Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Komfyrdøreksplosjon

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-12, 11:40   #1
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Komfyrdøreksplosjon

Det føyer seg bare inn i rekken av dritt, men ok:

I dag varmet jeg stekeovnen på min Eletrolux komfyr kjøpt 29.12.2010, og hørte plutselig et smell.
Da jeg kom inn på kjøkkenet ligger hele fronten pulverisert utover hele, og når jeg da ringer og bir satt over fra sted til sted ender jeg hos fikserne, og de sier at sånt ikke blir dekket av garantien. Seriøst altså?
Skal man virkelig ikke kunne forvente at en stekeovnsdør holder seg hel lengre enn det?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 11:45   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Skal man virkelig ikke kunne forvente at en stekeovnsdør holder seg hel lengre enn det?

Dette kan jeg absolutt ikke alt om, men jeg mener å huske at garantien for ovnsdører kun er to år, og ikke fem som for resten av komfyren. Med mindre man kan vise til at det er en produksjonsfeil, da, men det er sikkert ikke enkelt å bevise.

Jeg ville kontaktet hovedleverandør.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 11:47   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

kjøpt 29.12.2010,

Og der så jeg at deres dør uansett ikke har holdt i to år.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:01   #4
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Ringte Elektrolux jeg.

Meg: "Du, jeg har en stekeovnsdør som eksploderte i dag, og fikk beskjed om at det ikke dekkes av garantien, hvordan henger det sammen?"
Mann: "Nej, det dekkes inte."
Meg: "Men hvorfor dekkes ikke det på en komfyr som er 1,5 år gammel, den bør vel holde lengre enn det?"
Mann: "Det må ha skjedd noe med den."
Meg: "Ja, altså, den eksploderte jo uten at jeg var i rommet engang, så det som skjedde var jo at jeg varmet den opp."
Mann: "Nej, dom gjør inte så."
Meg: "???????"
Mann: "Dom eksloderar inte helt av seg själv."

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:16   #5
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Det skjedde med vår da den var helt splitter ny. For en gang skyld leste vi bruksanvisningen, der det stod at stekovnen skulle varmes opp uten mat i første gang. Vi gjorde så, og hele glasset eksploderte. Det er ikke helt uvanlig, tror jeg. Har med spenninger i glasset å gjøre?
Vi hadde overhodet ikke problemer med å få en ny da, i alle fall.


Så joda, de kan gjøre sånt helt av seg selv. Dette hadde jeg ikke gitt meg på.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 08-05-12 kl 12:29.
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:16   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

I all verden! Men kanskje prøve dette (sakset fra Forbrukerportalen):

"På 03737 får du gratis hjelp av Forbrukerrådets saksbehandlere. De hjelper deg enten du har kjøpt katta i sekken, eller bare lurer på hvilke regler som gjelder for reklamasjoner på varer og tjenester kjøpt i Norge. Det er også mulig å sende en e-post til Forbrukerrådet: hjelp@forbrukerradet.no, eller du kan fylle ut skjemaet nederst på denne siden. Vi svarer deg normalt i løpet av tre virkedager."

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:19   #7
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

I all verden! Men kanskje prøve dette (sakset fra Forbrukerportalen):

"På 03737 får du gratis hjelp av Forbrukerrådets saksbehandlere. De hjelper deg enten du har kjøpt katta i sekken, eller bare lurer på hvilke regler som gjelder for reklamasjoner på varer og tjenester kjøpt i Norge. Det er også mulig å sende en e-post til Forbrukerrådet: hjelp@forbrukerradet.no, eller du kan fylle ut skjemaet nederst på denne siden. Vi svarer deg normalt i løpet av tre virkedager."

