Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Feilsendte, sensitive pasientopplysninger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-12, 20:47   #21
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysninger

Oops. Skrive ferdig først. :kommer sterkere tilbake:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 20:56   #22
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysninger

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvor ting bør meldes tenker jeg kommer an på hva feilen består i. Hvis det er snakk om opplysninger som virkelig ikke bør komme på avveie tenker jeg at rask melding til avdelingen (for at de skal kunne få ut riktige papirer til riktig vedkommende) og kopi til personvernombud. Er det snakk om mer bagatellmessige ting hadde je kun henvendt meg til laveste nivå.


I vårt, eller våre, tilfeller er vel ikke innholdet sånn superalvorlig, det er vel mer omfanget jeg reagerer på. Og siden jeg jobber i helsevesenet selv vet jeg jo at noe av årsaken til surr og rot svært sannsynlig bunner i omfattende innsparinger på merkantilsiden innenfor sykehusene. Færre folk skal rekke over mer, sånn i korte trekk. Jeg har som sagt gitt tilbakemelding til de ulike instanser hver gang dette har skjedd, slik at de kan se på rutinene sine samt sørge for at de rette mottakerne får posten de venter på. Etterpå har jeg brent papirene i peisen (gidder ikke sende tilbake, det ligger jo uansett lagret elektronisk). Men det kribler litt i varsler'n i meg, kjenner jeg.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 21:04   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysninger

Jeg veit ikke hvor vanlig det er, men jeg har sittet på Rikshospitalet og fått en haug papirer etter en av Lillemann sine operasjoner, det sto ikke navn på papirene. Jeg leste dem, men skjønte ikke et pøkk, og jeg stusset veldig på at de forventet hospitalisering i et år.

Da legen kom innom , ba jeg ham oversette til lekmannsnorsk, da jeg ikke skjønte noe. Legen leste, legen kremtet: "ja, like greit du ikke skjønte noe... Dette er ikke ditt barn."

Det er vel eneste gangen vi har opplevd slik i legeverden, men jeg har fått tilsendt bankopplysningene til en vilt fremmed dame en gang. Jeg skal ikke påstå jeg syntes det var spesielt hyggelig, på denne damens vegne.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 09-05-12 kl 21:17.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no