Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 16:20   #721
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.007
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Men det er vi og. Det finnes selvsagt lærere som bare er rubbish. Alle har hatt en dårlig lærer - vi og. Det betyr ikke at lærere er late og elendige by default.

Vi har noen av dem hos oss også. Jeg gidder ikke å bruke krefter på irritasjon i hverdagen, det er ledelsesmat. Men hvis de går ut over elevene mine blir jeg arg og gjør det jeg kan for å avhjelpe situasjonen innenfor skolens rutiner.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 16:33   #722
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er også fornøyd med lønna, men som deg så synes jeg det er kjipt at jeg i august når topplønna. Og det er FØR jeg har blitt 40 år.

Jeg nådde topplønn i en alder av 31... Det er en smule kjipt ja.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 17:55   #723
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg nådde topplønn i en alder av 31... Det er en smule kjipt ja.

Hvordan klarte du det? Vår ansiennitetsstige går til 20 år.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:01   #724
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Lærer/adjunkt/lektor-stigen går til 16 år, men jeg troooor fagarbeiderstigen bare går til 10 år.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:05   #725
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Førskolelærer i kommunen går bare til 10år.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:10   #726
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Førskolelærer i kommunen går bare til 10år.

Jepp, når topplønn i april. Gleder meg til litt mer penger.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:47   #727
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Hvordan klarte du det? Vår ansiennitetsstige går til 20 år.

Som førskolelærer når man full ansiennitet etter 10. Og jeg var ferdig utdannet som 21åring, og vips så hadde jeg nådd full ansiennitet i en alder av 31.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:48   #728
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Nå som tråden har sving innom lønn. Er lærere på ungdomsskolen bedre betalt enn barneskolen? *barelurer*

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:56   #729
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Nå som tråden har sving innom lønn. Er lærere på ungdomsskolen bedre betalt enn barneskolen? *barelurer*

Nei, det tror jeg ikke. Lønnstigen er etter utdannelsen sånn som jeg har forstått det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:58   #730
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.416
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Nå som tråden har sving innom lønn. Er lærere på ungdomsskolen bedre betalt enn barneskolen? *barelurer*

Nei, men vi har noen færre undervisningstimer. Hvor mye mindre avhenger av hvilke fag vi underviser. Jeg underviser 22 timer, vanlig for barnetrinnet er vel 25.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:16   #731
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

At førskolelærere har en topplønn etter 10 år er en stor vits! Det gir virkelig ingen mening å klage over at man har for få førskolelærere her i landet når det legges så elendig tilrette. Hvem var det som fant ut at førskolelærere ikke behøver å stige mer i lønn? Skikkelig irriterende (og jeg er ikke førskolelærer).

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:19   #732
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Ja. Det gjør at veldig mange slutter som pedagogisk leder når de har vert i jobben noen år. Trist for erfarne førskolelærere trengs for å få god kvalitet på barnehagen. Vi har bare 1 igjen med erfaring nå mens vi er 9 førskolelærere på 5 avdelinger.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:39   #733
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg får ofte det inntrykket om man diskuterer. Dersom noen trekker frem at det er fordelaktige arbeidstidsordninger for lærere så tar det som regel ikke mange sekundene før første lærer kommer med sinnasmiley og spør om man tror familien synes det er forbanna kult at lærerforelderen sitter og retter prøver selv midt i julemiddagen. Sånn ca.

Så slenger man med leppa i alle retninger og svosj så er man i gang.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Diskusjoner hvor det blir nevnt at man skulle vært lærer om sommeren på grunn av lang ferie, hvorpå det blir presisert at det ikke er ferie, men avspasering og ikke i nærheten av nok avspasering heller fordi arbeidsmengden resten av året er så stor at man ville blitt totalt utslitt hvis man ikke fikk disse stakkarslige ukene om sommeren. At man gjerne skulle ha byttet mot en nærmest hvilken som helst annen arbeidstidsordning for å slippe alt kveldsarbeidet. Sånn omtrent.

Vel, hvis man så gjerne skulle ha byttet, hvorfor gjør man det ikke da? :skjønner ikke poenget:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:41   #734
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vel, hvis man så gjerne skulle ha byttet, hvorfor gjør man det ikke da? :skjønner ikke poenget:

Nei, ikke vet jeg. Jeg er jo ikke lærer.

  Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:03   #735
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Lærer/adjunkt/lektor-stigen går til 16 år, men jeg troooor fagarbeiderstigen bare går til 10 år.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Som førskolelærer når man full ansiennitet etter 10. Og jeg var ferdig utdannet som 21åring, og vips så hadde jeg nådd full ansiennitet i en alder av 31.

Jeg har sjekket nå, og fagarbeiderstigen går helt til 20 år hos oss. Jobber i privat barnehage. Førskolelærerne når toppen etter 16 år. Så dere må nok bare bytte over til privat.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:08   #736
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg har sjekket nå, og fagarbeiderstigen går helt til 20 år hos oss. Jobber i privat barnehage. Førskolelærerne når toppen etter 16 år. Så dere må nok bare bytte over til privat.

Hva er topplønna for førskolelærerne da?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 23:06   #737
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hva er topplønna for førskolelærerne da?

Jeg fant bare fra 2009, da var det 382000 etter 16 år for ped.ledere. Men det er vel litt mer nå i 2011.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren

Sist redigert av Sokk : 07-02-11 kl 00:44. Årsak: Rettet til riktig tall.
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 23:19   #738
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg fant bare fra 2009, da var det 283000 etter 16 år for ped.ledere. Men det er vel litt mer nå i 2011.


You're shitting me? Det er jo hårreisende lite! Altså, jeg visste det var lite, men ikke så vanvittig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 23:32   #739
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.007
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg fant bare fra 2009, da var det 283000 etter 16 år for ped.ledere. Men det er vel litt mer nå i 2011.

Det kan da ikke stemme. Her er minstelønnstabellen hos Utdanningsforbundet; førskolelærer/ped.leder faller vel inn under "Stilling med krav om høyskoleutdanning" med topplønn 374.500 etter 10 år?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 23:36   #740
Nefertiti
Aktiv
 
Nefertiti sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 170
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

I Oslo kommune tror jeg man kan oppnå en lønn som pedagogisk leder eller førskolelærer I på ca. 350.000 kr i begynnerlønn og opptil 452.000 kr med full ansiennitet. Lønnen som tilbys varierer noe fra bydel til bydel, men med 16 års erfaring tror jeg toppen er nådd, da må man over i f.eks. styrerstilling for å kunne tjene mer mens man fortsatt jobber i barnehage.

Nefertiti er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no