Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Beste reiserute til Barbados

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-19, 14:42   #1
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Beste reiserute til Barbados

Jeg har endelig, etter ca. 10 år med skal, skal ikke, bestemt meg for å bruke noe av mine oppsparte midler på en reise til Barbados for å besøke ei venninne som har bodd der i over 20 år nå. Helt alene. Til Barbados!

Jeg legger opp til 7-9 dager der nede, avhengig av hva som lønner seg reiserutemessig, og planlegger å reise en eller annen gang i februar. Jeg skal bo hos min venninne.

Billigste pris jeg har søkt meg frem til selv på Momondo er 5700,- tur/retur (kun fly). Reisetid 15-17 timer, med 1-2 mellomlandinger. Jeg tenker at jeg kan legge på inntil tusenlappen for å reise fra Torp (myyye enklere for meg), og vil helst slippe unna med maks en mellomlanding.

Så - hva blir beste (billig og smidig) reiserute for meg i februar?

Har jeg sagt at jeg gleder meg?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 00:08   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Fantastisk!

For en slik tur hvor det vil være nødvendig med flere bytter, vil jeg ihvertfall på det sterkeste råde til å sørge for at du har en reise med en operatør, og ikke lapper sammen med flere flyselskaper. Grunnen til det er at det er en ok mulighet på slike langturer at det kan bli forsinkelser, men har du en bestilling hos ett selskap, er det dem som har ansvar for å få deg fram, evt gi deg hotell osv. om du mister et fly. Har akkurat vært gjennom hazzle med det, så friskt i minnet...

Ser ut som bl.a. Lufthansa og British Airways leverer en sånn tur fra OSL. Lufthansa har scoret bra på kundetilfredshet på økonomiklasse (er også en jobbfavoritt hos oss).

Skal du fra TRF må du antakelig velge mellom SAS over København eller KLM over AMS. Kan fort bli minst et ekstra bytte. KLM håndterte mistet fly pga vær utrolig dårlig for oss, så p.t. ville jeg personlig ikke valgt dem.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 00:38   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.784
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Det kan fort vekk bli mye dyrere til og fra Torp, men skal du reise derfra anbefaler jeg Star Alliance fremfor KLM og co.

En eller annen variant via København og Miami kan kanskje passe?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 16:22   #4
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Takk, dere.

Jeg sjekket litt akkurat, og ser ikke så mye galt med denne reiseruten (bortsett fra at det ikke er fra Torp, da). Hva tenker dere?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 16:26   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Takk, dere.

Jeg sjekket litt akkurat, og ser ikke så mye galt med denne reiseruten (bortsett fra at det ikke er fra Torp, da). Hva tenker dere?

Du er oppmerksom på at du skal fra Heathrow til Gatwick på utreisen?

https://www.tripsavvy.com/a-guide-fr...atwick-4126806

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 17:16   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Sjekk Skyscanner og kryss av for at du ikke vil bytte flyplass underveis.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 18:35   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.078
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Jeg reiste til Curacao og valgte noe billig, ca 7000. Men det ble så mye tillegg at jeg kunne bestilt hos KLM med en gang

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 19:51   #8
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Flyplassbytte, se der ja. Jeg visste jeg trengte flere par briller her - takk! :noterer på sjekkliste:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 19:55   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.771
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Og jeg tror ikke det er gjennomgående billett, sjekk isåfall at de to ulike flyselskapene har samarbeid. SAS er medlem i star alliance.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 20:39   #10
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Så hva er beste søkemotor for gjennomgående billetter?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 21:12   #11
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.771
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

For en sånn type reise, så tror jeg faktisk jeg ville ringt et reise trå, og best om råd. De har god oversikt på hvilke selskap som samarbeider. Jeg søkte litt på både ticket og Finn, og de fleste alternativer var ut med SAS, via London. Med flyplassbytte.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 22:11   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.649
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Du kan søke på SAS sine sider, Lufthansa sine sider og KLM sine sider også. Tar litt tid, men kjøper du direkte vet du den er gjennomgående. Eller søke i en søkemotor og få et inntrykk V hvor du vil søke videre. SAS vil jo samarbeide med andre i Star alliance, og KLM med air France for eksempel.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 22:44   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Lite å gjøre...evt prokrastinering.
Anyway, søkte på google på datoene dine og finner tur til titusen med British Airways/Virgin Atlantic via Heathrow og Virgin Atlantic/SAS på returen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 11:25   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Har du sjekket charter? De har vel reiser til Barbados om vinteren, kanskje man kan bestille kun fly derfra?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 11:36   #15
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.799
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Sjekk ut expedia sine sider da. Jeg har god erfaring med å bruke dem.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 11:38   #16
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Ti tusen er litt i overkant av budsjettet mitt, tror jeg.

Tusen takk for hjelp og gode innspill, jeg sjekker litt mer i helgen.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 11:42   #17
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Vis detaljer og alle 6 tilbydere
Dohop
7 425 kr

OSL
07:20
15t 35 - 1 stopp


17:55
BGI

BGI
21:00
13t 40 - 1 stopp


15:40
OSL

Lang mellomlanding (4t 10) og ...
Vis detaljer og alle 2 tilbydere
Utreise: lørdag 1. februar 2020

DY 1302
Norwegian
lø. 07:20
Oslo lufthavn Gardermoen (OSL), Oslo
lø. 08:40
Gatwick (LGW), London

Du lander på Gatwick lø. 08:40 og ventetiden til neste flight er 4t 10

MT 2610
Thomas Cook Airlines
lø. 12:50
Gatwick (LGW), London
lø. 17:55
Sir Grantley Adams Intl (BGI), Bridgetown
Retur: søndag 9. februar 2020

MT 2714
Thomas Cook Airlines
sø. 21:00
Sir Grantley Adams Intl (BGI), Bridgetown
ma. 09:20
Manchester (MAN), Manchester

Du lander på Manchester ma. 09:20 og ventetiden til neste flight er 3t 25

DY 1349
Norwegian
ma. 12:45
Manchester (MAN), Manchester
ma. 15:40
Oslo lufthavn Gardermoen (OSL), Oslo
Billigste tilbyder
Dohop
7 425 kr

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 11:43   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Denne fant jeg på finn.no, her er det ikke flyplassbytte.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 12:26   #19
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Den må jeg ta en titt på i ettermiddag - takk for tips!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-19, 16:44   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste reiserute til Barbados

Du kan få en rimeligere tur med Lufthansa om Frankfurt, fant tur under direkte på hjemmesiden deres. De flyr ikke hver dag, for selskaper som har avganger visse dager i uka, kan det ofte være lettere å lete rett på hjemmesida deres, de fleste har lavpriskalender, også. Som nevnt, Lufthansa scorer bra på god service i økonomiklasse. På en såpass lang tur er det en god idé å ha medlemskort så du får mileagepoeng. Lufthansa er i Star Alliance med SAS, man kan derfor bruke begge kort (et av dem..) En mulighet for at SAS har share code, og selger plasser i sitt navn på samme fly. Ved sånne share code-flyvninger kan ulike selskaper operere med ulik pris på samme fly, men prisen er såpass lav at tror ikke det er mye å hente på å shoppe rundt:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 3522C2FD-602A-4621-BFC0-44EB47F153B8.jpg (65,9 KB, 20 visninger)
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no