Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Den optimale greske øya

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-25, 22:08   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den optimale greske øya

Tar heller ikke sjansen på juli/august nei..

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-25, 22:49   #22
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Oppfyller ikke kravene om flyplass eller sandstrand, men jeg vil uansett anbefale Symi. Det er en times båttur fra Rhodos. Lita rolig øy, båtturer til de forskjellige strendene (steinstrender), små koselige restauranter. Ikke noe partyøy.

Anbefaler Operahouse hotell der. Familiedrevet hotell, veldig hyggelige folk som det er lett å bli kjent med

Gammel 02-02-25, 23:41   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har likt oss veldig godt på Milos. Har to bloggposter om de feriene, hvis det skulle bli aktuelt med noen (kanskje litt gamle) tips.

Gammel 03-02-25, 07:36   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milos ser flott ut, og litt annerledes. Jeg fant den ene bloggposten din, finner sikkert en til om jeg leter litt.

Gammel 03-02-25, 07:48   #25
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Oppfyller ikke kravene om flyplass eller sandstrand, men jeg vil uansett anbefale Symi. Det er en times båttur fra Rhodos. Lita rolig øy, båtturer til de forskjellige strendene (steinstrender), små koselige restauranter. Ikke noe partyøy.

Anbefaler Operahouse hotell der. Familiedrevet hotell, veldig hyggelige folk som det er lett å bli kjent med

Symi mener jeg man kan reise ut til fra Marmaris-området i Tyrkia også.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-25, 14:35   #26
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er forelsket i Hydra etter serien om Marianne Ihlen og Leonard Cohen, bare for å nevne en øy. Tror det er en ganske kort båttur fra fastlandet?

Gammel 04-02-25, 14:45   #27
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Symi mener jeg man kan reise ut til fra Marmaris-området i Tyrkia også.

Det kan man nok. Det er veldig nært Tyrkia, man ser over dit.

Gammel 04-02-25, 17:58   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Masse jordskjelv på Santorini og området rundt nå, kjenner det legger en liten demper på gresk øy-planleggingen.

Gammel 04-02-25, 19:22   #29
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Det kan man nok. Det er veldig nært Tyrkia, man ser over dit.

Stemmer. Vi var en tur innom i Datça, og det ligger ikke så langt unna. Derfor jeg nevnte det, var fordi jeg ofte finner billigere flybilletter til Tyrkia enn Rhodos, for eksempel. Bedre flytider også til Tyrkia, syns jeg.

Gammel 04-02-25, 20:43   #30
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Masse jordskjelv på Santorini og området rundt nå, kjenner det legger en liten demper på gresk øy-planleggingen.

Er øy et must? Ikke aktuelt med fastlandet ved kysten? Tenkte på om dette er sikrere ift jordskjelv.

Gammel 06-02-25, 19:58   #31
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Karpatos er nydelig. Absolutt ikke turistifisert, om man går alle andre steder en hovedbyen. Har flyplass. Men den har ikke veiene du ønsker. Jeg følte meg trygg, men er litt type klipper. Strendene er fine. Vi bodde på et lite 4 leilighets hotell eid og drevet av et homofilt par fra USA. Fantastisk sted.

Hva heter hotellet, Isolde?

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-25, 20:48   #32
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

https://www.booking.com/Share-eLzNxA

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-25, 22:30   #33
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

https://www.booking.com/Share-eLzNxA

Wow!

Gammel 08-02-25, 11:32   #34
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tinos var ganske gøy, selv om det blåste noe innmari da vi var der. Absolutt høye fjell og sånn, men ikke sånne stupbratte vestlandske veier. Tinos er jo heller ikke så altfor langt ute, men man må altså ta båt.

Det er en veldig gresk øy, mange steder er skiltingen kun på gresk og sånn, men jeg synes jo det var litt gøy.

Gammel 17-03-25, 11:26   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Har kikket endel nå, og så blant annet på Milos og Skiathos gjennom Expedia. Har aldri bestilt derfra, og ser mye dårlige reviews. Så det er kanskje ikke noe å gi seg ut på på dette som helst bør bli verdens mest problemfrie ferie. Ble bare fristet av å kunne velge litt mer datoer og antall dager enn med charter, der det er en eller to uker man må velge mellom. Jeg ville helst hatt 10-11 dager, med avreise 14. juni eller maks et par dager etter.

Noen som har konkrete tips om områder på disse to øyene?

Og Peloponnes, kan det være noe tro? Jeg sliter med alle valgene.

Gammel 17-03-25, 11:42   #36
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du ikke booke der Expedias forslag kommer fra? Dvs fra originalsiden? Etter hva jeg vet (men har ikke brukt den siden på lenge) så er de vel bare en side som samler opp info fra andre steder.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-25, 13:58   #37
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Peloponnes er veldig å anbefale. Ikke massseturisme. Vær obs på dette med strender, en by jeg har vært i på Peloponnes mener jeg har kun rullesteinstrender.

Gammel 17-03-25, 14:17   #38
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Peloponnes er veldig å anbefale. Ikke massseturisme. Vær obs på dette med strender, en by jeg har vært i på Peloponnes mener jeg har kun rullesteinstrender.

Men til der jeg har vært på Peloponnes, Kardamili, er det nok nødvendig med et par mil kjøring på smale veier, og litt ned fra høyden. Men så vakkert. Jeg så nylig en tysk video på youtube om Peloponnes, der en av strendene omtales som verdens vakreste strand. Videoen heter 10 highlights auf Peloponnes. Tekstet på norsk.

Sist redigert av Ine : 17-03-25 kl 16:22.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-25, 19:59   #39
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Vi var på høstferie på Peloponnes for noen år siden. Vi fløy til Athen og leide bil. Det er et stykke mellom byene og jeg kan ikke huske at det var mye offentlig transport. Vi bodde på Zoe Seaside Resort i Gialova. En liten plass ikke langt fra Pylos, men til å være en liten plass var det mange restauranter langs sjøkanten. Vi besøkte Olympia og hadde noen late dager på stranden. Stranden i Gialova var helt ok, men Voidokilias stranden var helt fantastisk. Vi hadde den nesten for oss selv i begynnelsen av oktober. Kalamata var nærmeste by med noe størrelse. Vi møtte veldig få turister, men vi var der litt utenfor sesong. Jeg drar gjerne tilbake.

Gammel 22-03-25, 22:36   #40
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Kommet noe nærmere bestemmelse, Filifjonka? Og når vil du dra?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.