Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Foreldreportalens Hellas-tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-14, 17:38   #41
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Hellas er mitt andre hjem, og jeg elsker landet mer enn noe annet land. Har prøvd andre land noen år, og ingenting kan måle seg med Hellas. Fantastiske strender, en helt spesiell varme, koselige grekere, veeeldig god mat, varmt i sjøen, osv osv.

Vi pleier å holde oss på Chaniasiden, og har funnet det perfekte sted for late småbarnsferier. Vi tar nå all inclusive, og stort hotell med noe for enhver alder.
Vi pleier å være på http://www.ving.no/hellas/maleme-cha...creta-princess. Bestiller utenom reiseselskap, og sparer halve prisen. Bestiller i november, da er det 20%, og gratis barn.
Et helt fantastisk sted for småbarnsfamilier. Maten er knallgod, flere restauranter, aktiviteter for barn, basseng i alle størrelser, koselige rom, nærme stranden, og ikke minst stille og rolig rundt. Ti min fra Platanias, så det går fint an å ta seg en bytur om man vil. Gratisbuss til Chania er det også.

Ja, det var mitt tips

Det så helt fantastisk ut! Hvordan flyr dere?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-14, 20:20   #42
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Vi bruker Norwegian begge veier fra Gardermoen

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 14:37   #43
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Synd jeg er for seint ute til å spare så mye på en sånn reise. Det kommer Ving i pris. Apollo var dyrest. Det så utrolig flott ut der.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 14:48   #44
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Ja, da burde du bestille i november neste år (hvis du kan bestille såpass tidlig). Pleier å være gode rabatter på hotellet da.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 14:55   #45
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Ja skal ha det i bakhodet. Jeg ser noe falt ut fra kommentaren min over her. Det jeg prøvde å si var at det koster det samme nå om man bestiller fra reiseselskap sammenlignet med å bestille fly og hotell hver for seg. Bedre flytider også faktisk. Startour var billigst. Blir man lei av AI i løpet av 14 dager, forresten?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 15:02   #46
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Ja det er nok fordi det er såpass nærme juli.

Det er flere forskjellige restauranter der, så vi blir ihvertfall ikke lei all ink. Det er en pizzarestaurant, en kinarestaurant med sushi, og en vanlig kjempestor sal med alt mulig.
Har vært på all ink andre steder, og dette er det beste stedet. Veldig rent, mye variert mat, og forskjellige restauranter.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 21:58   #47
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Jeg vil veldig gjerne høre fra folk som har vært på Naxos (dit skal vi), Paros, Antiparos og andre øyer i nærheten av Naxos.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 13:58   #48
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.795
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Vi planlegger høstferie på Kreta med to unger på 3 og 5. Vi ønsker å bo i en liten by med fine strender, men ikke så liten at man ikke finner minst et par-tre gode restauranter. Vi snuser litt på Norwegian til Chania og så kjøre til Paleochora, noen som har vært der, er det fint? Evt. har anbefalinger på leilighet/hotell?

En annen mulighet vi ser på er å fly charter til Heraklion og bo i Amoudara, fordelene er kort reisevei til flyplas og nær Knossos. Hadde vært deilig å slippe leiebil. Ser ut som om hotellene til Apollo ligger rett på stranda, men jeg finner veldig lite om selve byen, er den ok mon tro?

Noen Kretas-kjennere som vil synse litt?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 14:54   #49
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.799
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Har ikke Lilleput charter til Paleochora?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 15:03   #50
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.795
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Har ikke Lilleput charter til Paleochora?

Jo, men utsolgt i høstferien. Så derfor må vi ordne oss sjøl hvis vi skal dit. Har du vært der?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 15:05   #51
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Jeg har blogget tips om Kreta her og tips om Athen (med barn) her.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 16:23   #52
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.795
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg har blogget tips om Kreta her og tips om Athen (med barn) her.

Tusen takk, skal lese nærmere i kveld

Bodde dere i selve Chania? Hvor gamle er barna, fikk dere greie barneseter til leiebilen?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 16:42   #53
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Jeg kan anbefale Almyrida ca en halvtime fra Chania, motsatt vei av Platanias etc. Mye roligere og sjarmerende område, kjempefin, barnevennlig strand og en strandstripe med en del restauranter der du på noen kan sitte sånn at barn kan leke på stranda samtidig. Du har en god del små søte landsbyer i nærheten, samt en litt større by ikke langt unna.
Vi har leid via disse tidligere, da kan du leie bil og bilseter også samtidig:
http://villascreteholidays.com/

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 17:22   #54
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.799
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Jo, men utsolgt i høstferien. Så derfor må vi ordne oss sjøl hvis vi skal dit. Har du vært der?

Nei.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 17:33   #55
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.197
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Ru: Vi var på Naxos i fjor, fin ferie men det ble ikke noen favoritt for min del.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 10:22   #56
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg kan varmt anbefale Sifnos, som er en av naboøyene til Serifos. Vi var der i sommer, og bodde i havnebyen Kamares. Der kan jeg varmt anbefale Hotel Boulis. Det ligger 60 m fra stranden og er drevet av et meget hyggelig ektepar. Hotellet anbefales også for middag. Mannen i familien lager gresk mat med kjærlighet!

Vi åt for øvrig bare bra mat på Sifnos.

Det er fint med en dag med leiebil. Du kommer fint rundt øya på en dag, og da en stopp for å spise skalldyrpasta i Vathi.

Øya ligger ca 3 timer med hurtigbåt fra Athen.

Drar frem denne igjen. Nå også med nye stier for fotturister (lenke til artikkel i gårsdagens Aftenposten). Jeg drar gjerne tilbake!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 12:02   #57
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Drar frem denne igjen. Nå også med nye stier for fotturister (lenke til artikkel i gårsdagens Aftenposten). Jeg drar gjerne tilbake!

Hvor kjøper du båtbilletter og hva koster det? Jeg har sett på www.directferries.com og funnet at en reise koster fra 700,- til 1000,- t/r pp.
Kan det stemme?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 14:08   #58
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Hm, ja det tror jeg kan stemme. Det er flere ferger, da, så jeg tror du kan finne billigere enn det også. Du får flybilletter OSL-Athen ganske billig, da.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 14:13   #59
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

letsferry får du med Aegean Speed lines, som har lavere priser. Eksempel i lenken er 30. juni og en uke.

Jeg mener det var den vi har reist med begge gangene vi har vært der.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no