Ja jeg har sendt melding dit nå, så får vi se.
Det beste er jo den fine tonen til mannen hos Elektrolux, han klarte nesten å overbevise meg om at jeg har innbilt meg hele greia.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:28   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Vi fikk også beskjed om at det egentlig ikke dekkes på garanti og årsaken er at dette kan skyldes et støt mot glasset som kan ha kommet når som helst, svekket glasset og en tid etter eksploderer det slik.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:31   #9
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Ja jeg har sendt melding dit nå, så får vi se.
Det beste er jo den fine tonen til mannen hos Elektrolux, han klarte nesten å overbevise meg om at jeg har innbilt meg hele greia.


Det var nok bare noe du fant på.

Ring tilbake og snakk med en annen? Sier han ja, så sørg for å få det skriftlig. Sier han nei, så spør om han kan ringe mannen din på jobb i justisdepartementet/forbrukerrådet/valgfri skremmende institusjon for å forklare ham dette.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:32   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Det kan oppstå spenninger i glasset som gjør at det eksploderer sånn. En skade absolutt når som helst som ikke synes og lenge etterpå så kommer glasset i tusen knas. Samme skjedde med vår komfyr i påsken. Så - det står definitivt i ro og eksploderer, ja.

  Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:33   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Igjen, jeg kan ikke veldig mye om kjøpslov, men jeg mener også at det er slik at dersom det er tvil om hva som er årsak til hendelsen, må det være opp til selger å bevise at bruker har påført produktet eventuell skade. Dersom dette ikke kan bevises, må selger påkoste reparasjon eller erstatning. Trur eg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:37   #12
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Mest sannsynlig har døren fått seg en kakk for en stund tilbake.
Det hører med til sjeldenhetene at de gjør sånn helt av seg selv, uten noen form for ytre påvirkning.

Men det kan jo være en fabrikkfeil. Det er bare det at det er himla vanskelig å bevise all den tid døren er i tusen knas.

Dette skjedde faktisk med bakruta på bilen min i fjor vinter. Om natta. Kjipt ja. Og dyrt ja.

Hør med forbrukerrådet for sikkerhetsskyld. Jeg er ikke så sikker på om det hjelper med mindre du tar de for retten.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:38   #13
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Igjen, jeg kan ikke veldig mye om kjøpslov, men jeg mener også at det er slik at dersom det er tvil om hva som er årsak til hendelsen, må det være opp til selger å bevise at bruker har påført produktet eventuell skade. Dersom dette ikke kan bevises, må selger påkoste reparasjon eller erstatning. Trur eg.

Jupp. Innen de første 6 mnd gjelder dette. Da har forbrukerene ekstra rettigheter selv om ikke mange er klar over akkurat det.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:42   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jupp. Innen de første 6 mnd gjelder dette.

Ah, bare de første seks månedene altså. Men jeg noterer meg det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 13:05   #15
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Kjipt er det.
Men det hadde hjulpet litt om mannen på kundeservice hadde snakket til meg på en ok måte, og ikke den tonen der.
Jeg håper uansett noen kan komme i en fei og skifte den døra, for det er ikke helt kult å ha det sånn.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 13:32   #16
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Vår stekovnsdør eksploderte også. En telefon til leverandøren og de bestilte nytt glass til oss. Jeg tror at vi betalte 300,- inkl frakt og glasset monterte vi enkelt selv.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 14:00   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Akkurat det samme skjedde med vår stekeovnsdør for noen år siden. Bestilte nytt glass, og alt i orden.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 14:10   #18
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Hmm.
Nytt glass koster visstnok ca 800,- og så skal de ha 1250 for å komme hit.
Er det sånn at vi egentlig burde kunne klare å skifte det selv altså?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 15:31   #19
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

http://www.foreldreportalen.no/forum....php?p=1249791
http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=51249
http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=133209

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 16:11   #20
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Komfyrdøreksplosjon

Det samme skjedde på den innebygde stekeovnen i det forrige huset vårt. Huset, og dermed ovnen, var vel halvannet år da det skjedde. Mener det var en Beha-ovn. Uansett, vi ringte leverandøren og noen dager etterpå kom det en fyr med ny dør og satte hele greia på plass. Hørte aldri noe om at det ikke ble dekket av garantien.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no