Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-22, 13:24   #21
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg feirer sjelden, jeg gidder ikke stelle til noe for meg selv.

Vi feiret 30- og 40-års dager med stor fest (født samme år med 3 mnd mellom), men ikke 50-års dagen. Han hadde foreldre og søsken på middag hjemme, min bursdag feiret vi to sammen i utlandet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 13:58   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg pleier bare å feire med familie, men er egentlig veldig lei av å bruke halve bursdagen min på å gjøre husarbeid. Neste år blir jeg 50 så da må jeg finne på noe, og jeg skal definitivt ikke være hjemme. What to do?

Middag på Boen Gård, tror det heter det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 14:16   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hvem skal jeg feire med?
Annet enn unga da hvis de er hos meg.
Jeg får velge middag uten protester.

Det er jo ingen regel på hvem man skal feire med. Inviter noen, da vel? Hvis du vil da. Man må ikke feire.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 14:20   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg pleier å invitere foreldre og svigerforeldre på bursdagen min. Noen ganger min søster med familie.

Jeg synes bursdager er litt pes. Ikke å ordne i stand, vi legger lista lavt, men det kan være litt masete og vi har liten plass. Men det er koselig å treffes, det gjør vi ikke så ofte ellers.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 14:52   #25
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.859
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Vi feirer med familien. På selve dagen går vi enten på restaurant eller bestiller eller lager god mat, og så har vi selvsagt kaker og gaver. Nærmeste helg inviterer vi øvrig familie til feiring (som vil si god middag og dessert, ikke fest eller noe sånt).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 15:07   #26
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.381
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg feiret i fjor, for da ble jeg førti. Inviterte tjue stk, pluss noen vaksinerte, etter den tids gjeldende restriksjoner. Uformell hagefest med middag, litt drikke og litt ekstra medbragt drikke. Valgte å feire noen måneder etter jeg fylte, for å ha det som en sommerfest.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 15:27   #27
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg elsker bursdager, men det er sjelden at mine blir feiret. Jeg har liten familie og venner som er opptatt med sitt, så det blir som regel bare meg og smågutta og mannen hvis han ikke er opptatt.
Jeg drømmer om at noen kunne laget et skikkelig surprise party en gang.
Jeg blir snart 50, og regner med at også den går stille forbi. Verken 30 eller 40 ble feiret annet med en kake her hjemme.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 15:51   #28
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg feirer hos venninne sammen med mine og hennes barn, for yngste datteren hennes er født på min 34-årsdag. Over 20 år gammel tradisjon.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 16:05   #29
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Det optimale er å gå ut og spise med familien, og invitere venninner hjem på dameparty med vin og skravling. Jeg syns det går fint å invitere ulike gjenger og folk som ikke kjenner hverandre så godt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 16:09   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det optimale er å gå ut og spise med familien, og invitere venninner hjem på dameparty med vin og skravling. Jeg syns det går fint å invitere ulike gjenger og folk som ikke kjenner hverandre så godt.

Jeg gjorde det nå da jeg ble 50, familie, venner og naboer. Gikk fint; alle kjente noen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 16:34   #31
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Ulike gjenger er ikke naturlig for min del og jeg liker heller ikke bli invitert med masse ulike gjenger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 16:46   #32
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.356
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det optimale er å gå ut og spise med familien, og invitere venninner hjem på dameparty med vin og skravling. Jeg syns det går fint å invitere ulike gjenger og folk som ikke kjenner hverandre så godt.

Klart det går fint. Sånne sammenkomster pleier å være kjempehyggelige!


Selv feirer jeg vanligvis med familieselskap nærmeste helg, og så ut og spise med mann og ungdommen på selve dagen. De runde dagene jeg har hatt i voksen alder, 30, 40 og 50, har blitt feiret med stor fest i leid lokale.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 16:55   #33
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.112
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Feirer ikke voldsomt, men ikke av prinsipp, kun pga ikke gidder. Velger middag eller hår på indisk restaurant. Kjøper noe godt til lunsj. Spiser noe godt til frokost som mann og barn lager. Men ikke kake, selskap osv.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 17:11   #34
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er jo ingen regel på hvem man skal feire med. Inviter noen, da vel? Hvis du vil da. Man må ikke feire.

