Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å velge en partner med lik bakgrunn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-15, 19:42   #41
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hvordan leser du det ut av denne?

Mulig Frøy tolket denne dithen? Selv om jeg nok ikke tror Esme mente akkurat det.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Mannen min har en kunsthåndverkutdannelse, tror det er 3-4 år eller noe sånt. Jeg har to høyere utdannelser og har dermed et mye høyere utdannelsesnivå. Det betyr at vi har litt vanskelig for å snakke sammen og ender som oftest opp med å kline istedet.

Og så skrev jo jeg noe om det. Men selv om jeg merket forskjell på mine to menn, så sier jeg jo ikke at det ER sånn. Som jeg forklarte over.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 19:44   #42
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Å, jeg syns den kommentaren bare var supermorsom (siden vi har samme greia her i huset ), og det var så fjernt for meg at den skulle være en sånn "folk uten utdannelse kan man ikke snakke med" kommentar, at det ikke slo meg at det kunne være den det ble henvist til.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 19:46   #43
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Kjenner at jeg blir litt snurt av denne tråden. Man kan ikke diskutere krig, fred, politikk og sånn hvis man ikke minst har en master i ett eller annet? Sprøyt.

Jeeez.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 20:12   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg lover forresten på tro og ære at jeg har truet mine sønner med arveløshet om de skulle droppe ut av VGS som sin mor. Datteren som er på vei er det ikke så farlig med, hun kan jo bare gifte seg med en rik lege.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 20:13   #45
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg lover forresten på tro og ære at jeg har truet mine sønner med arveløshet om de skulle droppe ut av VGS som sin mor. Datteren som er på vei er det ikke så farlig med, hun kan jo bare gifte seg med en rik lege.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 20:26   #46
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg og mannen har samme utdannelse, men når vi ble sammen hadde han en bachelor og jeg ingenting. Han er dog sjef og jeg er fotsoldat, så det er han som drar inn pengene. Jeg har derimot beholt vettet, heldigvis.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 20:30   #47
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Mannen og jeg møttes da jeg var uutdannet, han er dannet Men nå møttes vi som voksne da.
Nå har jeg høyere utdannelse og tar også mer, men vi er på samme planet, en del av tiden i alle fall.
Men jeg ser veldig godt hvor denne artikkelen kan treffe. Jeg har utviklet meg veldig mye som menneske de siste årene, til det bedre tror jeg ?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 20:31   #48
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Mannen og jeg møttes da jeg var uutdannet, han er dannet Men nå møttes vi som voksne da.
Nå har jeg høyere utdannelse og tar også mer, men vi er på samme planet, en del av tiden i alle fall.
Men jeg ser veldig godt hvor denne artikkelen kan treffe. Jeg har utviklet meg veldig mye som menneske de siste årene, til det bedre tror jeg ?

Sier du at man må ha en master for å bli et bra menneske?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 20:39   #49
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Mannen har utdannelse, jeg har kun vgs. Jeg leser mye mer enn ham, det har jeg alltid gjort, og jeg leser mye forskjellig. Jeg plages mer av min mangel på skolegang enn han gjør. Jeg tror han gruer seg til jeg blir bioingeniør og enda schmartere enn jeg alt er. Det kommer til å bli grådig mye klining!

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 20:49   #50
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg har høy utdannelse, mannen ikke. Vi er også fra svært ulik sosial bakgunn, ganske ulik økonomisk. Vi har venner med høy utdannelse, og venner med lav. Par med lik lengde, og ujevn lengde.
I diskusjoner er det ikke utdanningsnivået det kommer an på, men samfunnsengasjementet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 20:51   #51
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg har master i regnskap og revisjon og har alltid elsket å studere! Han har fagbrev-IKT, finnes ikke glad i å studere men er utrolig praktisk anlagt. Han har jobbet seg oppover, og er forbi mange kollegaer med master lønns- og ansvarsmessig. Lønnsmessig så begynte han å dra veldig innpå helt til jeg skiftet jobb.

Vi møttes da vi begge var 17, han gikk andre året på IKT og jeg allmennfag. Viste allerede da at vi skulle hver vår vei utdanningsmessig. Men han har så utrolig mange kvaliteter ellers, og jeg så at han kom til å gjøre det mye bedre i yrkeslivet enn på skolebenken.

