Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjører dere budrunder på Finn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-15, 08:56   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjører dere budrunder på Finn?

Jeg har i det siste kommet over endel annonser på Finn der det er oppgitt en pris, men samtidig står det "gi bud". Jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal foregå, det er jo da veldig enkelt for selger å påstå at hen har fått det og det budet uten at det nødvendigvis stemmer? Er det vanlig å ha budrunder på Finn?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 08:58   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører dere budrunder på Finn?

Det er vel mest noe de skriver fordi de ønsker å signalisere at de er fleksible på pris?

Jeg selger en del ting på finn, og min eneste regel er at den første som står på døra mi med penger i hånda får ta med seg varen. Jeg har skrekkelig dårlig erfaring med å holde av ting.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 08:59   #3
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjører dere budrunder på Finn?

Når det står "gi bud" tenker jeg at selger er åpen for å godta bud lavere enn oppgitt pris, ikke at det er snakk om budrunde.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 09:01   #4
ZaloMon
<This space for rent>
 
ZaloMon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 91
ZaloMon er litt kul
Standard

Sv: Kjører dere budrunder på Finn?

Jeg har vært borti det samme, og jeg synes det er en uting. Hvis jeg får slike tilbakemeldinger så nekter jeg av prinsipp å være med på noen bud. At jeg kan være litt slem å gi et skambud synes jeg er en helt annen sak
Det er en grunn til at jeg ikke liker QXL, og de som skal drive med auksjon får selge tingene sine der.

__________________
99 - 03 - 08
ZaloMon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 09:03   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører dere budrunder på Finn?

Ah, da skjønner jeg. Ble så glad da jeg fant noe jeg har lett etter til DEN fine prisen, og så står det "gi bud" og jeg ble redd selger skulle si han hadde fått et bud på det dobbelte av den prisen eller noe, hehe.

Ja, jeg holder heller aldri av ting lenger, har også veldig dårlig erfaring med det. Den verste episoden var da vi holdt av et kjøleskap til en som aldri kom og hentet det. Dagen etter ringte han og spurte om han kunne hente det om en time. Vi var på vei ut da og sa det passet bedre litt senere på kvelden. Da foreslår fyren at vi kan jo bare legge nøkkelen under matta, så låser han seg inn, henter kjøleskapet og legger pengene igjen før han går.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 09:03   #6
ZaloMon
<This space for rent>
 
ZaloMon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 91
ZaloMon er litt kul
Standard

Sv: Kjører dere budrunder på Finn?

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Når det står "gi bud" tenker jeg at selger er åpen for å godta bud lavere enn oppgitt pris, ikke at det er snakk om budrunde.

Du har et poeng, men jeg jeg har blitt forsøkt dratt med i budrunder en del ganger.

__________________
99 - 03 - 08
ZaloMon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 09:04   #7
ZaloMon
<This space for rent>
 
ZaloMon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 91
ZaloMon er litt kul
Standard

Sv: Kjører dere budrunder på Finn?

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Når det står "gi bud" tenker jeg at selger er åpen for å godta bud lavere enn oppgitt pris, ikke at det er snakk om budrunde.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ah, da skjønner jeg. Ble så glad da jeg fant noe jeg har lett etter til DEN fine prisen, og så står det "gi bud" og jeg ble redd selger skulle si han hadde fått et bud på det dobbelte av den prisen eller noe, hehe.

Ja, jeg holder heller aldri av ting lenger, har også veldig dårlig erfaring med det. Den verste episoden var da vi holdt av et kjøleskap til en som aldri kom og hentet det. Dagen etter ringte han og spurte om han kunne hente det om en time. Vi var på vei ut da og sa det passet bedre litt senere på kvelden. Da foreslår fyren at vi kan jo bare legge nøkkelen under matta, så låser han seg inn, henter kjøleskapet og legger pengene igjen før han går.

Haha - det var dagens . DET er grunnen til at jeg ikke legger adressen min i finn-annonsene.
Å holde av ting gjør jeg ikke uten at folk betaler inn f.eks halvparten på forhånd.

__________________
99 - 03 - 08
ZaloMon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 12:53   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjører dere budrunder på Finn?

Oppfatter "gi bud" som at de er fleksible på pris, ja - ikke som at det er budrunde. Hadde det skjedd, ville jeg backet ut ganske umiddelbart, tror jeg.

Holder aldri av, folk som er interessert prioriterer å komme raskt, er min erfaring. Har også dårlig erfaring med folk som ber om masse tilleggsinformasjon, ekstra bilder osv. Var serviceminded på det først, men har erfart at det ikke er folk som kjøper. De som kjøper kommer så fort de kan. Så nå bare sier jeg at de kan komme da-og-da og se på tingen, da skilles klinten fra hveten ganske fort.

Har skjedd en gang at en ikke kunne komme før en uke senere, han betalte inn kjøpsprisen på konto etter eget forslag (var en rimelig lav sum, skjønner om folk ikke vil betale store beløp til fremmede).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no