Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Tomatene har begynt å bli røde

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-10, 19:25   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Stort smil

[Hage] Tomatene har begynt å bli røde

Endelig har tomatene begynt å bli røde. Fikk en ferdigsak med noen tomater på for en snau måned siden og den har virkelig bare "sprutet" ut flere små grønne tomater. Noen har vokst seg ganske store også, selv om de egentlig skal være cherrytomater. Rødfargen har latt vente på seg men i dag så har et par begynt å rødme skikkelig. Noen flere varme dager nå, så blir det tomater fra verandaen til middagen.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:27   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Tomatene har begynt å bli røde

WOW! Stilig!

Her klarte mannen og naboen å knekke en av mine tomatbusker. La meg si det sånn, de er ikke tilgitt enda.

Den som står igjen har tre grønne tomater og en haug blomster. Erfaringsmessig blir de ikke røde før til høsten hos meg. Jeg husker nemlig aldri å så dem inne i januar.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:34   #3
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Hage] Tomatene har begynt å bli røde

Jeg har aldri hatt tomater, eller noe annet enn urter for den sags skyld. Så gøy at det blir resultater. Har tre planter på andre siden av huset. Også kjøpt ferdig, men kun som grønne stilker uten blomster og nesten ikke blader. De har også vokst enormt og to av dem har små grønne tomater og den tredje har akkurat produsert blomst. Så mulighet for mye tomater her. Den store på verandaen har sikkert (måtte ut og telle nå) snaut 100 tomater.

Og paprikaplanten min blomstrer med flere blomster, men agurkplantene skjer det lite med.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:36   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Tomatene har begynt å bli røde

Wow! Jeg har fått en tomatplante av glitter () som blomstrer nå. Kjøpte også en tomatplante for noen uker siden som blomstrer. Er spent på hvordan det vil gå med de utover de neste ukene nå!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:55   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Tomatene har begynt å bli røde

Mine har vært store og grønne lenge nå, så i går tok jeg av de to største i håp om at de sakl solmodnes uten å henge på planta.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:57   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Tomatene har begynt å bli røde

De blir mye bedre om man lar de henge på planten altså. Modning borte fra planten er bare en kriseløsning om de er treige og ikke blir røde før frosten kommer.

Tålmodighet!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:58   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Tomatene har begynt å bli røde

Tolmodighet ja

Men de tar ikke næringen fra de andre tomatene som forsøker å vokse seg store da?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:59   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Tomatene har begynt å bli røde

I såfall er det vel bedre med litt færre gode tomater, en en drøss med mindre smak?

Det er lang tid igjen av tomatsesongen enda, ingen jeg kjenner (bortsett fra Stikka med en bolet plante) pleier å ha modne tomater før tidlig høst.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:59   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Tomatene har begynt å bli røde

Jo, det er sant.
Får la de neste henge da.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:25   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Tomatene har begynt å bli røde

Heldiggris! Jeg har så vidt fått kart på en av mine. Den står inne, og jeg bør nok flytte den ut snart.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:30   #11
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Hage] Tomatene har begynt å bli røde

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Tolmodighet ja

Men de tar ikke næringen fra de andre tomatene som forsøker å vokse seg store da?

Det ser ihvertfall ikke slik ut på min lille plante. Det bare fortsetter å komme tomater. De store som rødmer nå har jo hengt store og grønne et par uker allerede. Sommeren har jo såvidt begynt så du må nok være litt mer tålmodig ja.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no