Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-21, 23:06   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Jeg har et gammelt trekkspill (30 år +), som ikke er brukt på mer enn 25 år. Dette må nå selges eller kastes. Jeg hadde i grunnen tenkt at det ikke hadde noen restverdi, men så ser jeg at det ligger massevis av trekkspill på Finn, mange av dem lagt ut for høye summer.

Har du peiling på trekkspill? Hva er det som avgjør salgbarheten? Jeg aner ikke merke, men det kan jeg finne ut. Det er knappetypen, ikke piano.

Hva slags pris er det verdt å prøve seg på? Og om det ikke kan selges, er det vits å prøve å gi det bort?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 23:10   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Her tror jeg mye kommer an på merket.
Noen kan du få endel for, mens andre er bedre å gi bort.
Jeg solgte et gammelt Hohnertrekkspill for noen år siden. Mener å huske jeg fikk 3000 for det.

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har et gammelt trekkspill (30 år +), som ikke er brukt på mer enn 25 år. Dette må nå selges eller kastes. Jeg hadde i grunnen tenkt at det ikke hadde noen restverdi, men så ser jeg at det ligger massevis av trekkspill på Finn, mange av dem lagt ut for høye summer.

Har du peiling på trekkspill? Hva er det som avgjør salgbarheten? Jeg aner ikke merke, men det kan jeg finne ut. Det er knappetypen, ikke piano.

Hva slags pris er det verdt å prøve seg på? Og om det ikke kan selges, er det vits å prøve å gi det bort?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 19:55   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Korfor i alle dager har du eit trekkspill?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 21:02   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Huh! Jeg har også er trekkspill (tangenttypen) som er hauggammelt og ikke brukt siden jeg var tretten (jeg har et halvt semester med trekkspillskole i sekken, det hadde jeg glemt!), kanskje det er verdt spenn?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 00:31   #5
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Hvis du sender meg en PM med info, kan jeg sjekke for deg. Har flere i familien med god kompetanse på trekkspill.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 02:52   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Korfor i alle dager har du eit trekkspill?

Kanskje det blir konsert på neste treff? Gled deg!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 02:56   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Hvis du sender meg en PM med info, kan jeg sjekke for deg. Har flere i familien med god kompetanse på trekkspill.

Tusen takk! Trekkspillet ble foreløpig igjen, men jeg kikket oppi kofferten og så at merket het Facordi. Og så sto det "Original accordeon model exclusive John Fjeldbu.

Det er som sagt minst 30 år gammelt, og ser ikke spesielt eksklusivt ut.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 10:57   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Måtte google litt av trekkspill-interesse, så fant ut at Fjeldbu var trekkspillsolist av klasse som har gitt ut mye musikk. Han døde i 2008:

http://www.antikviteter.net/antikpra...83/282491.html

På Finn selges et som nytt trekkspill fra Facordi til 32000, men altså som nytt og er sjekket hos aut. verksted. Men så klart - at man ber om en pris, betyr ikke at man får det:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=207341117

Vet ikke hvordan trekkspill-interessen er, om dagen. Mulig det er som for filateli og vevstoler - at folk ikke driver med det, lenger. På den annen side, kan det jo hende feks noen nyinnflyttede kan fatte interesse, trekkspill er vel stort noen steder på Balkan.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 11:01   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Det finnes fremdeles folk som spiller trekkspill. En gutt i klassen til knerten spilte, og det gjorde hele resten av familiens hans også. (Og de var med i en tv-reklame hvor dette ble brukt som en humoristisk greie. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 11:53   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Åh, trekkspill og bryggedans. Men folk driver vel ikke med bryggedans lenger. Jeg hørte med Broder'n, men han sa nei takk dessverre.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 13:06   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Takk for innspill!
Og artig å høre litt om historikken!

Jeg tror heller ikke så mange spiller lenger, men det er jo fælt å kaste et instrument om noen skulle kunne ha bruk for det.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 14:51   #12
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Takk for innspill!
Og artig å høre litt om historikken!

Jeg tror heller ikke så mange spiller lenger, men det er jo fælt å kaste et instrument om noen skulle kunne ha bruk for det.

Legg det ut på Finn til 3000kr?
Og se hva som skjer. I bestefall har du solgt det til langt under verdi, men lell tjent 3000kr. Om ingen tar kontakt så sett prisen til 500kr.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 14:57   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Åh, trekkspill og bryggedans. Men folk driver vel ikke med bryggedans lenger. Jeg hørte med Broder'n, men han sa nei takk dessverre.

Det er bryggedans på bryggen der sjøspeiderne her holder til.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 15:07   #14
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er bryggedans på bryggen der sjøspeiderne her holder til.

Har opplevd det et par ganger i bygda vi har hytte.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 15:12   #15
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Jeg skulle til å si at folk spiller da trekkspill/accordion, vi hadde hele tre elever med det som hovedinstrument på Toneheim da jeg gikk der. På 1900-tallet


Du kan kanskje kontakte det lokale/nærmeste spelemannslaget og/eller kulturskolen, der er det fort noen som kan uttale seg om det spesifikke instrumentet.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 15:24   #16
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Er det vits å prøve å selge et gammelt trekkspill?

Hva med å ta kontakt med spelemannslaget i hjembygda di? De har antagelig både kunnskap om instrument og bruktmarked.

Farmor spilte torader

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no