Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 12:37   #41
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Trulte

Synes du skal bake når det ikke er noen anledning, da får du øvd deg uten at skuldrene blir sittende opp under ørene. Det sitter nok mer i psyken, disse "bakeproblemene", enn i evnene.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 12:56   #42
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Ja jeg har jo ikke akkurat overkommet angsten min etter denne gangen. Vaflene ble helt ok.

Brownieskaka... Skrudde på ovnen, ventet til den ble varm, satte den inn, satte på tidsuret, sjekket etter 15 minutter.... Så at jeg hadde satt varmen til 125 grader istedetfor 175 grader.

Så nå hadde jeg jo OVERHODET IKKE peiling på hvordan jeg skulle gjøre...! Satte opp varmen og tok den ut etterhvert.. Den var nok litt mer rennende enn den burde være.

Mannen min hadde ikke fått med seg at jeg hadde skiftet kake fra "mislykka sjokoladekake" til brownies. Så han satt og fortalte sin mor at jeg hadde bakt mislykka sjokoladekake. Hun responderte med at ja, den var jo det, men den gikk jo an å spise likevel....

Neste gang går jeg på bakeri.

Og de som sa at brownies fra Toro var bankers. TULLBALL Dere har aldri møtt på en kakeidiot som meg.
(Jeg er rimelig flink på varmretter men det er på kakefronten jeg sliter).

Nå smiler jeg litt MED deg og ikke AV deg
Syntes du gjorde en fin fin innsats jeg! Tror rådet om å bake uten anledning et par ganger er bra. Eneste grunnen til at du feilstilte termostaten var prestasjonsangst og stress.
Masse lykke til neste gang.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:14   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

OK. Kakebaking er visst ikke helt din greie. Forslaget til Pamina var kanskje ikke så dumt ...... å gjøre noen forsøk når det ikke er noen anledning.

Eller så kan du rett og slett kjøpe kake.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 14:27   #44
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Huff- stakkars deg
Henger meg på rådet om å bake en gang uten at det er noe spesielt, slik at du slipper å få prestasjonsangst

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 18:59   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Kan anbefale Toros Brownies (posekake) for bakedysfunksjonelle.

Da sier det nok aldri så lite om meg... for den som rett og slett ikke engang klarer å bake denne kaka, det er jeg...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 20:19   #46
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Da sier det nok aldri så lite om meg... for den som rett og slett ikke engang klarer å bake denne kaka, det er jeg...

TAKK!!

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 20:50   #47
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Okay, her kommer SJOKOLADEKAKEN FOR DE LATE (Ja, den heter det...)

Ta fram en stor bolle og ha oppi følgende:

2 egg
3 dl sukker
1 1/2 ts vaniljesukker
4 ss kakao
1 1/2 dl hvetemel
100 gram smeltet smør

Røres helt glatt og helles oppi en 22-24 cm liten rund form. Smør formen først, evnt ha bakepapir oppi. Stekes i ca 35-40 min ved 175 grader. Stikk evn en tynn pinne i midten for å se hvor flytende det er inni. Den skal bli helt vanlig fast, men kan godt være litt "seig".

Krem oppå kaka:
3 dl kremfløte piskes til krem
rør forsiktig inn striper av ferdig, butikkkjøpt sjokoladesaus på tube/flaske og dekke toppen av kaken med et tykt lag.
Evnt kan vanlig sjokoladeglasur brukes (smelt kokesjokolade og smør og gjør den passe tykk med noen ts sterk kaffe og melis).

Jeg er HELT sikker på at du klarer denne!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 23-05-07 kl 22:36.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 21:56   #48
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

De sjokoladekakene som er "vanskelige" å få til er de som skal være litt seige i midten. De kan fort bli enten for våte elelr for harde.
SYnes du var flink som i allefall prøvde jeg Trulte.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 22:08   #49
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Prøv deg på den hjemmelagete nestegang :trøster: Den smaker bedre enn Toro også.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 17:28   #50
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Og de som sa at brownies fra Toro var bankers. TULLBALL Dere har aldri møtt på en kakeidiot som meg.
(Jeg er rimelig flink på varmretter men det er på kakefronten jeg sliter).

Jeg baker mange kaker og har aldri noe problem med noen bortsett fra Brownies fra Toro. Den får jeg aldri til, den bare detter sammen og blir flat Så du er nok ikke alene om den.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 22:01   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Jeg bare gjentar: Spør mannen min om brownies fra Toro.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no