Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-21, 09:59   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Det blir Bergen med ungene siden det er dit de vil på langtur noen dager. Får se på det som kvalitetstid i bilen tur/retur siden begge jentene skal øve på kjøring. 2 netter i Bergen, så vi har en kveld, en hel dag + en formiddag i Bergen til rådighet.

Akvariet vil de på, men hva annet er aktuelt? Steder å spise som ikke er så dyrt? God sushi må vi nok også innom. Helst med rullebånd om det finnes så en velger selv underveis.

Hvor skal jeg parkere i 2 døgn uten at jeg skal flytte bilen? Vi skal bo på Ole Bull apartment tror jeg det het. Skal vel ligge rimelig i nærheten av sentrum.


Sist redigert av Elisabet : 29-07-21 kl 10:36.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 10:04   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Vi sto i Klosteret p-hus i to døgn nå i sommer

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 10:07   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Dersom ikke hotellet tilbyr parkering er nok klostergarasjen det nærmeste og kanskje billigste? Sjekk med hotellet, https://bergenparkering.no/hotellgje...-pa-parkering/

Jeg vil nesten anbefale en tur med "beffen" sommerruten (IKke den ordinære). Da kan du komme deg til Gamle Bergen med mer.
Egon er vel en reltavit billig matplass. Jeg vil også gjerne anbefale Godt brød for lunsj en dag!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 10:09   #4
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Klostergarasjen er sentral parkering, 230kr per døgn. Bygarasjen er også relativt sentralt, 180kr per døgn.
Fløyen er verdt en tur, om de liker det. Vandre rundt i sentrum, litt kafeer og småshopping er koselig.
Jeg er sikker på det renner inn gode tips fra andre her også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 10:11   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Fløyen er alltid veldig koselig (gå minst en av veiene!).
Gatevandring og lete etter gatekunst, mange kule små og store verk.
KODE, eller naturhistorisk museum, om det er interessant.

Spisesteder jeg anbefaler (ikke så dyrt) er
Hoggorm (fabelaktig pizza)
Villani (veldig koselig italiensk restaurant med hage)
- men ikke så ofte jeg spiser ute, så sikkert mange andre som kan komme med innspill her.

Jeg pleier å parkere i Bygarasjen (bystasjonen), mest fordi at da slipper jeg noe som helst sentrumskjøring. Men Klostergarasjen er et lite hakk mer sentralt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 10:12   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Jeg var en tur i Nordnesparken i sommer, badet helt ute på Nordnespynten, og gikk innom USF Kippers kafe på veg tilbake til sentrum, dersom det er fint vær vil jeg anbefale middag litt sent på kvelden her og få med seg solnedgangen.
https://www.kafekippers.no/

Jeg har blitt anbefalt Trikken 106 som ligger ved Nøstet. (Søk den gjerne opp).
Ute i Sandviken er Bod 24 Sandviken også ganske poppis, har ikke vært her selv, men den står på listen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 10:21   #7
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi sto i Klosteret p-hus i to døgn nå i sommer

Der står vi nå, og stått der siden mandag.

Vi har vandret rundt i sentrum, og vært på Akvariet. Skal dere dit er det lurt å kjøpe billett på forhånd, og da kommer du rett inn mellom kl. 8-9 om morgenen. Etter det må du stp i kø uansett, og det er laaang kø.
Vi har hatt ok vær og ikke vært på noe museum.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 10:28   #8
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Vi var på Akvariet sist søndag. Kom i 14-tiden, og da var det ingen kø. Det er åpent til 18, så vi hadde nok av tid inne.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 10:43   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Som Bergenser står jeg nesten aldri noen andre steder enn klostergarasjen eller bygarasjen. Stort sett i kloster om jeg skal midt i sentrum, bygarasjen om jeg skal i ytterkanten. Ingen av de krever at du kjører inn i sentrum. Du står trygt og godt og det er god plass rundt bilen. De små parkeringhusene inni sentrum er bare tull. Og dyre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 10:52   #10
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Vi var på Akvariet sist søndag. Kom i 14-tiden, og da var det ingen kø. Det er åpent til 18, så vi hadde nok av tid inne.

Gå etter kl 12-13 er nok et hett tips, ja. (Og sikkert veldig kompatibelt med døgnrytmen til tenåringer). Jeg tror toppen av besøkende er over nå, med tanke på at fellesferien nærmer seg slutten.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 20:38   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Jeg parkerte bilen i gata, i beboerområdet. Betalte for det i en automat nede ved Nøstet, 5 min fra Nordnes der vi bodde på hotell Klosterhagen. Det kostet lite for en helg, så jeg betalte faktisk bare 140,- for fredag ettermiddag til mandag morgen kl. 9, syns det var veldig rimelig og greit. Enkelt å finne plass svært nær hotellet. Bergen er mye mindre enn Oslo, så vi trasket og gikk overalt. Parkering var også vesentlig rimeligere og greiere enn i Oslo.

Akvariet var rimelig fullt da vi var der fra 13 og utover. Anbefaler å unngå tiden fram til kanskje 15, regner med at de små barna er utslitt rundt den tiden og det blir god plass til andre. Det var mye folk inne mens vi var der, for mange egentlig for min del. Vi fant en park ved sjøen på Nordnes, det er et godt tips hvis været er fint, kan bade der.

Vi likte godt å ta Fløibanen, og vi likte å gå opp på Fløien. Vi gikk opp og tok banen ned, vi var også på en fjelltur til Blåmanen. Koselig å gå skogtur nær Fløien, servering på Fløien, ved Skomakerdiket og på Brushytten lenger opp på det jeg kaller fjellet.

Vi hadde egentlig litt lite tid i Bergen, og det var så varmt da vi var der at vi ble litt sløve. Jeg likte meg veldig godt, nydelig by med masse flotte hus og spennende arkitektur å kikke på. Neste gang må jeg få med meg flere museer, men sånt er enklere i klassisk Bergensvær. Vi brukte mye tid på rusling, spise is, shoppe, bollelunsj.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 22:52   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Gå etter kl 12-13 er nok et hett tips, ja. (Og sikkert veldig kompatibelt med døgnrytmen til tenåringer). Jeg tror toppen av besøkende er over nå, med tanke på at fellesferien nærmer seg slutten.

Vi var ferdig i parken rundt 12-13 tiden onsdag, og da vi kom ut var det kø opp bakken, og videre bakover i øverste gate der. Vet ikke hva gatene heter.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 10:36   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Se og gjøre i Bergen med store barn + hvor parkere

Bestilte billetter til akvariet. Fra 2. august så er det egen inngang for forhåndskjøpte billetter fra kl. 9-10 istedenfor 8-9 som det har vært i sommer. Det er litt mer forenelig med å få med tenåringene. Også er det en fin unnskyldning for å faktisk få dem opp om morgenen når de vil til akvariet den korte tiden vi er i Bergen. Så har vi resten av dagen etter akvariet til andre ting. De er vanskelig å få opp om det ikke skjer noe konkret. Men da får jeg dem opp og ut fra hotellet uten at det tar halve dagen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no