Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 13:11   #41
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg var visst litt utydelig, skal prøve å forklare litt bedre.

Min oppfatning under valgkampen var at de som sitter i regjering nå, var veldig klare på at de ville prøve å få til en regjeringskonstellasjon og drev valgkampen deretter, på samme måte som Høyre, Krf og Venstre gjorde det. Koalisjonen var allerede klar lenge før valget. Selvsagt ville Ap, med 55% av stemmene valgt å regjere alene, men alle visste vel at det var en utopi med dagens politiske situasjon.

Jeg skjønner at det var utenkelig at Ap kom til å regjere alene. Poenget mitt er at det etter mitt skjønn blir helt feil at ulike partier skal ha et tilnærmelsesvis felles partiprogram, fordi det er sannsynlig at de kommer til å regjere sammen. Hvordan skal man da vite hvilket parti man skal gi sin støtte? Jeg vil vite om hvert enkelt parti sitt "ønskesamfunn".

Dersom eksempelvis H og FRP går til valg på felles regjering, skal FRP kaste på båten sin (fiendtlige) innvandrerpolitikk? Skal Høyre kaste på båten sitt ståsted og følge FRP fordi FRP muligens blir størst? Dette må de jo komme fram til i forhandlinger! Noe får man muligens et hint om i valgkampen, men det er vel først i statsbudsjettet vi får se resultatene.

Jeg synes det er helt vanvittig at den sittende regjeringen får pes både her i denne tråden og i media, fordi SV ikke fikk igjennom dette med skolemat. Flertallet i den sittende regjering var i mot varm skolemat, og nå får hele regjeringen pepper fordi de ikke har gjennomfort noe flertallet i regjeringen var i mot. Helt koko spør du meg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 08-10-06 kl 13:29. Årsak: Trykkleif.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 13:14   #42
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Det heter vel ikke å kaste på båten? Je je, jeg lar det stå.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 13:20   #43
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Alle partier har sin partipolitikk og sine fanesaker.
Men sammarbeidsregjeringer vil aldri kunne gjnnomføre de enkelte partiers fanesaker av den enklegrunn at det vil det ikke være penger til.
Eller penger vil det være, men hvm vil at de skal bruke veldig store deler av oljefondet?

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 13:22   #44
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Gi på båten. Ellers er jeg helt enig med m@msen. Naturligvis må hvert parti skissere sitt drømmesamfunn. Jeg synes det er lite oppmuntrende om folk virkelig stemmer primært for og imot skolemat og andre overflatiske enkeltsaker, og ikke for og imot mer grunnleggende verdier og prinsipper (i forholdet mellom stat og enkeltmenneske, f.eks.).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 13:24   #45
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Gi på båten. Ellers er jeg helt enig med m@msen. Naturligvis må hvert parti skissere sitt drømmesamfunn. Jeg synes det er lite oppmuntrende om folk virkelig stemmer primært for og imot skolemat og andre overflatiske enkeltsaker, og ikke for og imot mer grunnleggende verdier og prinsipper (i forholdet mellom stat og enkeltmenneske, f.eks.).

Amen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 13:35   #46
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Jeg kunne kanskje gi inntrykk av over her, at jeg stemmer ut fra skolematsaken. Som Alfa nevnte tidligere her, er det viktigste for meg det grunnleggende etiske et parti står for, og det ideologiske. Jeg klarer ikke å forestille meg at jeg noensinne vil stemme blått. Heller ikke hvis jeg skulle bli fryktelig rik.

Samtidig tror jeg at det for en del er enkeltsakene som avgjør hvilket parti de skal stemme på. Eksempelvis tror jeg mange har problemer med å skille AP og SV, som har en del ideologiske likheter. Da er det de såkalte småsakene som avgjør, og det var disse som gjorde at jeg ved forrige valg for første gang stemte SV og ikke AP.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 13:40   #47
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Jeg kan ikke si at jeg mistenkte deg spesielt for å ha stemt utelukkende ut fra skolematsaken, m@msen. Og selvsagt har du rett i at enkeltsaker kan gjøre utslaget mellom partiene, selv om man også har øye for de større linjene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 14:10   #48
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Dersom eksempelvis H og FRP går til valg på felles regjering, skal FRP kaste på båten sin (fiendtlige) innvandrerpolitikk? Skal Høyre kaste på båten sitt ståsted og følge FRP fordi FRP muligens blir størst? Dette må de jo komme fram til i forhandlinger! Noe får man muligens et hint om i valgkampen, men det er vel først i statsbudsjettet vi får se resultatene.

Det håper jeg for guds skyld de ikke gjør. Selvsagt skal hvert parti få stå for sine prinsipper og sine kampsaker, men det er måten en går ut og sier det på. Litt realtistisk må en kunne være i en valgkamp, at en forstår at f.eks. SV ikke kommer til å vinne valget alene. Eller Venstre for del, selv om jeg aldri så mye skulle ønske det.

Jeg trodde forøvrig Soria Moriaerklæringen kom som et resultat av forhandlinger? Og mye av det som kom frem i den erklæringen sliter regjeringen med å innfri nå, ett år senere.

Jeg synes i grunn det er litt morsomt å se hvordan Kristin Halvorsen for alvor har måttet hva det vil si å sitte i regjering. Hun gikk skyhøyt ut, og satte sin ære på å få innført full barnehagedekning og en lavere makspris. Dette har hun i ettertid forstått (som mange allerede visste) at det ikke er så lett i praksis. Men hun lærer, hun også.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 14:19   #49
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Tror det vil bli "morsommere" å se hvordan folkene i FrP men Siv Jensen i spissen vil takle å sitte i regjering om framgangen de har fortsetter............
Men hvor morsomt det blir for endel mennesker her i landet er en helt annen side

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 14:40   #50
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Tror det vil bli "morsommere" å se hvordan folkene i FrP men Siv Jensen i spissen vil takle å sitte i regjering om framgangen de har fortsetter............
Men hvor morsomt det blir for endel mennesker her i landet er en helt annen side

Mannen min sa, da Kristin Halorsen ble finansminister, at det kom til å bli tidenes dyreste voksenopplæring. Jeg tror i grunn det samme kan sies om å få Frp i regjering.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:26   #51
Mammateur
sjeftepine
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 61
Mammateur er litt kul
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Jeg er glad for at jernbane og utbedring av veier blir prioritert. Jeg synes det er synd at universiteter og forskning blir nedprioritert.

Jeg synes også det er bittelittegranne patetisk å fly i taket på grunn av 80 kroner i økt barnehagepris, når så mange står uten plass. Full dekning i løpet av 2007? Jeg tror den godeste Fru Finans har tatt seg vann over hodet her.

Mammateur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no