Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-11, 21:45   #41
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Jeg har bestemt meg. Det blir nok kenwood major titanium øverst på ønskelisten. Har hvisket det med store bokstaver til mannen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 23:12   #42
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Jeg har den og er superfornøyd! Hadde veldig flaks og fant den på delius.no til 4000.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 21:57   #43
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Ser prisen varierer veldig etter hvor sterk motor den har. Hvor sterk motor "bør" den ha?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 21:58   #44
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Det kommer vel litt an på hva du skal bruke den til.

Jeg har 1500 W, fordi jeg vil kunne elte størst mulig brøddeiger med den, men er helt ærlig i tvil på om jeg ville merket forskjellen på 1200 og 1500 W.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 22:02   #45
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Selv om jeg ser for meg hjemmelagde pølser og fiskekaker i fleng akkurat nå så er det vel først og fremst til baking jeg kommer til å bruke den til. Hæmbakakak altså.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 22:04   #46
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Hjemmelagede pølser.

Jeg tror du berger greitt med 1200 W. Uten at jeg skal påberope meg noen særlig ekspertise.

Jeg har hæmbakakak i ovnen nå.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 22:05   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Vi har en Kitchen Aid fordi den er pen nok til å stå fast på benken. Men den er jo egentlig for liten for oss som baker 12 brød i slengen (da må maskinen gå 6 runder ). Og den er litt slarkete blitt, men så er den 10 år gammel også, da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 22:11   #48
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hjemmelagede pølser.

Som sagt er så er dette planene FØR jeg har maskinen i hus.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 22:13   #49
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Som sagt er så er dette planene FØR jeg har maskinen i hus.

Vi kan jo utveksle oppskrifter. Jeg har fryseren full av viltkjøtt svigermor mener jeg kan kverne opp og lage noe "spennende" av. (Gryterett, here we come, tenker jeg.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 08:29   #50
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Jeg kjøpte Kenwood Major (premier?) forrige helg. 1200w, og med kjøttkvern og blender. Jeg elsker den allerede, og til jul skal det lages pølser!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 14:57   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Takk for slike tråder.

En kollega av meg skal kjøpe presang til sin nygravide kone, og fant ut at kjøkkenmaskin var en passende gave. Hun trengte visst det nå som hun skulle bli mor.

Vel; jeg har gitt ham et (i følge ham; altfor) langt referat fra denne tråden. Konklusjonen var at siden paret aldri har bakt før, så går design foran funksjonalitet og han kjøper en KA.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 16:39   #52
snøklokka
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 22
snøklokka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Du vil ha en Kenwood Major.
Den typen som leveres med to bakeboller, blender, og kjøttkvern. Den er helt fantastisk!


Åhh, den har jeg ønsket meg lenge, kommer på ønskelista til jul
med kjøttkvern og pølsehorn.

snøklokka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:08   #53
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin-hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Det som blir brukt mest er selvsagt hoveddelen, kjøttkverna (og om ikke lenge, pølsehornet!), blenderen, minihakkeren og foodprosessoren. Til sommeren så kommer garantert ismaskinen til å få kjørt seg.
Sitruspresse var helt unødvendig, men råkostjern var ikke direkte dumt.

Hvor har du fått tak i ekstrautstyret? Vi så en sånn ekstrautstyrpakke da jeg kjøpte maskinen i fjor, men ville vente med å kjøpe. Men nå finner jeg det ingen steder, og hvis jeg spør i butikker, ser de ansatte bare rart på meg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:28   #54
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Jeg kjøpte min KA hos NetOnNet til 2999.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 14:52   #55
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Etter å ha hatt en plagsomt bråkete Kenwood Major i 6 år byttet jeg til Assistent i sommer. Jeg valgte den store pakken med alt mulig ekstrautstyr, og er veldig fornøyd. Den bråker ikke i det hele tatt !! Den nye Assistent modellen kommer med vispebolle og ballongvisp for mindre rører og slikt, som gjør den mer praktisk som allt mulig maskin (som også passer til eldre modeller). Det skal være et forholdsvis nytt utstyr til den, og den visper 3 dl krem helt fint, tror den vil takle en liter også. Den står på kjøkkenbenken og blir brukt stadig vekk. Nå til jul har jeg fått tak i en dings som maler mandler fint nok til å lage marsipan og kransekake. Det har jeg ikke sett hos hverken KitchenAid eller Kenwook. Muligens det eksiterer, men i hvert fall til KitchenAiden er den vanskelig å få tak på (tromlene har for grovt rivjern til at det duger, selv om man maler tre ganger). Det skal eksisterer et sett med ekstratromler men det er jo ingen som har dem, hverken i butikker eller på nett. Min søster kjøpte en kitchenaid pga utseende, men hun baker ikke så mye brød. Hele familien er på jakt etter disse ekstra tromlene lol. Jeg har undervurdert assistent i alle disse årene, og trodd en var for tung og upraktisk. Det er den absolutt ikke, lover ; )


Sist redigert av arrow : 21-11-11 kl 14:58.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:53   #56
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Nå er den min!!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:29   #57
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

For en fin bakersvenn! Ingen tvil om at han har kost seg. Tusen takk for nyttig tråd forn en som også vingler på hvilken maskin som er best til oss..

__________________
93 97 99 03 09
12
morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:37   #58
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Har også så lyst på en kenwood,men mannen mener vi ikke har plass.
Den står øverst på lista,men jeg vet at jeg ikke får den,så jeg må spare selv.....

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 21:10   #59
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Hva med denne da?
http://www.elkjop.no/product/hjem-og...enmaskin-km070

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 21:13   #60
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den lille husmoren i meg skriker etter kjøkkenmaskin - hvilken?

Kenwood Major Titanium 1500Watt er på tilbud hos Jernia og Komplett denne uka! Så da er julegave til mannen i boks

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no