Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å velge en partner med lik bakgrunn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-15, 14:50   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg leste med stor interesse denne artikkelen i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/okonomi/Le...d-8034789.html

Og jeg tenker at det som står der er helt korrekt. At jeg har valgt en mann som i utdanning er ganske så lik meg (en siviløkonom som traff en sivilingeniør), og at det egentlig gjelder for de aller fleste jeg kjenner. At de er på forunderlig likt nivå i utdanning alle sammen.

Det er et interessant fenomen, men jeg tenker at det ikke nødvendigvis er spesielt heldig. Nettopp fordi det er med på å forsterke forskjellen mellom folk. Særlig siden unger har en tendens til å ta omtrentlig samme utdanningslengde som sine foreldre. Og dette er med på å forsterke de sosiale forskjellene. Men er det mulig å unngå på noe vis?

Og så er det selvfølgelig unntak. Riktignok bekrefter jeg regelen når det gjelder valg av partner, men jeg har langt mer solid utdanning enn foreldrene mine og det samme gjelder mannen min.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 14:53   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg tenker det er helt selvsagt at krake søker make. Det ene er at man velger folk fra samme sosioøkonomiske klasse, mer eller mindre, det andre er jo at mens man utdanner seg, så treffer man andre som utdanner seg og så får man kjærester og venner på samme utdanningsnivå.

Jeg har nesten ingen venner uten høyere utdanning. Tilfeldig? Neppe.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 14:53   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Vi møttes på samme studie, så da ble det jo sånn, da.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 14:56   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg leste også den. Og jeg tenkte at det jo ikke er så rart, veldig mange treffer jo den de ender opp med å gifte seg med/lage barn med i studietiden?

Jeg og mannen har ikke lik utdanning, men vi har lik lengde og studerte ved samme universitet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:02   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg tenker også at det er selvsagt at man velger noen som er lik seg selv. Mannen og jeg har omtrent samme utdanningsnivå dog har vi valgt totalt ulike fag. Vi er svært like av personlighet, verdier og interesser, men vi har ikke samme bakgrunn. Tenker jeg på de jeg kjenner har nok de fleste par likt utdanningsnivå (men der det er en forskjell har alltid mannen mest).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:05   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har nesten ingen venner uten høyere utdanning. Tilfeldig? Neppe.

Jeg har en del venner uten høyere utdanning, men det har nok noe å gjøre med hvor jeg kommer fra og hvor jeg nå bor i byen. Det interessante er at de har partner med svært tilsvarende utdanningsnivå som seg selv. Og dermed bekrefter det som står i artikkelen.

Jeg traff ikke mannen min før jeg hadde begynt å jobbe, men da traff jeg ham på jobb (hos en arbeidsgiver som har ansatt mye forskjellige folk, men hvor langt de fleste har høyere utdanning).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:13   #7
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Mannen og jeg har omtrent like lang utdannelse, og de fleste av vennene våre har også høy utdannelse. Jeg har noen barndomsvenner uten høyere utdannelse og de har, nesten uten unntak, partnere som heller ikke har høy utdannelse. På stående fot kommer jeg bare på ett par jeg kjenner der mannen har høyere utdannelse og dama ikke har. Jeg har inntrykk av at det er litt vanligere i min foreldregenerasjon at mannen hadde høyere utdannelse (typisk lærer/ingeniør) mens konen ikke hadde det.

Jeg tenker også at det er ganske logisk at "krake søker make" eller i alle fall at "krake finner make" for det er vel ganske mange som treffer hverandre i studietida/skoletida eller gjennom felles venner.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:16   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg syns ikke det er overraskende i det hele tatt. En ting er at utdanning ofte er en definerende faktor for hvilke interesser og verdisyn man har eller ender opp med å få. En annen ting er jo rett og slett tilgjengelighet: Jeg studerte i brorparten av 20-åra mine, og da møtte jeg så godt som utelukkende andre studenter (og universitetsansatte, så klart). Nå jobber jeg på et sted der så godt som alle har høyere utdannelse.