Vi kommer fra ganske forskjellige familier utdanningsmessig og mhp oppfølging som barn. Vi har en felles mening om hvordan vår oppdragelse/oppfølging skal være knyttet til læring.

Vi har noen utfordringer med kunnskapsnivå på enkelte områder, men det klarer vi å leve med. Jeg har ikke behov for å diskutere alt mulig med ham. Og jeg kommer jo til kort på hans fagfelt, hvor jeg lærer mye av ham.

Hadde vi møttes på et senere tidspunkt kunne ting vært anderledes, men jeg vil ikke bytte ham ut. Vi har vært sammen i snart 15 år, og satser på at det varer livet ut!

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 20:56   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

I diskusjoner er det ikke utdanningsnivået det kommer an på, men samfunnsengasjementet.

Jeg er slettes ikke uenig i det. Men for meg, som har en pedagogisk utdannelse i bunn, utgjorde min master en endring likevel. Spesielt ift samfunnsøkonomi og makronivå. Men det ene utelukker ikke det andre her. Det jeg lærte kan garantert folk lære seg og forstå, helt uten master.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:08   #53
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Kjenner at jeg blir litt snurt av denne tråden. Man kan ikke diskutere krig, fred, politikk og sånn hvis man ikke minst har en master i ett eller annet? Sprøyt.

Jeg har ikke master, bare nok studiepoeng til å ha en master og vel så det. Jeg skjønner ikke helt at du kan lese det ut av denne tråden. Det er dog veldig mange med høy utdannelse her, og mange av de har svart her.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:33   #54
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

I diskusjoner er det ikke utdanningsnivået det kommer an på, men samfunnsengasjementet.

Enig. Det finnes folk med høy utdanning som nesten ikke evner å se utenfor sitt fagfelt, og det finnes folk uten utdanning som ser nær sagt hele verden.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:39   #55
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg traff mannen igjennom felles venner innen "nærd mijøet" bare at mann var idrettsnærd og nærd :P
Vi er utdannet helt i ulik retning. Vegge yrkesfaglig vidregående, men mann har tatt høyskole i full jobb nå de 3 siste årene. innen noe helt annet en det han har fagbrev i . Og jeg har søkt på høyskole men kommer nok ikke inn :/

Vi har nå holdt i hop i 15 år - et år separert så 14 :P og har 9 år bryllupsdag i august så tror vi klarer dette

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:46   #56
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg og mannen har ingen felles venner. Men hans venner er vel i all hovedsak uutdannet, mine venninner har minst 4-5 års høyskoleutdannelse. Mine brødre har ikke høgskoleutdannlese, og brødrene til mannnen har omtrent like lite utdannelse som han. I både min familie og hans familie er det damene som har høyest utdannelse i de tilfellene der damene har utdannelse de og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:46   #57
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Sier du at man må ha en master for å bli et bra menneske?


Ehhh, du tuller ikkesant?


Sist redigert av Trixie : 01-06-15 kl 22:05.
Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:49   #58
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.402
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg kan bare bekrefte det som står, for mannen og jeg møttes under studietiden og har noen felles fag i fagkretsen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 22:17   #59
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Vi har veldig ulik bakgrunn, og når jeg er ferdig (kanskje) kommer jeg til å ha mastergrad, mens han har fagbrev. Jeg tenker likevel på ham som smartere enn meg, men forskjellen ligger i at det som får hans hjerte til å banke og mage til å kile krever fagbrev mens det som får mitt hjerte til å banke og mage til å kile krever noen års høyere utdannelse.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 22:41   #60
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Nå har jeg lest artikkelen i Aftenposten, den var jo ganske interessant, og det er sikkert masse sant i det hele, men jeg tror ikke det er så dumt - til og med for høyt utdannede mennesker - å være forsiktig med å være for generaliserende. Det er ikke rent få unntak fra regelen om at man trenger høy utdannelse for å ha (og være dyktig i) en godt betalt sjefsstilling/være en vellykket gründer/ha høyere kulturell kapital/alle disse andre målestokkene på suksess vi omgir oss med. Noen år på universitet hvor man surfer gjennom et lettvint studie er ikke alltid Veien Til En Interessant Personlighet, lzzm.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no