Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klimastreiken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-19, 19:31   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klimastreiken

Noen som har barn som skal med?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 19:37   #2
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klimastreiken

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Noen som har barn som skal med?

Min fjortis er altfor opptatt av fravær til å bli med. Så miljøengasjement stikk visst ikkje så djupt som ho enkelte gangar skal ha det til!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 19:38   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klimastreiken

Min 13- åring vil være med, men når vi spør om hva og mørk og hvorfor får vi " vet ikke" til svar så jeg er litt usikker. ( har heller ikke satt meg inn i saken).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 20:09   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Min fjortis sier hun vil klimastreike, og at hun får godkjent fravær hvis jeg søker henne fri til å streike. Det kan vel umulig stemme?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 20:18   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klimastreiken

Mine har ikke sagt noe.

På videregående er det sagt at de ikke får godkjent fravær. Jeg er usikker på om det var det samme i alle fylker. Ungdomsskolen har jeg ikke sjekket.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 20:23   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

16-åringen min er i tenkeboksen, men det virker som han har landa på at han blir igjen på skolen i stedet for å reise inn til Oslo. Her kan de søke om fravær dersom de skal delta på streiken.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 20:24   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Min fjortis er altfor opptatt av fravær til å bli med. Så miljøengasjement stikk visst ikkje så djupt som ho enkelte gangar skal ha det til!

Haha, min prøvde seg med omvendt. Var ikke så brennende opptatt av saken, men mente at han hadde rett på fri.


:not:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 20:29   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Haha, min prøvde seg med omvendt. Var ikke så brennende opptatt av saken, men mente at han hadde rett på fri.


:not:

16-åringen min er hoderystende og høylydt oppgitt over en av kameratene som planlegger å søke seg fri for å streike, men så gi beng i å dra til Oslo, for å være hjemme og sove i stedet.

Jeg la ikke skjul på at jeg støttet sønnen min i den hoderistende oppgittheten.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 21:04   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Elevene våre får ugyldig fravær hvis de er borte den dagen. De får ikke fri selv om det søkes av foreldre. Dette er blitt bestemt av kommunen der jeg jobber samt de to andre kommunene som vi skal slå oss sammen med om ikke lenge. Så det er ikke bestemt på skolenivå, heldigvis.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 21:17   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Ugyldig fravær her også, det demper engasjementet hos både barn og elever.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 21:29   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klimastreiken

Herremannen på 17 planlegger å delta. Han vil få udokumentert fravær, men det er greit for meg; han har ikke noe fravær ellers.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 21:38   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klimastreiken

Har ikke hørt noe fra skolen så regner med at det blir dempet ned og at det ikke blir snakket opp fra lærere.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 21:45   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klimastreiken

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Min fjortis sier hun vil klimastreike, og at hun får godkjent fravær hvis jeg søker henne fri til å streike. Det kan vel umulig stemme?

Der jeg jobber kan man søke om fri, det vil bli vurdert i hvert enkelt tilfelle om det godkjennes eller ikke. (Vi har tentamen den dagen, så i hvert enkelt tilfelle vil det nok sannsynligvis bli vurdert at svaret er nei.)

Fra skolene til ungene mine har jeg ikke hørt noe, så jeg vet ikke hva de tenker.

Jeg har sagt til elevene mine at jeg synes det er FANTASTISK at de er så ENGASJERTE i miljøsaken, og at de vil kjempe for noe de synes er viktig, men da bare himler de med øynene og mumler at det var vel bare å ta seg fri fra skolen som var det de traktet etter...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 21:50   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Jeg har sagt til Hiawata at om han vil så syns vi det er greit, men da må han faktisk dra til byen og delta i demonstrasjonen. En del på trinnet planlegger visst å bare skulke generelt. Hiawata har planer om å dra på skolen, han mente han foreløpig visste for lite om saken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 22:02   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Jeg synes det er greit nok å være med på dette, hvis man faktisk er med. De som fronter dette mest på skolen min har ikke planer om å dra til Oslo, de skal være hjemme. Vi får se hva det ender opp med, jeg er sikker på at hvis jeg skrive opp en liste for meg selv om hvem jeg tror blir borte den dagen, så får jeg ganske stor treffprosent. Men de kommer ikke til å dra til Oslo.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 22:34   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klimastreiken

Eldste skal streike, men det er neste fredag sier hun. Da skal det visst være en større demo? Jeg synes slikt engasjement er supert og det synes skolen også. Fikk tilsendt retningslinjer for fravær, men har ikke satt meg veldig inn i de enda.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 22:36   #17
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klimastreiken

Så akkurat på NRK nyhetene :knirk: at det ikke gis lovlig fravær selv om foresatte melder at ungen er borte.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 22:37   #18
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klimastreiken

Udir har gitt retningslinjer om at det skal føres udokumentert fravær som teller på fagfraværet. Skolen jeg jobber på følger dette. (Videregående)

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 22:38   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klimastreiken

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Eldste skal streike, men det er neste fredag sier hun. Da skal det visst være en større demo? Jeg synes slikt engasjement er supert og det synes skolen også. Fikk tilsendt retningslinjer for fravær, men har ikke satt meg veldig inn i de enda.

Ja, i Oslo ble det planlagt en felles demonstrasjonsdag før den internasjonale datoen ble satt. Siden så mange hadde meldt seg på og lagt planer for den, så valgte de å beholde den datoen i stedet for å flytte den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-19, 22:42   #20
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klimastreiken

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Så akkurat på NRK nyhetene :knirk: at det ikke gis lovlig fravær selv om foresatte melder at ungen er borte.

Det gjelder vgs.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no