Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Homsene i mummiboka?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-09, 12:44   #61
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg må riste av meg disse betraktningene før jeg tar fatt i kveld kjenner jeg.

Nei, hvorfor det? Litt moro må vi jo gjøre ut av de gørre Egner-bøkene. Jeg har bestandig laget feminin homsestemme på barberer Sørensen. Kan anbefales.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 14:59   #62
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Nei, hvorfor det? Litt moro må vi jo gjøre ut av de gørre Egner-bøkene. Jeg har bestandig laget feminin homsestemme på barberer Sørensen. Kan anbefales.

Barberer Sørensen var definitivt homofil i den oppsetningen vi så på Nationalteatret for noen år siden. Man får ikke mer moro enn man lager selv, og sånt er vel omtrent det eneste de kan gjøre uten å endre grunnteksten.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 15:03   #63
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Jeg ler så jeg griner av denne tråden.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:15   #64
EnlitenMisa
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1
EnlitenMisa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Nei, homsene i mummidalen er ikke homofile, i hvertfall ikke alle!

Men Tove Jansson brukte Tufsla og Vifsla for å beskrive sitt eget forhold med Vivica Bandler. Den røde rubinen de beskytter og gjemmer er kjærligheten mellom dem, mens Hufsa er den fordømmende og kalde omgivelsen, ganske vakkert men også ganske subtilt. Så jeg tror ikke att homsene er homofile, både fordi det ikke heter homser på svensk men homsor, og fordi jeg personlig tror hun ville gjort det mer diskre som med historien om Tufsla og Vifsla.


(beklager skrivefeil pågrunn av dysleksi)

EnlitenMisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no