Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-25, 20:19   #281
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd

Overfylt tog med halv lengde og ståplass ifra Oslo S til Drammen, flere måtte stå helt til Tønsberg. Jeg var segneferdig i varmen inne i vogna og klarte ikke å la være å gråte, og konduktøren sa til folk at de ikke kunne bli med fordi toget var fullt. Etter en sånn tur kollapser jeg og er ikke oppegående før dagen etter.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-25, 20:35   #282
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jepp, man ser like rævva på avstand selv om man ikke lenger kan se mobilen.

Mobil leses best uten briller.
På jobb har jeg skjermbriller men de hukser jeg ikke alltid bruke etter at jeg fikk "ungdomspdogresssive" som hun kalte det sikkert for å ikke være så skummelt. Ungdom er jeg definitivt ikke.

Også har jeg korrigering for samsynfeil da, med innspilte peismerni glassene. Ikke billig, nei. Vi er 5 brillebrukere i familien. Eller 4,5 for mannen bruker linser men kjøpte seg nye briller også nå forrige uke for de gamle har han hatt over et par styrke-endringer

Gammel 19-03-25, 22:35   #283
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Nå vil jeg ikke mer. Med baksmell på skatten, så toppet alt seg.
Ikke vet jeg hvordan vi skal få til konfirmasjonen til gutta neste måned, hekk, ikke vet jeg hvordan vi skal få råd til MIDDAG hver dag engang. Nå griner jeg bare, og kjenner at nå orker jeg ikke mer.

Gammel 19-03-25, 23:40   #284
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Dette var vondt å lese Taien. Klem og styrke sendes din vei.

Gammel 20-03-25, 01:08   #285
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Bah, jeg må ha nye briller igjen! To år etter paret som kostet 14.000, må jeg nå ha nye. Klarte å skvise det ned i ti tusen, men likevel. En hel styrke opp på både lesedel og gå-del. I dette tempoet er jeg vel blind før 55.
Før var bufferkontoen til reise, nå er den til helseutgifter.

Briller er svindyrt.

Har du prøvd briller fra lensway?
Jeg byttet glass i mine gamle hos optikeren min. Det kostet 8600 tror jeg, og så kjøpte jeg et par ekstrabriller hos lensway. Progressive med det beste glasset de har inkludert innfatning 3200. Jeg er veldig fornøyd med de faktisk.

Gammel 20-03-25, 01:08   #286
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Taien

Gammel 20-03-25, 01:14   #287
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Overfylt tog med halv lengde og ståplass ifra Oslo S til Drammen, flere måtte stå helt til Tønsberg. Jeg var segneferdig i varmen inne i vogna og klarte ikke å la være å gråte, og konduktøren sa til folk at de ikke kunne bli med fordi toget var fullt. Etter en sånn tur kollapser jeg og er ikke oppegående før dagen etter.

Ævv flaks at jeg tok meg jobb-PCen hjem i går.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 01:18   #288
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Taien

Gammel 20-03-25, 07:04   #289
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Taien! så trasig! Skulle ønske det var noe vi kunne gjøre for å hjelpe.

Gammel 20-03-25, 07:19   #290
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Briller er svindyrt.

Har du prøvd briller fra lensway?
Jeg byttet glass i mine gamle hos optikeren min. Det kostet 8600 tror jeg, og så kjøpte jeg et par ekstrabriller hos lensway. Progressive med det beste glasset de har inkludert innfatning 3200. Jeg er veldig fornøyd med de faktisk.

Jeg anbefaler også Lensway. Jeg bruker linser, men bytter til briller sent på kvelden så jeg bruker dem veldig lite og var derfor veldig lite villig til å bruke mer enn nødvendig på briller, men de brillene jeg har fått fra Lensway kunne jeg fint brukt hele tiden hvis jeg ville.

Gammel 20-03-25, 08:02   #291
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har sjekket Lensway, de kan ikke korrigere for mine synsfeil. Jeg var hos Specsavers må og valgte den billigste innfatningen de hadde. Likevel blir det 10.000.

Gammel 20-03-25, 08:08   #292
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

3 brillebrukere her også. To med komplisert skjelesyn og jeg med -6 pluss alderslangsynt. Grøsser over alle de titalls/hundre tusen vi har brukt opp gjennom årene. Nå har jeg ripete innfatning og tykke riper i glass, men venter lengst mulig med å bytte fordi det er så dyrt.

Gammel 20-03-25, 10:06   #293
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Er brilleavtale en mulighet? Jeg har brilleavtale på Brilleland og betaler 500 i måneden. Det inkluderer synstester og bytte av glass ved synsforandringer osv.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Har sjekket Lensway, de kan ikke korrigere for mine synsfeil. Jeg var hos Specsavers må og valgte den billigste innfatningen de hadde. Likevel blir det 10.000.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 10:14   #294
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekket, det blir dyrere. Må bare innse at jeg må spare til dette hele tiden.

Gammel 20-03-25, 10:40   #295
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Taien

Gammel 20-03-25, 18:34   #296
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mobil leses best uten briller.
På jobb har jeg skjermbriller men de hukser jeg ikke alltid bruke etter at jeg fikk "ungdomspdogresssive" som hun kalte det sikkert for å ikke være så skummelt. Ungdom er jeg definitivt ikke.

Mer slitsomt å ta av og på kontaktlinsene hver gang man drar opp telefonen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 18:38   #297
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresen beholdt innfatningen ved glassbytte en del ganger. Det hjelperjo på.

Nå sist tok jeg den billigste innfatningen de hadde som tlåte så tykke glass. Det er noe med det også, at når de må være så tykke ytterst, så kan de ikke settes inn i alle innfatninger.

Taien: Så vondt å lese!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 19:25   #298
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Taien. Har du forresten gått gjennom bilagene og sjekket at det stemmer?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 20:00   #299
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Taien. Har du forresten gått gjennom bilagene og sjekket at det stemmer?

Ja desverre. Jeg tror jeg kan få det ned til 6500,- og det er jo bedre enn ingenting.

Gammel 20-03-25, 20:13   #300
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 50
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Åh, Taien.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.