Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dette reelt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-13, 20:05   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.052
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Er dette reelt?

Jeg har vært med på noen sondenedleggelser, men har aldri sett noen gråte eller nekte. Noen synes det er ubehagelig, men ikke vondt. Jeg stusser når jeg ser denne filmen, det ser ut som han mishandles med ild. Kan dette virkelig være reellt? Gjør de noe annerledes jeg ikke klarer å se på telefonen? Er det det psykiske aspektet med fastlenkingen?

http://m.kjendis.no/2013/07/09/kjend...phop/28108147/

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 20:12   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette reellt?

Jeg tror det kan være ganske vondt hvis man ikke samarbeider. Hvilket man sikkert ikke gjør hvis man skal tvangsmates.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 20:25   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dette reellt?

Det varierer nok veldig hvordan opplevelsen av sondenedlegging oppleves. Jeg har vanligvis høy smerteterskel, men da vi øvde på å legge ned sonde på hverandre på studiet måtte jeg avbryte fordi det rett og slett var vondt et stykke opp i nesa hvor sonden ble stående og stange. Nå så jeg ikke videoen du lenket til, leste kun artikkelen, men kan godt tenke meg at det er en reell reaksjon, ja.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 20:26   #4
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette reellt?

Jeg har erfaring med motvillige og jeg kan godt tro at det oppleves som tortur.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 20:43   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.693
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette reellt?

Jeg har vært med på tvangssonding og det oppleves fælt for dem som blir "utsatt" for det. Men da mest pga at de ikke vil ha næringen i magen, at de blir holdt fast, følelsen av å bli overgrepet, samt at mange gjør alt de kan for at sonden skal havne feil og at det da ofte også blir fysisk ubehagelig.

De som før de "frivillig" viser ikke samme ubehag, mange blir veldig vant med å få lagt ned sonde fire ganger om dagen.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 22:29   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette reellt?

Jeg har vært med på å legge ned sonde på lillegutt mange ganger - han har en tendens til å slå seg noe voldsomt vrang og sonden har en tendens til å havne i lungene. Det gjør hvertfall tilsynelatende temmelig vondt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 09:55   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.052
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette reelt?

Da skjønner jeg at jeg har sett solsiden av sondeernæring. Vi øvde aldri på hverandre, så jeg har ikke fått kjent hvordan det føles. Kanskje jeg faktisk burde.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no