Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Klær i store størrelser

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-07, 20:57   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Klær i store størrelser

Jeg blir så himla frustrert. Jeg bruker klær i str. 46-48 pr. idag. :jojoslankeren-taler:

Det er så vanskelig å finne klær. Her i min lille by har vi Cubus, H&M, Lindex, Vero Moda....ja det er vel stort sett det vi har. Pluss et par "damebutikker" av den eksklusive typen. Der har jeg knapt vært inne. Passer ikke min lommebok.

Jeg har en niese som jobber i Cubus. Hun sier at de får mange i str. S og M. En del L og noen få XL hvis de overhodet får XL. XL på Cubus blir for trangt på min kropp. Min niese sier også at XL er den størrelsen som går først. Hvorfor i all verden tar de ikke inn mer av den størrelsen da????

MEN det løser ikke mitt problem. Jeg får ikke tak i klær som passer meg i min by.

Nå har jeg vært en liten tur i Danmark. Var i en liten by på Jylland som heter Thisted. Der var det en butikk med størrelser opp til str. 48. Jeg fant en kjempefin strikket genser for kr. 249,-. Snakk om lykke. Forrige høst var jeg i Fredrikshavn. Der fant jeg en butikk med str. opp i 56. Jeg var i paradis. Men nå har jeg gått opp siden da så de klærne passer ikke nå, men jeg SKAL ned igjen såååå........

Nå har jeg søkt rundt på internett for å finne en internett butikk med store størrelser. Jeg vet om gudrunsjoden.no, men det er ikke helt min stil. Noe er bra, men en del blir litt for spesielt for meg. Var på deres butikk i Oslo og prøvde en del klær som jeg likte der, men det var feil passform til meg.

Ellos selger en del i store størrelser, men jeg blir litt oppgitt over "sekkeutseendet" på klærne der. Samme når det gjelder kjedebutikkenes stor mote. De forlenger litt i bredden og i høyden og så er det stor størrelse Siden jeg er lita og brei så får jeg lange armer og svømmer i klærne. Jeg vil ha fasong. Jeg vil ikke ha en genser som har stor rund hals og brede tversoverstriper. Det understreker bare at jeg ikke er en sylfide... dårlig gjort....

Nå høres jeg sikkert ut som en håpløs kunde, men jeg tror det er flere i min størrelse som skjønner hva jeg snakker om.

Min oppfatning er at i Norge har kjedene så stor makt og innflytelse at det er vanskelig, som i Danmark, å ha små butikker med store størrelser.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:02   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Sissi heter en sjappe/merke som finnes i Oslo og Bergen, hvertfall. Du kan jo sjekke om de finnes andre steder? Nabbe har handlet der og de har visst mye fint/ungdommelig til en ikke for dyr pris.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:04   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Jeg er forresten oppgitt over å ikke finne yttertøy. Hvorfor kan ikke også jeg få en allværsjakke og vinterbukse? Det er jo umulig å være ute med ungene og leke om vinteren fordi jeg ikke får tøy som passer.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:09   #4
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er forresten oppgitt over å ikke finne yttertøy. Hvorfor kan ikke også jeg få en allværsjakke og vinterbukse? Det er jo umulig å være ute med ungene og leke om vinteren fordi jeg ikke får tøy som passer.

Helt enig. Jeg fant ei allværsjakke i største størrelse på G-sport, men den må jeg ha åpen. Den ser ut som et pølseskinn hvis jeg lukker den og buksa som fulgte med kan jeg bare glemme. Et alternativ er klær for menn, men da blir armene altfor lange og hele plagget for sidt...

Jeg har funnet mange klesmerker osv. på nettet, men ikke en internettbutikk der jeg kan kjøpe over nettet på postordre. Jeg er sjelden i Oslo.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:23   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær i store størrelser

I fjor hadde de allværsjakker og bukser på Junonia.

