 personer. De hadde en lik modell for 4 personer, men det tror jeg ikke vi har bruk for så jeg kjøpte den ikke. Men takk for at du sa fra.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no