Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-21, 16:45   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

Jeg klarer altså ikke å se skjermen skikkelig om jeg prøver å sitte ute. Finnes det triks eller gadgets?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 16:46   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.987
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

Jeg har sittet ut med caps og solbriller og sola i ryggen og fått det til å virke sånn høvelig, hvis jeg skrur opp lysstyrken på laptopen helt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 17:09   #3
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

Kan du laste dokumenter over på Kindle eller Remarkable som har matt skjerm?

Evnt bruke matt folie på skjermen. Sånn som du kan ha på iPad for å kunne skrive på den.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 17:41   #4
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.013
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

Snart nærmer seg tiden for at jeg også skal jobbe ute. I år skal jeg prøve meg med å mekke et lite tak på laptopskjermen for å kaste skygge på den. Maks lysstyrke fungerer godt, ja.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 17:56   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

Anbefaler barnehagejobb. Jeg har vært ute fra 9-16. Sorry for fjasing.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 19:05   #6
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

Oh! Jeg henger her for tips.
Barnehage er prøvd, og funket dårlig for meg.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 19:35   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

Hvis du har Thinkpad tror jeg ikke det går.

:har prøvd ALT:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 20:07   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

Fyll kalenderen din med masse teamsmøter (som du ikke har invitert noen andre med i). Da er du opptatt i møter hele dagen, og kan sole deg i glansen. Vårsol høres nydelig ut. Det er sikkert verdt et par mindre effektive dager fordi du ikke ser skjermen like godt. De små gleder ved hjemmekontor må utnyttes.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-21, 20:29   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Hvis du har Thinkpad tror jeg ikke det går.

:har prøvd ALT:

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 08:30   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

Det kan være ganske stor forskjell i hvor kraftig lysstyrke det er på skjermen. Dette også mellom modeller fra samme produsent. Mens noen PC-er som maks har 200-250 nits, kan andre være opp mot 400 eller mer.

Skjermteknologi vil her også kunne påvirke. OLED med med 500-600 nits vil ha klare fordeler.

Å lage en "caps" til skjermen kan være til hjelp hvis man får lys inn fra siden. Har man direkte motlys vil øynene tilpasse seg det, og da blir det bare kraftig lysstyrke som hjelper.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 09:39   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

Hvordan finner jeg ut de tingene du nevner der, mrc?

Og Java nevnte en "matt folie" - noen som kan si HVA det er? Altså, hva heter det og hvor bestiller jeg det på nett? (Ingen åpne butikker her i pestsumpen...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-21, 14:18   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hacks for å kunne jobbe ute i sola (og se skjermen)

En del PC-er har lysstyrken i skjerm oppgitt i spesifikasjonene. Bærbare med OLED er foreløpig i et temmelig øvre prisklasse....

De siste årene har PC-er i stor grad kommet med matte skjermer. Går man en del år tilbake, var det lagt flere som kom med en blank overflate som ga veldig mye gjenskinn. Husker jeg hadde noen slike som funka greit inne hjemme om man "satt i riktig retning i forhold til vindu og lamper", men når man eksempelvis skulle jobbe på toget og sola skinte, ble det vanskelig å se skjermen...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no