Jeg treffer rett og slett få mennesker som ikke har høyere utdannelse, og da er det jo ikke rart at jeg endte opp med å gifte meg med en som har det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:16   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Vi er unntaket vi da, mannen har høyere utdannelse, jeg har ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:18   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg har en ganske broket vennegruppe, men det har nok mye med profesjonen min å gjøre. Både jeg og Høvdingen jobber innen felt der det har vært lite utdannelse, mye gründervirksomhet og hvor utviklingen har gått så raskt at utdanningsløpet ikke har fulgt med. Nå er det i ferd med å endre seg. Jeg tror de aller fleste jeg kjenner har en eller annen form for utdanning utover vgs, men det varierer veldig hvor lang den er.

Jeg har høyere utdannelse enn mannen, men han på sin side har vært en pioner på sitt fagfelt. Så rent intellektuelt er vi nok på linje.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:27   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Det er jo noen yrkesgrupper som er overrepresentert i forhold til kjønn. I min gruppe (ingeniører), så er det mange kvinner som gifter seg med ingeniører... Men ikke fullt så mye motsatt, noe som er logisk sett at det er langt flere menn enn kvinner i denne bransjen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:35   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg har svært mange nære bekjente uten utdanning, og en del med. Det er kun de med som gjør et poeng ut av det.

Er selv uutdannet, Mannen er uutdannet. Det har på ingen måte vært et hinder for å følge med i samtalene våre mer utdannede bekjente fører, for eksempel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:41   #13
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Mannen min har en kunsthåndverkutdannelse, tror det er 3-4 år eller noe sånt. Jeg har to høyere utdannelser og har dermed et mye høyere utdannelsesnivå. Det betyr at vi har litt vanskelig for å snakke sammen og ender som oftest opp med å kline istedet.

Jeg har mange venner uten universitetsgrad, men de fleste av dem har vært innom universitet eller høyskole.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:42   #14
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Mannen min har en kunsthåndverkutdannelse, tror det er 3-4 år eller noe sånt. Jeg har to høyere utdannelser og har dermed et mye høyere utdannelsesnivå. Det betyr at vi har litt vanskelig for å snakke sammen og ender som oftest opp med å kline istedet.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:43   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Er selv uutdannet, Mannen er uutdannet. Det har på ingen måte vært et hinder for å følge med i samtalene våre mer utdannede bekjente fører, for eksempel.

Jeg derimot ER utdannet, men har likevel store problemer med å følge samtalene til mange andre utdannede, særlig folk her på FP.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:44   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

De aller fleste gifter seg med en de har truffet gjennom jobben eller gjennom felles venner. På jobben treffer man mange med samme utdanning (evt. utdannelsesnivå) som en selv og venner er jo ofte folk man har mye til felles med da, også utdanningsnivå.

Det er ikke "rocket science" det der altså.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 15:55   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

De aller fleste gifter seg med en de har truffet gjennom jobben eller gjennom felles venner.


Gjør de det? Det er mulig min omgangskrets er unntaket, men jeg kjenner i allefall ingen som er gift med noen de traff på jobben og synes ikke det virker som det er vanlig. De fleste jeg kjenner traff partneren sin under studietiden.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 16:04   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Gjør de det? Det er mulig min omgangskrets er unntaket, men jeg kjenner i allefall ingen som er gift med noen de traff på jobben og synes ikke det virker som det er vanlig. De fleste jeg kjenner traff partneren sin under studietiden.

Det kommer jo an på når man møtte partneren sin, da. Og kanskje hvor lang utdannelse man har. Jeg møtte min gjennom jobb.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 16:14   #19
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Mannen min har en kunsthåndverkutdannelse, tror det er 3-4 år eller noe sånt. Jeg har to høyere utdannelser og har dermed et mye høyere utdannelsesnivå. Det betyr at vi har litt vanskelig for å snakke sammen og ender som oftest opp med å kline istedet.



Først nå skjønte jeg årsaken til at mannen og jeg har pådratt oss så mange unger.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 16:15   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg møtte min på fest på lokalet, jeg. Uutdannede var vi begge to.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no