Finner ikke de der i år. Har sendt mail og spurt om de får inn, men har ikke fått svar ennå.

http://www.junonia.com/home.htm

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:34   #6
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Jeg sliter også med vinterklær/regnklær! Har en helt j***** hel kjeledress fra sparkjøp (2 mil for lang i armer og bein) og regntøy fra sparkjøp.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:00   #7
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Kjeden heter Zizzi, og du kan sjekke på www.zizzi.no om de har forhandlere nærme deg! De har mye pent, og det er ikke dyrere enn HM på fullpris, liksom.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:07   #8
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Det er jo en del salg nå, så kanskje du skulle tatt en tur innom de andre butikkene likevel?
Tror du glatt finner gensrer/bukser til 2-300 kroner der nå når det er salg

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:14   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Stormotebutikkene har klær i alle slags prisklasser, og str. begynner stort sett på 42.

Sjekk linkene her da, jeg har kjøpt flere plagg av disse merkene den siste uken i min lokale stormoteforretning.
http://www.dominique.dk/
http://www.simply.dk/asp/om.asp
http://www.mindwoman.dk/asp/forside.asp

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:24   #10
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Stormotebutikkene har klær i alle slags prisklasser, og str. begynner stort sett på 42.

Sjekk linkene her da, jeg har kjøpt flere plagg av disse merkene den siste uken i min lokale stormoteforretning.
http://www.dominique.dk/
http://www.simply.dk/asp/om.asp
http://www.mindwoman.dk/asp/forside.asp

Sukk så mange fine klær, men ingen mulighet til å kjøpe over internett

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:25   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Det finnes flere danske butikker der du kan kjøpe via internett.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:35   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær i store størrelser

dvs. jeg svidde av 8000 :Plystre:

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:46   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær i store størrelser

http://www.venusogmarsxl.dk/language...FRy_Xgodjl4ERQ

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:51   #14
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær i store størrelser

http://www.xlpluss.no/linker.php

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:52   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær i store størrelser

http://www.stormoteringen.no/katalog.htm

http://www.stormote.com/start.html

http://home.no.net/denise37/stor_mote_linker.htm

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 00:45   #16
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

http://www.xlpluss.no/linker.php

Skulle man bli fornærmet? På den listen der sto denne siden http://www.bisontelt.no/ som leier ut lavvo'er.

Gubben så siden bak ryggen min, og lurte på om jeg ville kjøpe meg ny burka.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 01:01   #17
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Skulle man bli fornærmet? På den listen der sto denne siden http://www.bisontelt.no/ som leier ut lavvo'er.

Gubben så siden bak ryggen min, og lurte på om jeg ville kjøpe meg ny burka.

Ler så jeg griner her nå

Kjempefin tråd forresten - jeg er størrelse 52/54 så jeg sliter en del med å finn klær som ikke bare passer, men det hadde liksom vært så koselig å tenke over om det faktisk er min stil. Ikke bare kjøpe det som ikke blir for baggy.

Jeg er superoppgitt over snittet på klærne som tilbys i stor størrelse - topper som slutter midt på magen og bukser som har så stor mage at jeg kunne ha vært gravid med trillinger og fortsatt hatt god plass. Og når de på toppen av alt tror at man blir enda større i "lårleddet" enn rundt magen :dåner: så sier det seg jo selv at man blir skikkelig vakker når man har kledd seg. Pfth - hadde jo søren meg sett bedre ut naken jo

Men, Zizzi var et utrolig godt tips. Har det her hos meg og skal stikke meg en tur neste helg. Liker best å få prøvd klær og ikke kjøpe det på nett. Det er noe med erfaringa om at ting kan se greit ut, men blir helt for grusomt på

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 01:56   #18
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.413
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Jeg handler mye på Ellos/Josefsson. Mange av klærne kan jeg gå ned en størrelse på, spesielt på genserene/toppene og undertøyet. Buksene må jeg ha i min vanlige størrelse. Josefsson har litt mer ungdommelige gensere/topper. Siden du bruker 46/48 kan du søke på klær i størrelse 44 eller 46 og da får opp omtrent hele sortimanget, trenger ikke å bare titte på stormoten.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 02:55   #19
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klær i store størrelser

aner ikke hvor du bor, men det er salg på Zizzi i tønsberg.

Synes det var endel tantete og posete klær der jeg da, noen greie bukser var det men..

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 11:06   #20
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klær i store størrelser

Kom en tur til Oslo, så kan jeg kjøre deg rundt til de ulike butikkene!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no