Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Underholdning

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-22, 23:30   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Underholdning

Vi er 40 kollegaer som skal på «bli kjent-tur». Det er to bedrifter som har slått seg sammen, så vi er ca halvparten fra hver bedrift. Det er ønskelig med team-buildeoppgaver gjennom dagen. Jeg er i gruppa for kveldsunderholdning og har fått spørsmål om å organisere noen oppgaver. Vi er fem timer i båt hvor vi skal innom flere øyer. Ingen av oss er kjent i området. Har noen av dere hatt festlige teamopogaver ?

Det eneste vi selv har tenkt på er fotokonkurranse.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-22, 23:32   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Underholdning

Quiz? Evt om området dere er i.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 00:14   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Underholdning

Det er i alle fall enkelt og gøy med kubb. Lag en turnering med lag.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 07:56   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Underholdning

Hele bedriften hadde teambuilding i sommer. Vi hadde leirdueskyting, pizzalaging, quiz ute med poster og pil og bue.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 09:20   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Underholdning

Vi har nylig omorganisert, og jeg var på første samling med ny seksjon på tirsdag. Mest vellykkede aktivitet var at alle fikk utdelt to lapper hvor vi skulle skrive ned en «fun fact» om oss selv på hver lapp. Lappene ble lagt i en bolle og lest opp en og en. Det var både trivelig og vi ble litt mer kjent. Noen var definitivt flinkere til å skrive noe morsomt, men sånn vil det jo alltid være.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 11:39   #6
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Underholdning

Siden dere skal være i båt, kan det være en ide å lage en konkurranse der hvert lag skal lage en chanti som handle om noe relatert til jobben. Alle skal framføre og det kåres en vinner.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 13:09   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Underholdning

Det ligger en playlist på Spotify som heter finsk ompa-quiz. Der er det kjente sanger som er covret helt koko, som man kan gjette på. Så ligger originalen etterpå. Ganske morsomt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 00:57   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Underholdning

Ompaquiz fikk jeg tips om fra mannen min og, faktisk - og lappene har jeg og tenkt. Chanti - er det en sjanger alle vet? (Jeg vet hva det er, men finner liksom ikke melodien)

Takk for tips.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 11:44   #9
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Underholdning

Jeg har hatt hell med at alle sender inn barnebilde og fun facts om seg selv og så lages det kahoot med det.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 22:51   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Underholdning

Barnebilde var smart!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 08:23   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.552
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Underholdning

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg har hatt hell med at alle sender inn barnebilde og fun facts om seg selv og så lages det kahoot med det.

Jeg håper ikke jobben min finner på noe slikt. Det finnes ingen barnebilder av meg (som jeg vet om) og det ville vært ganske sårt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 08:44   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Underholdning

Jeg er ikke noe glad i organiserte greier der folk måste bjuda på lite med folk man ikke kjenner, men jeg syns felles matlaging der alle har noe å gjøre er greit.

En annen "lek" som er fin er en som kartlegger litt hva folk er interesserte i å snakke om. Si gjerne fra på forhånd at hvis man ikke vil snakke om det, kan man bare bli sittende. Det går ut på at man sier at alle som x skal reise seg, også har man litt ufarlige ting, ikke om folk er single og ufrivillig barnløse lzm. Eksempler:
- Alle som har hund/katt
- Alle som vet hvem som er trener for Manchester United akkurat nå
- Alle som har hatt på seg et startnummer det siste tiåret
- Alle som har vært i militæret
- Alle som vet hvor mange hestekrefter bilen sin har
- Alle som venter på den neste boka til Patrick Rothfuss
osv.

Da er det litt lettere å oppsøke alle hundeelskere etterpå.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 10:17   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Underholdning

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg er ikke noe glad i organiserte greier der folk måste bjuda på lite med folk man ikke kjenner, men jeg syns felles matlaging der alle har noe å gjøre er greit.

En annen "lek" som er fin er en som kartlegger litt hva folk er interesserte i å snakke om. Si gjerne fra på forhånd at hvis man ikke vil snakke om det, kan man bare bli sittende. Det går ut på at man sier at alle som x skal reise seg, også har man litt ufarlige ting, ikke om folk er single og ufrivillig barnløse lzm. Eksempler:
- Alle som har hund/katt
- Alle som vet hvem som er trener for Manchester United akkurat nå
- Alle som har hatt på seg et startnummer det siste tiåret
- Alle som har vært i militæret
- Alle som vet hvor mange hestekrefter bilen sin har
- Alle som venter på den neste boka til Patrick Rothfuss
osv.

Da er det litt lettere å oppsøke alle hundeelskere etterpå.

Det var innmari smart! - Tradisjonsmessig pleier våre fester å ha stor grad av "lag sang", lag en maskot som symboliserer bedriften, fysiske konkurranser (av typen mesternes mester) og lignende - Jeg synes jo det er innmari hyggelig å bare sitte og prate og.

Skal ta med denne tanken om barnebilde, Input. Kjempebra du påpeker det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 12:30   #14
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Underholdning

En oppvarmingsøvelse som fungerer fint om man sitter i grupper er at hver deltaker introduserer seg med navn, og deretter skal si en sann ting om seg selv og en løgn om seg selv. Så skal de andre gjette. Morsomt, man blir litt bedre kjent og når man ler sammen er det enklere å jobbe sammen etterpå!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 13:25   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Underholdning

Jeg HATER fysiske bli-kjent-leker. Snakk om å blottstille seg og ødelegge resten av kvelden med å være litt flau. Kroppen min er irrelevant for hva jeg har å by på i jobbsammenheng.

Hilsen tjukk og i dårlig form

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 18:09   #16
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Underholdning

Vi har også hatt suksess med fun fact-oppgave. Barnebilde var også suksess, men Inputs poeng er viktig. Enkle konkurranser som å bygge det høyeste korthuset eller smelte en isbit først er også gøy (nb! Pass på å være sikker på at du ikke utløser brannalarmen. ) Nå planlegger vi fotorebus (bilde av et sted i byen, klippet i biter - hvor er dette?) og fotokonkurranse.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no