Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva slags dyp stekepanne har dere?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-09, 23:25   #1
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva slags dyp stekepanne har dere?

Det heter kanskje noe annet når de ikke er helt flate? Jeg tenker på slike stekepanner som ikke egner seg til pannekaker, men som er fine å steke kjøttdeig i og ha i pastasauser, for eksempel. Slike med litt høye kanter.

Jeg har brukt å kjøpe slike på Ikea:

De fungerer ok når de er nye, men varer sjelden mer enn et år med vårt bruk. Da er de såpass slitne at de bare kan kastes. Igjen er den utslitt, og jeg må kjøpe ny. Lurer på å legge i litt mer penger og kjøpe en av bedre kvalitet. Men varer de lengre selv om de koster mer? Jeg er ikke villig til å betale store formuer for en stekepanne, men noen lapper mer enn denne til 89 kroner klarer jeg å spytte i.

Hva slags dype stekepanne har dere, og hva kostet den sånn ca? Er dere fornøyd med den? Har den ok varighet?

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:29   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Vi har en dyr en fra jamie oliver serien og er IKKE fornøyd med den. Har vært forsiktig og bukt kun plast i den, men alikevel flekker belegget. Mulig vi har svidd den for hardt kanskje, men er uansett ikke fornøyd.
Er fornøyd med jernpanna vår jeg Den har jeg hatt i mange år...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:30   #3
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Jeg må legge til at vi kun bruker plast og treredskaper.

Har en i jern vi også, men den er så blytung at den er et mareritt å bruke.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:36   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Jeg har traktørpanne, sånn partygrytesak. Den forrige jeg hadde varte i nesten 10 år med massiv bruk. Bruker kun plast og tre i den. Er kjempefornøyd med den. Og den tusenlappen den koster står jeg i hvert 10 år. (de er på tilbud til 699,- av og til har jeg sett)

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:36   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Aner ikke hva slags type det er.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:38   #6
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Vi har Jamie Oliver stekepanne. Vi er kjempefornøyd med den. Vet ikke helt hva den koster, men jeg tipper rundt 500-700 kr.



(Nederst i høyre hjørne)

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:39   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Høyang.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:39   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Det heter kanskje noe annet når de ikke er helt flate?

Jeg tror det heter sautépanne.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 07:31   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Det heter sautépanne, ja. Jeg har Scan pan sin. Den har en fin funksjon i tillegg til slip lett belegg i det at man kan ta av håndtaket og stappe resten av pannen inn i stekeovnen. Da blir det mye lettere å få saftig og passe stekt kylling, kjøtt og fisk.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 07:42   #10
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Vi har en stor og en liten støpejernspanne, og en sautèpanne i stål uten belegg. Ja, jernpanna er litt tung, men det hjelper å bruke en gryteklut, og holde lengst mulig inn på skaftet. Og skylle den av med èn gang man har brukt den, mens den ennå er varm. Jeg savner ikke slipp-belegg, det er deilig å slippe plast i maten.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 08:03   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Nowo Titanium!

Helt genialt. De gode egenskapene både fra teflon og jernpanne, men ikke de negative sidene. Ser ut som den kommer til å holde "dritlenge".

Kjøpt på Jernia, lurer på om den kosta en 500-600, jeg. Det er avtagbart håndtak, så man kan f.eks sette den inn i stekeovnen hvis man lager noe rett i panna som skal gratineres eller noe.


__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 08:31   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Vi har prøvd titaniumspanne også, og aldri mer det heller.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 08:38   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Vi har Eva Trios sautépanne, og er strålende fornøyd så langt. Nå skal det sies at mannen er nokså tett i pappen, så han bruker stadig jernstekespade i den, så vi får se hvor lenge den holder.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 08:50   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Jeg kjøper ikke panner til mer enn tre hundre ca siden jeg sliter dem ut fort. Jeg liker å steke kjøtt på ganske høy varme og jeg liker stekespaden min. :trassig:

Dermed kjøper jeg nye en gang i året sånn omtrent. Den jeg liker best i den prisklassen kjøpte jeg på glassmagasinet, men jeg husker ikke hva den heter. Det er billigserien til glassmagasinet her. :hjelpsomme råd tenker jeg:

  Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 09:01   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Har ingen nå, men pre-induksjon hadde vi en veldig bra en som jeg ikke husker navnet på. Titanlegering tvers gjennom - ikke bare et belegg. (Viktig - hvis det bare er belegg så tåler den ingenting - er den legering tvers gjennom kan det fint bli riper i den uten at den mister Gode Egenskaper.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 09:26   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Har en sautépanne fra Høyang og en fra IKEA. Ikke så nevneverdig stor kvalitetsforskjell der faktisk.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 09:38   #17
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.874
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Nå har vi en med tykk bunn fra Tefal, kjøpt på Jernia. Har hatt flere lignende i både teflon og titanium, men med vår bruk holder de aldri mer enn 1-1 1/2 år uansett. Så neste gang kjøper vi en med garanti, så vi kan bytte den inn når belegget begynner å flasse.

Bruker bare plastredskaper, men det virker som høy varme, sterke krydder og daglig bruk tar knekken på dem alle.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 09:40   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Jeg digger titanpannene våre.
De tåler å bli vasket med oppvaskmiddel, og de blir ikke fort ripete.
En kjel ble ripete, og da fikk vi ny med en gang på Til Bords.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 11:25   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nowo Titanium!

Helt genialt. De gode egenskapene både fra teflon og jernpanne, men ikke de negative sidene. Ser ut som den kommer til å holde "dritlenge".

Kjøpt på Jernia, lurer på om den kosta en 500-600, jeg. Det er avtagbart håndtak, så man kan f.eks sette den inn i stekeovnen hvis man lager noe rett i panna som skal gratineres eller noe.


Denne har vi og. mer fornøyd med den en både Høyang hardface og Eva trio pannen vi hadde før.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 11:58   #20
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?

Vi har også hatt Nowo Titanium, men den tåler ikke sterk varme så godt. Da blir belegget ødelagt, og slipp-funksjonen ødelagt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no