Har ingen å feire med.
Prøvde for en del år siden, men selv med god "frist" så kunne ikke folk. Og da var det bare samling hos meg, ikke noe stort.
Så da ga jeg opp etter å ha prøvd et par ganger.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 17:18   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Har ingen å feire med.
Prøvde for en del år siden, men selv med god "frist" så kunne ikke folk. Og da var det bare samling hos meg, ikke noe stort.
Så da ga jeg opp etter å ha prøvd et par ganger.

Det kan jeg forstå! Men poenget mitt var at man nesten kan invitere hvem som helst, enten det er en kollega eller en nabo. I teorien iallfall. Kjipt hvis de ikke vil komme, den ser jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 17:30   #36
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg og brødrene mine har bursdag i samme måned, så vi har alltid hatt en greie hos mamma og pappa i løpet av den måneden. I fjor ble det ikke noe, mamma døde en måned før bursdagen min. Jeg regner med at vi tar opp tradisjonen igjen i år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 17:33   #37
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Feirer ikke.
Skal noe markeres blir det en middag ute.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 17:44   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg har faktisk ofte fundert på hva man legger i å feire. Hvis jeg skulle laget en tegning om å feire, ville den inneholdt masse mennesker, glade ansikter, god stemning, flagg, stettglass og ballonger. Og kake.

Når jeg hører folk snakke om å feire noe, får jeg ofte slike assosiasjoner, og det hender jeg blir litt misunnelig. Men når jeg blir invitert, så er det ofte noe helt annet de legger i ordet feiring. Det minner mer om et helt vanlig besøk med kake og gaver. Og det er også sånn vi «feirer» i min familie, iallfall bursdager. Jeg har et mentalt bilde av muntre og glade mennesker, men min og mannens slekt er ikke den kjempesprudlende typen. Vennene våre er festligere, men vi pleier ikke invitere dem i bursdager.

Og så er det det med å feire bryllupsdager og andre lignende ting. Vi går kanskje ut og spiser, og det er kanskje en liten gave eller to. Men vi går ofte ut og spiser, så hva er egentlig forskjellen på en feiring og «bare» et restaurantbesøk eller et besøk hjemme?

Er det sånn at man i gamle dager kun hadde kaker til spesielle anledninger og at det derfor ble mer fest over det når det var bursdag? At det ble noe helt spesielt og utenom det vanlige, og at det derfor ble mer feiring over det? Er vi nå blitt så blaserte at det skal mer til for å gjøre noe spesielt? Og dermed få feire-følelsen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 18:01   #39
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Nå kom jeg på at jeg jo feirer bursdag med to venner også. Den som har bursdag velger sted, og blir påspandert av de to andre. For meg er ikke restaurant- eller kafébesøk hverdagskost, oftest er det bare de tre gangene i året jeg spiser ute, så dette er virkelig feiring utover en vanlig dag. Det er heller ikke så vanlig å invitere til kake utenom bursdag. Hender det vanker en pannekake eller to ved besøk, men som regel er det spontane besøk hvor en krone-is er hele trakteringa. Og selvsagt vanker det ei brødskive hvis noen er sultne.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 18:06   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Ja, jeg mener ikke at det er vanlig hos alle heller. Jeg hater å bake, så her er det kun kake i bursdag. Men det er heller ikke uvanlig å få kake på besøk hos folk. Det er heller ikke uvanlig å spise ute. Og jeg synes ofte at bursdager er helt eller nokså like vanlige besøk. Det er ikke noe galt i det!!! Men jeg tenker kanskje mer på ordet «markering» enn «feiring» da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no