|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
snur
|
![]() Sv: Den optimale greske øyaOppfyller ikke kravene om flyplass eller sandstrand, men jeg vil uansett anbefale Symi. Det er en times båttur fra Rhodos. Lita rolig øy, båtturer til de forskjellige strendene (steinstrender), små koselige restauranter. Ikke noe partyøy.
![]() |
#23 |
flisespikker
|
![]() Sv: Den optimale greske øyaVi har likt oss veldig godt på Milos.
![]() |
#25 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den optimale greske øya
Symi mener jeg man kan reise ut til fra Marmaris-området i Tyrkia også.
![]() |
#26 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den optimale greske øyaJeg er forelsket i Hydra etter serien om Marianne Ihlen og Leonard Cohen, bare for å nevne en øy. Tror det er en ganske kort båttur fra fastlandet?
![]() |
#29 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stemmer. Vi var en tur innom i Datça, og det ligger ikke så langt unna. Derfor jeg nevnte det, var fordi jeg ofte finner billigere flybilletter til Tyrkia enn Rhodos, for eksempel. Bedre flytider også til Tyrkia, syns jeg.
![]() |
#30 |
rakkarpus
|
Er øy et must? Ikke aktuelt med fastlandet ved kysten? Tenkte på om dette er sikrere ift jordskjelv.
![]() |
#31 |
♡
|
Hva heter hotellet, Isolde?
![]() |
#32 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den optimale greske øya |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Den optimale greske øyaTinos var ganske gøy, selv om det blåste noe innmari da vi var der. Absolutt høye fjell og sånn, men ikke sånne stupbratte vestlandske veier. Tinos er jo heller ikke så altfor langt ute, men man må altså ta båt.
![]() |
#35 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Den optimale greske øyaHar kikket endel nå, og så blant annet på Milos og Skiathos gjennom Expedia. Har aldri bestilt derfra, og ser mye dårlige reviews. Så det er kanskje ikke noe å gi seg ut på på dette som helst bør bli verdens mest problemfrie ferie. Ble bare fristet av å kunne velge litt mer datoer og antall dager enn med charter, der det er en eller to uker man må velge mellom. Jeg ville helst hatt 10-11 dager, med avreise 14. juni eller maks et par dager etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Den optimale greske øyaKan du ikke booke der Expedias forslag kommer fra? Dvs fra originalsiden? Etter hva jeg vet (men har ikke brukt den siden på lenge) så er de vel bare en side som samler opp info fra andre steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Den optimale greske øyaPeloponnes er veldig å anbefale. Ikke massseturisme. Vær obs på dette med strender, en by jeg har vært i på Peloponnes mener jeg har kun rullesteinstrender.
![]() |
#38 |
rakkarpus
|
Men til der jeg har vært på Peloponnes, Kardamili, er det nok nødvendig med et par mil kjøring på smale veier, og litt ned fra høyden. Men så vakkert. Jeg så nylig en tysk video på youtube om Peloponnes, der en av strendene omtales som verdens vakreste strand. Videoen heter 10 highlights auf Peloponnes. Tekstet på norsk.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 17-03-25 kl 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den optimale greske øyaVi var på høstferie på Peloponnes for noen år siden. Vi fløy til Athen og leide bil. Det er et stykke mellom byene og jeg kan ikke huske at det var mye offentlig transport. Vi bodde på Zoe Seaside Resort i Gialova. En liten plass ikke langt fra Pylos, men til å være en liten plass var det mange restauranter langs sjøkanten. Vi besøkte Olympia og hadde noen late dager på stranden. Stranden i Gialova var helt ok, men Voidokilias stranden var helt fantastisk. Vi hadde den nesten for oss selv i begynnelsen av oktober. Kalamata var nærmeste by med noe størrelse. Vi møtte veldig få turister, men vi var der litt utenfor sesong. Jeg drar gjerne tilbake.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|